Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 mar 2012, 10:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2012, 9:57
Posty: 3
GG: 0

Witam wszystkich!

Wiecie dlaczego po europejskich drogach jeździ tak mało amerykańskich ciągników siodłowych? Czy jest to kwestia przepisów?

I czy takie ciągniki różnią się systemem zaczepiania naczepy? Czy tez jest to identyczny mechanizm i naczepy z EU pasują do nich tak samo?

Pytam bo wpadł mi do głowy pomysł z importem takiego sprzętu. Luźny pomysł więc zaczynam od pytania na forum ludzi który znają się na temacie.


Post Wysłano: 09 mar 2012, 10:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2011, 17:02
Posty: 207
GG: 11
Samochód: Opel
Lokalizacja: Papenburg/Niemcy

Długość zestawu, tu pies pogrzebany :mrgreen:


Post Wysłano: 09 mar 2012, 12:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2011, 19:57
Posty: 66
Samochód: Renault Premium
Lokalizacja: RKR

Takie ciągniki mogą u nas ciągać chyba tylko wywrotki :P


Post Wysłano: 09 mar 2012, 12:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3324
Lokalizacja: eu

Cytuj:
chyba tylko wywrotki :P
A inne naczepy już nie?
Myślałem, ze ograniczeniem są wymiary zestawu, a nie typ zabudowy naczepy.


Post Wysłano: 09 mar 2012, 14:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2008, 20:59
Posty: 1007
Lokalizacja: Różan

Wywrotki są krótsze więc mogą. Tak samo ze Scania T

_________________
Kupię pokrywę zaworów Scania w kształcie litery V z silnika 14 litrowego

"To są HPI'ki co się trzęsą wszystkie plastiki"

R730-------------\8/


Post Wysłano: 09 mar 2012, 14:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lip 2008, 19:09
Posty: 6
GG: 0

ale tylko wywrotka jest odpowiednio krótka zeby sie zmieścic w wymiarach


Post Wysłano: 09 mar 2012, 14:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Scania T z kontenerówką trzyma długość pod warunkiem że siodło dobrze jest ustawione :wink:
Poza tym pewnie pod jakimś silosem czy cysterną też się zmieści amerykaniec

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 09 mar 2012, 14:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2012, 9:57
Posty: 3
GG: 0

Rozumiem, że chodzi o to, że całość zestawu jest za długa na nasze kręte drogi?

Czy o to, że naczepa nie pasuje do ciągników z USA?

Jestem laikiem, więc proszę o wyrozumiałość ;)


Post Wysłano: 09 mar 2012, 14:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

O to że jest zestaw za długi według naszych unijnych przepisów :mrgreen: , poza tym trzeba przerobić instalacje elektryczną
Pojedz na wschód tam śmigają amerykańce bez problemów
viewtopic.php?f=36&t=10082

W Petersburgu jest firma która się specjalizuje w sprowadzaniu amerykańskich ciężarówek do europy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Ostatnio zmieniony 09 mar 2012, 14:51 przez MAN, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 09 mar 2012, 14:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2012, 9:57
Posty: 3
GG: 0

Tak myślałem, są przepisy na krzywość banana to i są na ciężarówki ;) Dzięki za odpowiedź!


Post Wysłano: 09 mar 2012, 19:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Cytuj:
Tak myślałem, są przepisy na krzywość banana to i są na ciężarówki ;) Dzięki za odpowiedź!
Przepisów i regulacji dotyczących transportu jest tyle, że ciężko wszystko zliczyć. Państwo cały czas dokłada coś nowego, żebyśmy nie mieli za lekko i przypadkiem nie dorobili się na transporcie. :wink:


Post Wysłano: 10 mar 2012, 11:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lis 2007, 21:16
Posty: 96
GG: 2073976
Lokalizacja: Koszalin

Troche amerykańców jest w Polsce.ale raczej nie opłaca się trzymać takiego sprzętu z racji spalania chyba że do celów reklamowych.Poza tym amerykańca podłączysz tylko pod cysternę, wywrotkę lub ewentualnie pod jakąś krótsza naczepę chodzi mi tu o trucki typu Convencional czyli z dziobem.Jeśli chodzi o Cabover'y czyli płaskie to raczej można je zmieścić pod zwykłą naczepę swego czasu Kenworth K100 był produkowany pod warunki europejskie,lecz dochodzi tu koszt przeróbki elektryki,zamontowania tacho i tylnych świateł.
Swego czasu byłem oglądać Volvo VNL sprowadzane z USA,ale jakoś nie bardzo przypadły mi koszty przystosowania go pod warunki europejskie no i ta cena,amerykance zwykle są droższe niż europejskie trucki.

_________________
elo elo


Post Wysłano: 10 mar 2012, 20:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

poźniej koszt ewentualnych części do naprawy oraz ich dostepność.


Post Wysłano: 10 mar 2012, 22:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lis 2007, 21:16
Posty: 96
GG: 2073976
Lokalizacja: Koszalin

Z częściami to już inna bajka bo przypuszczam ze do większości modeli trzeba by było ściągać je ze stanów lub Rosji co wiąże ze sobą koszta.Wyjątkami są Volvo i Kenworth bo do nich można dostać części.

_________________
elo elo


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: