Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: neutralizacja
Post Wysłano: 15 kwie 2012, 11:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2007, 13:12
Posty: 135
GG: 0
Samochód: Volvo FH 460
Lokalizacja: Tczew

Pytanie o dokumenty przy tzw neutralizacji. Chodzi o sytuację, kiedy pomiędzy nadawcą a odbiorcą ładunku jest pośrednik, żeby ci dwaj nie dogadali się między sobą i nie wygryźli pośrednika nie mogą się o sobie dowiedzieć, więc robi się tzw neutralizację CMR. Tzn ładuję np towar z Gdańska do Paryża, pośrednik jest np z Pragi, na załadunku dostaję dokumenty na trasę Gdańsk - Praga, wrzucam je pod fotel i wypisuję sobie CMR-kę Praga - Paryż, którą pokazuję na rozładunku i startuję bezpośrednio do Paryża. Tylko co w przypadku kontroli np BAG czy ITD? Powiniennem wypisać jeszcze jedną CMR-kę z faktycznym adresem załadunku i rozładunku i pokazywać ją przy kontroli? Czy pokazuję obie z adresem pośrednika i mówię o co chodzi? Spotkał się ktoś z tym?


Post Wysłano: 15 kwie 2012, 15:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

kiedyś neutralizacja papierów odbywała się w agencji na granicy, na jednych przyjeżdżałeś i robiłes odprawę,a na innych wyjeżdżałeś z dostawa do końcowego odbiorcy o wszystko dbała spedycja.
najprościej dzis wypisać nową cmr przed samym dojazdem do klienta i tylko to mu dać do potwierdzenia - wszystkie dane do tej cmr-ki powinieneś dostać od zainteresowanego lub spedycji.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 16 kwie 2012, 7:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lut 2007, 23:39
Posty: 143
Lokalizacja: Wrocław

Kolega z firmy, w której jeździłem, miał kontrolę polskiej Służby Celnej. Miejsce, w którym odbyło się sprawdzenie nijak miało się do trasy z miejsca załadunku do rozładunku zgodnej z CMR. Trzymali go 3h i dopiero spedycja musiała wyjaśnić sprawę. Rozeszło się po kościach, ale długo trwało, zanim ostatecznie pozwolili jechać. Wniosek: ustalenia klientów to jedno, a jasność i przejrzystość dokumentów dla służb to drugie. I trochę się to gryzie.

Poważniejsza sprawa jest w Rumunii. Zainteresowanym polecam stronę http://www.bukareszt.trade.gov.pl/pl/pr ... owego.html. Są opisane ryzyka związane z wypisywaniem neutralnych CMR przed granicą.

Osobiście w sytuacji kolegi tłumaczyłbym się ustaleniami biznesowymi no i w najgorszym przypadku też stałbym i czekałbym na wyjaśnienia.

_________________
A ja, jeżely pan pozwoly, z przyjemnością!!!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: