Mitsubishi Fuso jest jednym z czołowych producentów pojazdów użytkowych. W ciągu ostatnich dwudziestu pięciu lat europejska produkcja Cantera odbywała się w zakładach Mitsubishi Fuso w Tramagal, w Portugalii.
W nowej rodzinie ciężarówek Mitsubishi Fuso Canter siódmej generacji położono nacisk na funkcjonalność, wszechstronność, oszczędność i niezawodność, a także na komfort i bezpieczeństwo. O funkcjonalności pojazdu świadczy przede wszystkim jego ładowność, wielkość przestrzeni ładunkowej oraz ilość miejsca dla pasażerów. W segmencie 7,5 t nowy standard wyznacza maksymalna ładowność wynosząca 4890 kg (przy rozstawie osi 2750 mm). Ponadto kabina zawieszona nad silnikiem pozwala na uzyskanie większej przestrzeni ładunkowej przy tej samej długości pojazdu. W kabinie załogowej Comfort może podróżować siedem osób. Wszechstronność przejawia się w możliwości wyboru spośród czterech wersji kabiny, czterech klas dopuszczalnej ładowności od 3,5 do 7,5 t oraz wielu rozstawów osi w przedziale od 2500 mm aż do 4470 mm w nowej wersji z poszerzoną ramą. Wybór kabin obejmuje zarówno wąską kabinę standardową, jak również szeroką kabinę komfortową, przy czym obie dostępne są w wersji dziennej lub załogowej (siedmiomiejscowej).
Gdy wprowadzono nowego Cantera na rynek w Japonii, była to pierwsza ciężarówka z kabiną zawieszoną nad silnikiem, posiadająca dźwignię zmiany biegów w formie joysticka zamontowanego na desce rozdzielczej. Krótka dźwignia zmiany biegów umieszczona w zasięgu ręki zajmuje niewiele miejsca i pozwala na dość swobodne przemieszczanie się w kabinie. Dźwignia hamulca ręcznego została przeniesiona w nowe miejsce po prawej stronie fotela kierowcy.
W nowej, odchylanej do przodu kabinie Mitsubishi Fuso Canter nacisk położono na wygodę. Po wszechstronnych zmianach wprowadzonych zarówno we wnętrzu, jak i na zewnątrz, kabiny są teraz znacznie dłuższe i wyższe niż wcześniej, a także wyraźnie szersze u góry. Inne komfortowe elementy wyposażenia to nowe fotele amortyzowane hydraulicznie firmy Isringhausen, podwójny fotel pasażera będący wyposażeniem standardowym oraz liczne schowki.
Bezpieczeństwo znalazło odzwierciedlenie w nowej technologii bezpieczeństwa kabiny Mitsubishi Fuso RISE (Realized Impact Safety Evolution). System Mitsubishi Fuso RISE obejmuje między innymi po dwa wzmocnienia ukośne w drzwiach, stanowiące ochronę w razie uderzenia bocznego, wzmocnioną ramę podłogową kabiny, podporę szkieletu deski rozdzielczej pochłaniającą uderzenie oraz podłużnice ramy podwozia, które przy uderzeniu czołowym odkształcają się wzdłużnie.
Hamulce tarczowe z przodu i z tyłu są standardowym wyposażeniem Cantera, a w modelach o dopuszczalnej masie całkowitej ponad 3,5 t w standardzie jest także ABS. Na niektórych rynkach w ABS standardowo wyposażane są też modele o masie 3,5 t. Nowym, dodatkowym wyposażeniem jest zestaw "power ABS", w skład którego wchodzi Brake Assist (system wzmocnienia hamowania) oraz dwustopniowe urządzenie wspomagające.
W zakresie oszczędności i niezawodności Canter proponuje wytrzymałe czterocylindrowe silniki turbo diesel o mocy 125 KM oraz 143 KM z możliwościami dużych przebiegów, pięcio- i sześciostopniową ręczną skrzynię biegów, stabilną ramę podłużnicową oraz ogumienie bliźniacze na tylnej osi. Solidna konstrukcja Cantera pozwala firmie Mitsubishi Fuso na udzielanie pełnej gwarancji na trzy lata (lub do osiągnięcia przebiegu 100.000 km).
© motogazeta.mojeauto.pl (tekst)
© lkw-infos.eu (zdjęcia)