wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

Volvo Fm12 lewarek hydrauliczny od zmiany biegów
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=36371
Strona 1 z 1

Autor:  robson77 [ 20 lip 2012, 23:57 ]
Tytuł:  Volvo Fm12 lewarek hydrauliczny od zmiany biegów

Jak odpowietrzyć lewarek hydrauliczny od zmiany biegów w volvo fm12 z 1997 roku.
Byl problem z wstecznym. Zostal wymieniony (sorki za wyrazenie ale nie wiem jak nazwac fachowo) grzybek w lewarku. Mozna bylo to zastawic ale probowalem wyregulowac lewarek, dokladniej skasowac luzy. I to byl blad. Teraz nie moge dojsc ladu . Albo lewarek jest po samej kierownicy albo za daleko. Inna opcja, sa biegi do przodu a nie ma do tylu lub odwrotnie. Prosze o rade

Autor:  DAKER [ 21 lip 2012, 1:18 ]
Tytuł:  Re: Volvo Fm12 lewarek hydrauliczny od zmiany biegów

WTF .... ???

Autor:  MechanikSochaczew [ 21 lip 2012, 1:39 ]
Tytuł:  Re: Volvo Fm12 lewarek hydrauliczny od zmiany biegów

Cytuj:
WTF .... ???
W starej fm'ce wychodzi czop z kabiny który trafia w gniazdo przykręcone do silnika.
Jesteś w UK więc tam pewnie opracowano inny system wybierania biegów bo nikt raczej by nie produkował skrzyni biegów z wybierakiem po prawej stronie. Z takim czymś nie spotkałem sie nigdy pokaż jakieś zdjęcia tego ustrojstwa.

Autor:  robson77 [ 21 lip 2012, 14:36 ]
Tytuł:  Re: Volvo Fm12 lewarek hydrauliczny od zmiany biegów

W poniedzialek zrobie pare zdjec. Tak jak wspomnialem jest to lewarek hydrauliczny (plyn hamulcowy dot4). Na skrzyni biegow sa dwa silowniki do zmiany biegow. Na kazdym z nich jest tylko jeden odpowietrznik.

Autor:  MechanikSochaczew [ 21 lip 2012, 14:39 ]
Tytuł:  Re: Volvo Fm12 lewarek hydrauliczny od zmiany biegów

Siłowniki posiadają na pewno regulacja i to w niej trzeba szukać przyczyny. W w starszych mercedesach tylu 814 można było uszkodzić skrzynie po przez źle ustawione ramie wybieraka, Napierało lub nie dobijało przesówki skutecznie ją niszcząc.

Autor:  tomekagc [ 21 lip 2012, 15:28 ]
Tytuł:  Re: Volvo Fm12 lewarek hydrauliczny od zmiany biegów

To może coś podobnego jak w Manie TGA, są tam dwa odpowietrzniki na wybieraku (przód, tył i lewa, prawa) , duża strzykawka i pompowanie płynu a drugi rusza lewarkiem

Autor:  robson77 [ 21 lip 2012, 22:59 ]
Tytuł:  Re: Volvo Fm12 lewarek hydrauliczny od zmiany biegów

Sorki wielkie ale zrobilem blad literowy a dopiero teraz go zauwazylem. Jest to VOLVO FL12 a nie FM12 :|.
Sa dwa silowniki na skrzyni biegow. Najprosciej to mozna to opisac ze jeden silownik jest od wybierania biegow 1-2 a drugi 3-4 no i oczywiscie wsteczny. W lewarku sa 4 tloczki. Dwa grube i dwa ciensze. Lewarek jest polaczony z silownikami za pomoca 4 przewodow. Do kazdego silownika ida dwa przewody.

Autor:  dominik 2004 [ 22 lip 2012, 14:42 ]
Tytuł:  Re: Volvo Fm12 lewarek hydrauliczny od zmiany biegów

Cytuj:
Sorki wielkie ale zrobilem blad literowy a dopiero teraz go zauwazylem. Jest to VOLVO FL12 a nie FM12 :|.
Sa dwa silowniki na skrzyni biegow. Najprosciej to mozna to opisac ze jeden silownik jest od wybierania biegow 1-2 a drugi 3-4 no i oczywiscie wsteczny. W lewarku sa 4 tloczki. Dwa grube i dwa ciensze. Lewarek jest polaczony z silownikami za pomoca 4 przewodow. Do kazdego silownika ida dwa przewody.
Raczej jeden jest od ruchu wzdłużnego a drugi od poprzecznego .

Autor:  robson77 [ 22 lip 2012, 14:51 ]
Tytuł:  Re: Volvo Fm12 lewarek hydrauliczny od zmiany biegów

Dokładnie masz racje. Ale chcialem to prosto opisac.

Autor:  robson77 [ 23 lip 2012, 22:33 ]
Tytuł:  Re: Volvo Fm12 lewarek hydrauliczny od zmiany biegów

Witam. Zamieszczam pare zdjec.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5b3 ... c0788.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/29d ... fd3c0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/33e ... e5fd6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fff ... eb0da.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0c2 ... 701a5.html
Dzisiaj udalo mi sie odpowietrzyc ten lewarek. Nie jest to takie proste. Poszukalem wczoraj na necie kilka informacji i udalo mi sie znalesc.
"Sa 4 cylinderki w kabinie. Dwa przeciwległe odpowiadają za ruch lewarka w poprzek, druga para odpowiada za włączane biegów (do przodu i do tyłu). Na poczatku nalezy ustawic lewarek w stronę drzwi kierowcy i poluzowac odpowietrznik od cylinderka w skrzyni biegów - cylinderek odpowiadający za wciskanie i wyciąganie wałka wybierającego. Przewaznie każdy cylinderek w skrzyni ma dwa odpowietrzniki (u mnie byl tylko jeden a z drugiej strony sruba). Luzujemy ten, w kierunku którego tłoczek się przesuwa - nie ten od którego się oddala!
Po wypłynięciu płynu z odpowietrznika (z pęcheżykami), nalezy go zakręć (nie ruszac lewarkiem) i nastepnie lewarek przesunac w drugą stronę (przeciwną), i w tej pozycji trzymac. Wówczas nalezy odpowietrzasz drugi - przeciwny odpowietrznik w tym samym cylinderku aż do skutku - na przemian, tzn. raz lewarek maksymalnie pchnięty w stronę drzwi kierowcy- po odpowietrzeniu przesunac w przeciwną stronę, i wówczas ten drugi w tym samym cylinderku. I to samo nalezy wykonac aby odpowietrzyc biegi do przodu - do tylu. Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/