Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 sie 2012, 21:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2012, 23:22
Posty: 7
GG: 0
Samochód: TGA 26.430
Lokalizacja: Bydgoszcz

Witam,
mam problem z odczytaniem błędu FFR 03301-10
dodam że wyskakuje mi napis ,,uszkodzony komfort shift
z góry dziękuję za jakiekolwiek info...


Post Wysłano: 13 sie 2012, 8:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Sprawdź kabelki i wtyczkę przy wysprzęgliku prawdopodobnie przerwany kabel lub zgniły

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 28 sie 2012, 19:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2012, 23:22
Posty: 7
GG: 0
Samochód: TGA 26.430
Lokalizacja: Bydgoszcz

Dzięki kolego za podpowiedź.
Dzisiaj dopiero miałem chwilę żeby pod niego zajrzeć ...
wtyczkę i kabelki zaraz przy wtyczce wyglądają na całe ,
chciałbym zapytać jaki tam powinien dochodzić sygnał
czy normalnie 24v +/-,czy coś innego,
dodam że błąd pojawia się na wyłączonym silniku jak i podczas jazdy


Post Wysłano: 21 wrz 2012, 14:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

24 V , lecz najpierw rezystancja cewki zaworu musi sie zgadzac . W kolejnosci masz walnieta cewke .....lub polaczenie/przewody .....lub sterownik FFR .


Post Wysłano: 24 wrz 2012, 18:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2012, 23:22
Posty: 7
GG: 0
Samochód: TGA 26.430
Lokalizacja: Bydgoszcz

tak też myslałem że 24v
rezystancja cewki ?...niewiem jaka powinna być ,ale u mnie pokazuje jakąś wielką oporność 2mega/ohm
po podaniu napięcia cewka nie daje znaku zycia nie ma żadnego kliknięcia itp.
Sprawdzałem gałkę lewarka i niby jest sprawna ,na każdym przełączeniu jest jakieś przejscie...
Początkowo jak się wyswietlał błąd to comfort shift nie wysprzęglał ale obroty utrzymywał ,a teraz już nie utrzymuje i też zaczynają ciężko biegi wchodzić ,trzeba się zatrzymać i wyłączyć na chwilę silnik i potem jakiś czas jest dobrze ... biegi wchodzą normalnie ,mimo że cs nie działa


Post Wysłano: 25 wrz 2012, 11:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Wymien cewke .... mega ohm to wiele za duzo .


Post Wysłano: 25 wrz 2012, 20:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2012, 23:22
Posty: 7
GG: 0
Samochód: TGA 26.430
Lokalizacja: Bydgoszcz

Dzisiaj przy pomocy lekko zaprzyjaźnionego warsztatu pogrzebaliśmy trochę przy mańku,
podłączenie pod catsa i jazda ,
pierwsze padło na wiązkę, ale po wyjęciu i sprawdzeniu okazała się dobra,
elektronik mówił że zawór mehatroniczny na skrzyni - podmianka od tgx (przeróbka przewodów oczywiscie) i nic bląd nadal występuje ,
chwila nerwówki ,bo już mineło 6 godzin a tu lipa
następnie padło na pomkę sprzęgła z zaworem
podmianka na krótko i błąd znika... heh myślę jest super, trafione
wymiana pompki bo sam zawór (czujnik niby nie występuje)-jazda próbna i... i jest ok ,ale jest ''ale''
comfort shift działa błędu niema ,ale comfort shift działa jak by za długo...
tzn;jak się wciśnie przycisk i puści to jeszcze trzyma na sprzęgle jakieś 4 sekundy ,nie dzała tak jak kiedyś że wcisnę i puszcze przycisk i sprzęgło się załączy...
czy ktoś miał już podobny problem?


Post Wysłano: 25 wrz 2012, 21:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

jedyne co przychodzi mi do glowy to kalibracja pedalu sprzegla


Post Wysłano: 25 wrz 2012, 22:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2012, 23:22
Posty: 7
GG: 0
Samochód: TGA 26.430
Lokalizacja: Bydgoszcz

Niby elektronik robił kalibracje ale to nic nie dało,
objaw jest taki ,jak by sprzęgło się zacinało na kilka sekund po wciśnięciu przycisku,
na nożnym sprzęgle jest ok

czy ta cewka na dole to czujnik drogi sprzęgła?
bo ten przy pompce to chyba jest od cs

ps;teraz do przez jakiś czas mam trochę wyjazdów ,ale jak by co to podjadę do Ciebie zobaczysz co i jak


Post Wysłano: 25 wrz 2012, 22:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

tak, ta cewka przy wysprzegliku to czujnik drogi sprzegla


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: