Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 wrz 2012, 10:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2006, 16:19
Posty: 51
Samochód: MAN
Lokalizacja: Poland/EU

MAN 19414 2000rok bardzo mocno się grzeje,nastąpiło to w przeciągu paru dni.
Do tej pory ciężko było przekroczyć 80st.
Na pusto po równym terenie jest 95st a pod niewielką górkę już się woda gotuje.
O używaniu intardera i jeździe z ładunkiem można zapomnieć.
Wskazania wskaźnika są na pewno prawidłowe.
Uszczelka pod głowicą i głowicę szczelne.
Chłodnica intercolera wydmuchana i przemyta z zewnątrz,100%przelotu.
Chłodnica intardera 100% drożna.
Przewody nigdzie nie zagięte.
Silnik jest sprawny,nic się z nim nie dzieje niepokojącego.
Do tej pory wymieniliśmy:
-termostaty na nowe oryginalne
-wisco nowe
-pompa wody nowa
-chłodnica nowa BEHRA
Jaka jeszcze może być przyczyna ?


Post Wysłano: 30 wrz 2012, 11:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ciekawe czy wentylator się włancza, czy czujnik od załączania visco jest sprawny. Znajduje się na przewodzie powrotnym z chłodnicy do pompy wodnej.
Jak dobrze pamiętam taki aluminiowy/żeliwny łącznik do pompy wodnej
Wentylator czasem nie ociera o obudowę, sprawdź przednie poduszki silnika czy czasem silnik nie siadł na du. Miałem podobny problem silnik opadł przez to wentylator się swobodnie nie kręcił a przez to czujnik od visco nie załączał wentylatora

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 30 wrz 2012, 11:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2006, 16:19
Posty: 51
Samochód: MAN
Lokalizacja: Poland/EU

Wisco kiedyś było zmienione na zwykłe ,bo to oryginalne załączane powietrzem wpadła szmata i wyrwało przewód.Ale nie było z tym zwykłych problemu,też dobrze działało.
Teraz nawet jest zblokowane,kręci się tak szybko jak koło pasowe i dalej lipa.
Ręce opadają :(


Post Wysłano: 30 wrz 2012, 11:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Czy na pewno wskaźnik lub czujnik temperatury jest sprawny, czy po przekroczeniu 95 stopni zapala się kontrolka EDC i następuje redukcja mocy silnika?
Sprawdzałeś temperaturę płynu jakimś termometrem?
Jeśli wentylator jest zblokowany na stałe i jest przepływ wody przez chłodnice to nawet 70 stopni nie powinneś uzyskać, na próbę możesz wywalić termostaty i zobaczyć czy się wtedy silnik zagrzeje a nie powinien

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 30 wrz 2012, 11:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2006, 16:19
Posty: 51
Samochód: MAN
Lokalizacja: Poland/EU

Temperatura sprawdzona takim termometrem ze szpikulcem,różnica 3st.
Do 97st nic się nie dzieje po odkręceniu korka ze zbiorniczka,jak zapali się "STOP" i lampka kontrolna od wody wtedy ze zbiorniczka wali para jak z parowozu.
EDC nie zaświeca się po osiągnięciu 100st.
Termostaty były wyjęte już na samym początku naprawy,nic to nie dało.


Post Wysłano: 30 wrz 2012, 11:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeszcze jedna sprawa przy odkręconym korku od zbiornika wyrównawczego czasem podczas dodawania gazu nie wciąga płynu do silnika i po puszczeniu gazu nie wywala płynu przez korek
Sprawdź jeszcze odpowietrzniki na głowicach czy są drożne, zawór zwrotny w zbiorniku wyrównawczym i chyba jeszcze był jeden zawór na przewodach idących z silnika do zbiornika chyba że był w starszym modelu nie kojarze

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 30 wrz 2012, 11:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Kompresor pompuje w chłodzenie ilości nawet delikatne i skutecznie zapowietrza układ. Możesz też spróbować metodą którą odpowietrza się scanie dmuchać powietrze w zbiorniczek, i patrzeć czy wciągnie płyn. Nic więcej nie zostało.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 30 wrz 2012, 11:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2006, 16:19
Posty: 51
Samochód: MAN
Lokalizacja: Poland/EU

Cytuj:
Jeszcze jedna sprawa przy odkręconym korku od zbiornika wyrównawczego czasem podczas dodawania gazu nie wciąga płynu do silnika i po puszczeniu gazu nie wywala płynu przez korek
Tak się dzieje.
Po napełnieniu do pełna na zgaszonym silniku a później odpaleniu wciągnie jakieś 4 litry wody które po zgaszeniu wyrzuci,oczywiście na otwartym korku.
O czym to świadczy,czy to jakaś awaria czy to normalne?

Też jeszcze myślę nad tym zbiorniczkiem czy tam nie jest coś zatkane bo kiedyś poszedł olej do wody i od tej pory nie działa ten pływak z magnesem co pokazuje niski poziom wody.
Jak sprawdzić ten zawór ?


Post Wysłano: 30 wrz 2012, 12:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W tych silnikach D28 coś jest nie tak z sprężarkami powietrza siadają głowiczki, sam teraz walczę z głowiczkami założone nowe uszczelki w głowiczkach oraz przeszlifowane powierzchnie bo jakieś zwichrowane były :]
Jak to nie pomoże to trzeba będzie założyć nowe po około 500 zeta :/


Żeby się dostać do tego zaworu trzeba zdemontować zbiornik z chłodnicy, w prawym rogu jest króciec który wchodzi do chłodnicy z zbiornika w środku jest taki plastykowy kołeczek z główką i on zamyka przelot płynu z zbiornika do chłodnicy.
Zawór jest odpowiedzialny za odpowietrzenie chłodnicy. ciekawe czy chłodnica u góry jest gorąca jak się silnik grzeje.
Nie masz problemów z ogrzewaniem w kabinie przy zapowietrzonym układzie powinno czasami lecieć zimne powietrze z ogrzewania

Po tych objawach wszystko wskazuje na zapowietrzony układ, sprawdź najpierw sprężarkę. Pewnie twardnieją przewody na pracującym silniku/wzrost ciśnienia w układzie wodnym, Jeśli to samo będzie się działo przy odłączonym chłodzeniu sprężarki będzie padnięta uszczelka pod głowicą. Te same objawy miałem z wyrzucaniem płynu z zbiornika jak podła uszczelka po głowicą.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 30 wrz 2012, 12:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
W tych silnikach D28 coś jest nie tak z sprężarkami powietrza siadają głowiczki, sam teraz walczę z głowiczkami założone nowe uszczelki w głowiczkach oraz przeszlifowane powierzchnie bo jakieś zwichrowane były :]
Jak to nie pomoże to trzeba będzie założyć nowe po około 500 zeta :/
Moge dać ci namiar na gości regenerujących kompresory/turbiny biorę od nich naprawdę nieźle im to idzie.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 30 wrz 2012, 17:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ta jak wcześniej pisałem, sprawdź śruby odpowietrzające w głowicach śruba jest M14 ale w środku jest otwór 3-4mm i potrafi sie zapchać przez co zbiera się powietrze w głowicy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 11 paź 2014, 5:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Witam. Nie chce zakładać nowego tematu.
Ze wskazań zegara silnik się grzeje, na pustym po 10 km wchodzi nawet na 120 stopni.
Jak się nie mylę działa tylko mały obieg bo chłodnica jest zimna.
Wymieniony :
- czujnik temp
-2 termostaty

Po wymianach tych części przez 3 godz było ok ale już pod koniec gdy wracałem do domu znowu się zaczęło 100 stopni i rosło aż w pewnym momencie nagle spadło do 80 stopni i chłodnica ciepła.


Zapomniałem dodać że zamiast płynu w układzie była czarno brązowa woda. Czy to znaczy że poprzedni właściciel nasypał proszku uszczelniającego ?

Auto po 10 min na wolnych obrotach dochodzi do 50 stopni. Czy to normalne że tak szybko osiąga temperaturę?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: