Witam.
Mam prośbę. Zamontowałem w Volvie FH12 420 światła ostrzegawcze (koguty). Instalacje już poprowadziłem do kabiny. Zaznaczę jednak, że kable nie są jeszcze podpięte ani pod koguty ani w kabinie pod żadne przełączniki, bezpieczniki, przekaźniki itp. Wszystko na surowo. W jaki sposób najlepiej podpiąć to ze sobą, żeby działało. Myślałem aby podpiąć pod przełącznik od dodatkowej lampki w kabinie która i tak nie jest używana a jest już pstryk i prąd. Z kogutów wychodzą dwa kable + i -. Proszę o poradę.
Zasilanie kogutów po włączeniu świateł ( wystarczą pozycje )
Czyli "plus" ze świateł
Ten plus do przekaźnika poprzez wyłącznik ( rozwarty ) jako sterowanie.
Do przekaźnika "mocny plus" i po zwarciu styków wyjście na koguty poprzez bezpiecznik 10A.
Jakbyś nie wiedział jaki przekaźnik, to daj znać. Może znaję coś na wzór
Pewnie wystarczy, ale czy ktoś da gwarancję że instalacja wytrzyma i nie puścisz auta z dymem ?
Sam wyłącznik wytrzyma, ale przewody?
Podpinasz 2 koguty ( równolegle ) czyli około 3,5A do 4A x2 = max 10A
Wiem, wiem że policzone z błędem, ale zawsze należy dać zapas.
Co się stanie jak puścisz taki amperaż bez zabezpieczeń ?
Wiesz pytam o porade bo elektryk ze mnie jak....!!! Dobra czyli będe musiał gdzieś to podpinać w skrzynce z bezpiecznikami, tam montowac dodatkowy przekażnik i bezpiecznik.
Tak będzie najbezpieczniej.
Miłego migotania innym po oczach
Jak już masz podciągnięta instalację, to podpięcie tego do bezpiecznika, przekaźnika i wyłącznika to robota na 10 - 15 minut
Przeraża mnie tylko to ciągnięcie kabli przez pół kabiny. Wpadłem z kablami od góry w kabinie, pociągłem je pod ten włącznik w górnej półce i myślałem że się tam podepnę i gotowe, ale widzę że będę musiał się bawić w rozbieranie deski. Chyba że da rade tam na górze gdzieś zamontować bezpiecznik i wpiąć się w ten przełącznik?
Oczywiście że możesz dać na górze ten przekaźnik i bezpiecznik.
Tylko musisz dość sztywno umocować przekaźnik żeby nim nie rzucało po całym dachu, oraz musisz tam podciągnąć ten " mocny plus". Czyli puścić tam plusa troszkę grubszym przewodem.Masę poszukaj jak najbliżej przekaźnika.
To zależy na jakie napięcie masz te koguty. Jeśli na 24V, to podpięcie ich szeregowo spowoduje że będą się ledwo ledwo obracały.No i żarówki muszą być wtedy na 12V.
Poczekaj chwilę.Może uda mi się zrobić jakiś schemat jak to masz podłączyć.
Bezpiecznik 10A.
Przekaźnik 24V 40A - rozwarty
Przekaźnik rozwarty, to ten po prawej stronie ( biały opis )
To dałem ciała bo podpiołem je szerogowo jeden do drugiego i wpuscilem jednym kablem do auta.
Niekoniecznie dałeś ciała
Czy do szeregowego, czy do równoległego wystarczy jeden kabel
Koguty podpinasz : plus do plusa , a minus do minusa.
to jest połączenie równoległe
Jeśli podepniesz :
Plus 1 koguta , do minusa 2 koguta, a wolne przewody do napięcia, to wtedy masz szeregowe
No tak podpiołem plus do plusa minus do minusa. Czyli kogut nr 1 podpiolem kablem (plus do plusa minus do minusa) do koguta nr 2 i wprowadzilem ten ze kabel do kabiny.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 10 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę