Rejestracja:21 lip 2011, 7:47 Posty: 15
GG: 0
Samochód: Renault
witam, w czasie jazdy samym ciągnikiem hamulec jest bardzo słaby i do tego żeby zahamować trzeba użyć dużej siły, w dodatku pedał hamulca jest twardy w porównaniu z innymi renówkami. Czy mógłby ktoś coś podpowiedzieć.........., dziękuje
Zacząłbym od sprawdzenia zaworu wieloobwodowego ( to pierwszy zawór za zaworem osuszacza). To najczesciej psujacy sie zawór w Magnumkach a odpowiedzialny jest za rozdzielenie powietrza na poszczególne obwody.Jak bedziesz potrzebowal to podam jakie cisnienia powinny byc na poszczególnych wyjsciach.
_________________ AFT KRENCO-profesjonalna regeneracja pneumatyki do pojazdów ciężarowych.
Rejestracja:21 lip 2011, 7:47 Posty: 15
GG: 0
Samochód: Renault
witam, dziękuje za odpowiedzi. Poczyściłem tzw. słoneczka przy czujnikach ABS, pedał wrócił do normy, jest miękki, ale jest następny problem. Przy hamowaniu, szczególnie z pustą naczepą, kabina ,, nurkuje". Tak jakby brały najpierw przednie koła ciągnika. Klocki hamulcowe z przodu wytrzymują pół roku i są do wymiany. Z inną naczepą są takie same objawy. Dodam że poziomowanie poduszek jest tylko z pilota. Czy to może ma jakiś wpływ ?
W każdej manumce kabina przy hamowaniu nurkuje, ten typ tak ma.
Jeździsz tym na przeglądy, czy tylko zawozisz dowód? Bo wiesz, na diagnostyce mają takie rolki gdzie sprawdzają z jaką siłą hamują poszczególne koła.
Myślę, że takie info pomoże Ci w rozwiązaniu twojego problemu.
Jeśli koła hamują równo, to może problem leży w kierowcy, albo w najtańszych klockach z Sudera.
Rejestracja:21 lip 2011, 7:47 Posty: 15
GG: 0
Samochód: Renault
witam Kierowniku, wyobraź sobie że na przeglądy jeżdże. Tym autem w zeszłym roku byłem osobiście z ,, twardym pedałem" , siła hamowania była ok. Jeżdze na klockach Textarach, nie kupuje ich od Sudera. Kierowca jest doświadczony. Prosze o bardziej konkretne odpowiedzi
Jedź załadowanym 24t zestawem na rolki. Wtedy siła hamowania na każdym kole powinna być taka sama.
Takie same klocki masz na przodzie i tyle? Ile wytrzymują z tyłu?
Może modulatory puszczają tzw szczątkowe ciśnienia na siłowniki z przodu. Może siłowniki nie odbijają? Ale to by się tarcze grzały...
Mój ostatni doświadczony kierowca, co to "na grubość lakieru w metrowym śniegu przechodził lewym, a wszyscy już tam dwa 2 dni stali", po namyśle stwierdziłem, że u mnie chyba pierwszy raz wsiadł do c.s. z naczepą. Na pusto ruszanie z pierwszego biegu, but do odcięcia, dwa do odcięcia, trzy do odcięcia itd... Myślę, że po jego jeździe klocki wymieniał bym co 3 miesiące.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 8 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę