wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Pierwszy wyjazd:) http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=37700 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | pawel002a [ 20 lis 2012, 11:51 ] |
Tytuł: | Pierwszy wyjazd:) |
Witam.Macie jakieś wskazówki dla początkującego??? Byłbym wdzięczny jakby ktoś dokładnie mi wytłumaczył czas pracy(wiem ze jest na forum ale ja bym chciał tak bardziej dokładnie) i jeszcze jak wygląda tankowanie w trasie. Z góry dzięki |
Autor: | bilka [ 20 lis 2012, 12:04 ] |
Tytuł: | Re: Pierwszy wyjazd:) |
Również podłącze się do prośby Pawła, Nie długo też pojadę w swoja pierwsza trasę jak wszystko pójdzie dobrze. Ten czas pracy pracy mnie ciekawi wiem jak jest z czasem jazdy ale o tym czasie pracy zbyt dużego pojecia nie mam;/ A mam taki pomysł aby wszyscy nowi co zaczynają w najbliższym czasie napisali coś w tym temacie jak przebiegła pierwsza trasa itd. Nowicjusze złączmy sie:) Ja prawdopodobnie w poniedziałek za tydzień jadę w podwójnej obsadzie do Turcji. Mam ndzieje że tylko nie będzie śniegu po drodze bo tego obawiam sie najbardziej:P pozdr |
Autor: | ZiPi [ 20 lis 2012, 12:32 ] |
Tytuł: | Re: Pierwszy wyjazd:) |
Jak jedziesz w podwójnej, to słuchaj rad starszego kolegi. Jeśli pojedziesz sam, to: - Jedziesz 4.5h ( moze być krócej ) po tym pauza 45min. Po pauzie znowu 4,5h jazdy. i pauza dobowa 11h. ( 3x w tygodniu mozesz skrócić pauzę dobową do 9h i 2x w tygodniu mozesz wydłuzyć czas jazdy do 10h w jednej dobie.) - W razie wątpliwości zawsze telefon do spedytora albo szefa ew. do bardziej doświadczonego, zaufanego kolegi po fachu. - Trzymaj zawsze porządek w kabinie, dokumenty, pieniądze, karty płatnicze powinny być zawsze w tym samym miejscu. - Przed dłuzszą jazdą sprawdzaj (wzrokowo) stan techniczny auta ( cisnienie w oponach, światła, zabezpieczenie ładunku ), po za i wyładunku sprawdzaj czy towar zgadza się z dokumentami. - Wszelkie opowieści innych kierowców na CB radiu, szczególnie stojących w grupie na parkingach traktuj jak bajkę o Misiu Uszatku. jak będziesz miał pytania o drogę czy o przepisy w innym kraju, to lepiej podejść indywidualnie do jakiegoś kierowcy i zapytać w 4 oczy. - Jadąc trzymaj zawsze trochę większy odstęp niz to konieczne od poprzedzającego auta i będzie wszystko dobrze. Tankowanie w trasie cięzarówki wygląda tak samo jak tankowanie osobówki, róznica tylko w ilośći zatankowanego paliwa i tym, ze tankując słuzbowe auto mozna dla wygody posłuzyć się kartą flotową, którą płaci się tak samo jak zywkłą kartą bankomatową ( przewaznie jest nr. PIN i w niektórych przypadkach podaje się stan licznika km. ). Zeby uniknąć kłopotów ( szczególnie za granicą ), przed zatankowaniem lepiej zapytać w kasie, czy dana stacja obsługuje daną kartę płatniczą. |
Autor: | pawel002a [ 21 lis 2012, 11:55 ] |
Tytuł: | Re: Pierwszy wyjazd:) |
Dzięki za wskazówki A jak to jest z wyjazdami za granice???Trzeba dobrze znać język czy raczej nie???Jakby ktoś mógł to ktoś troszkę opisać to byłbym wdzięczny |
Autor: | wasalister [ 21 lis 2012, 18:07 ] |
Tytuł: | Re: Pierwszy wyjazd:) |
Znajomość języka jest bardzo przydatna. Oprócz tego, że łatwiej jest załatwić formalności, to ludzie na roz/załadunkach inaczej na Ciebie patrzą. Jeśli nie znasz żadnego to pozostaje umiejętność rozmowy rękoma. Bardzo wielu kierowców nie zna żadnego języka, lub zna słabo, a jakoś sobie radzą. Dużym jedziesz? |
Autor: | pawel002a [ 21 lis 2012, 20:37 ] |
Tytuł: | Re: Pierwszy wyjazd:) |
Ja będę jechał solówką prawdopodobnie iveco eurocargo. Mam trochę obaw bo to mój pierwszy wyjazd A jak to jest za granicą? Powiedzmy dojeżdżam pokazuje papier czy coś i oni mnie rozładowują czy jak??? Wiem że trochę głupie pytania |
Autor: | ZiPi [ 24 lis 2012, 20:14 ] |
Tytuł: | Re: Pierwszy wyjazd:) |
Za granicą wygląda to podobnie jak w Polsce. Jak zajedziesz do firmy, to najpierw szukasz biura w którym zostawiasz papiery. Pani ( albo pan ) przy okienku powie Ci gdzie się masz podstawić na wyładunek a jak nie powie, to idziesz do auta i walisz się na kojo. Po jakimś czasie przyjdzie magazynier, mówiąc i pokazując nr. rampy albo miejsce gdzie masz się ustawić na rozładunek. Po rozładunku idziesz do biura po odbiór dokumentów. Czasami, gdy biura są juz nieczynne albo w małych firmach, gdzie biur moze nie być, to papierkową robotę załatwiają magazynierzy. W duzej firmie na pewno spotkasz jakiegoś kierowcę Polaka, który tez czeka na załadunek lub wyładunek. Jego mozesz zapytać co i jak. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |