Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 lis 2012, 14:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2011, 14:02
Posty: 64
GG: 0
Samochód: mercedes 2222

Witam mam problem z moim Manem, alternator sprawdzany w dwóch firmach, niby wszystko ok, regulator napiecia wymieniony(zamiennik) i cały czas ładuje 26v. macie jakies sugestie?? rocznik auta 2000.


Post Wysłano: 23 lis 2012, 17:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Miernikiem sprawdzałeś, czy na kompie pokładowym? Spróbuj zmierzyć czyms innym.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 23 lis 2012, 18:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2011, 14:02
Posty: 64
GG: 0
Samochód: mercedes 2222

sprawdzałem miernikiem, ale też na stole . alternator jak dostanie jeden plus to ładuje normalnie 28v ale jak już dostanie 2 plusy to tylko 26v.


Post Wysłano: 25 lis 2012, 16:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2011, 14:02
Posty: 64
GG: 0
Samochód: mercedes 2222

dodam, że alternator sprawdzany na stole też zachowuje się tak jak w aucie czyli 26v. czy to może być wina regulatora?? Jest taka możliwość, że założony regulator z Intercarsu nie działa?


Post Wysłano: 25 lis 2012, 18:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli to samo robi alternator na stole to zmień fachowców
Trzeba alternator rozebrać sprawdzić wirnik, stojan i najważniejszą rzecz płytę prostownicą.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 26 lis 2012, 8:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2011, 14:02
Posty: 64
GG: 0
Samochód: mercedes 2222

tak tylko że wszystko jest niby dobrze. dwie najlepsze firmy w toruniu to sprawdzały. Może to być wina regulatora?


Post Wysłano: 26 lis 2012, 9:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
tak tylko że wszystko jest niby dobrze. dwie najlepsze firmy w toruniu to sprawdzały. Może to być wina regulatora?
A co to za dwie najlepsze firmy w Toruniu że nie maja drugiego regulatora napięcia żeby wsadzić na próbę nie wspominając o testerze do regulatorów napięcia :lol: . Do testera podłączasz regulator napięcia za pomocą kabelków i na wyświetlaczu wyświetla jakie napięcie daje regulator napięcia.
Nie wspominając że oryginalny regulator Boscha nie kosztuje więcej nisz 100 złoty.
Nie wiem jaki tam siedzi alternator jak w F2000 czy taki jak od TGA jeśli to silnik euro 3.
Taki regulator mały na dwie śrubki mocowany czy taki duży prostokątny z gniazdem na kabel z wtyczką?
Jak nie mogą sobie poradzić to zapraszam do Gdyni do firmy Starter

http://www.startergdynia.pl/

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 26 lis 2012, 18:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Przecież taki alternator to nie jest jakoś specjalnie skomplikowane urządzenie. Ja do mojego elektryka (nie jest specjalnie rozgarnięty), woziłem alternatory z różnymi przypadłościami, ładujące za dużo, za mało, raz ładujące raz nie, piszczące itp. Za każdym razem rozbierali go, pomierzyli prądy, lub coś przy rozbiórce się wysypało na podłogę i już było wiadomo co padło.

Może jedź na wioski do elektryków...

Jeśli nie da rady, oddaj to do Sudera, a weź nowy (po regeneracji :) ). Coś ok 500 - 600 zł kosztuje taki biznes.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 26 lis 2012, 20:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2011, 14:02
Posty: 64
GG: 0
Samochód: mercedes 2222

regulator jest taki jak w TGA. i raczej BOSCH kosztuje trochę wiecej... i tu jest problem.


Post Wysłano: 26 lis 2012, 22:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
regulator jest taki jak w TGA. i raczej BOSCH kosztuje trochę wiecej... i tu jest problem.
Dokładnie nie pamiętam ale na pewno dałem mniej nisz 150 złoty za regulator do TGA oryginał Boscha bo tylko on pasuje po tych numerach, możliwe że masz regulator od mercedesa lub dafa różnią się regulatory numerami.
Zadzwoń pod ten adres co ci podałem to powiedzą ci ile taki regulator kosztuje i mogą ci go wysłać do Torunia, kiedyś tam pracowałem

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 27 lis 2012, 8:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2011, 14:02
Posty: 64
GG: 0
Samochód: mercedes 2222

zadzwonię napewno. w Intercarsie kosztuje nowy 1200 zł...


Post Wysłano: 27 lis 2012, 8:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
zadzwonię napewno. w Intercarsie kosztuje nowy 1200 zł...
:shock: :shock:

Skąd ty masz taką cenę bo do mojego tga regulator Boscha w Inetrcarsie kosztuje 740 złoty w pudełku z naklejką MAN :mrgreen: a ten sam regulator tylko że w pudełku z napisem Bosch 265 złoty przed chwilą sprawdzałem ceny. Ceny dokładnie nie pamiętam bo kupowałem swój ponad rok temu

Tu masz numer części
51.25601-0006 OE MAN
F00M144122 BOSCH

Możesz podać numer vin żebym sprawdził czy ten sam regulator u ciebie siedzie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 29 lis 2012, 13:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2011, 14:02
Posty: 64
GG: 0
Samochód: mercedes 2222

założyłem alternator po regeneracji w 100% działający i jest ten sam objaw. nie ładuje więcej jak 26v.....


Post Wysłano: 29 lis 2012, 15:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

A może coś Ci tak wyżera prąd :?:

_________________
MAN


Post Wysłano: 29 lis 2012, 16:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2011, 14:02
Posty: 64
GG: 0
Samochód: mercedes 2222

odłączone jest wszystko, brak przetwornicy zapalniczki radia itp kompletnie nic.
może gdzies nie ma masy
?


Post Wysłano: 29 lis 2012, 19:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Możesz sprawdzić główny kabel masowy przy skrzyni :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 04 gru 2012, 9:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Sprawdz ladowanie na bateriach , sprawdz napiecie na samym alternatorze .
Mozesz sprobowac podlaczyc inne baterie ,jak sa uszkodzone moga powodowac taki efekt.
Jak auto jest wyposazone w ADR to odepnij ten system ,gdyz jego usterka moze przebijac mase bezposrednio do d+ alternatora.


Post Wysłano: 05 gru 2012, 8:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2011, 14:02
Posty: 64
GG: 0
Samochód: mercedes 2222

Problem zażegnany wczoraj wymieniłem alternator na jeszcze inny i się okazało,że w sklepie sprzedali mi wadliwy- regenerowany ale dali drugi bez problemu. także dzięki za zainteresowanie. Pozdrawiam.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: