Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 gru 2012, 19:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Czy ktoś posiada schemat budowy kasety zmiany biegów (manual) w Volvo "Chińczyk" ? Sprawa pilna,bo mam auto w Niemczech,chciał bym w poniedziałek załadować i wracać na święta.Wczoraj nagle zrobił się poprzeczny luz na lewarku.Biegi chodzą,ale nie mogę na tyle przyciągnąć lewarek do siebie,aby wbić wsteczny.Linki raczej są ok,to wygląda,jak by coś w środku,połamało się w kasecie.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 15 gru 2012, 20:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6012
Samochód: Volvo FH

Sprawdź pancerze linek, te plastikowe końcówy które kotwiczą pancerz w obudowie skrzyni. Mnie się kiedyś taka końcówa rozpękła i tak nie do końca wchodziła dwójka i piątka.

Jeśli to nie to, rozkręć obudowę (tam gdzie linki wchodzą do skrzyni, z boku dwie śrubki 8mki, klucz 13 nasadka) zobaczysz cięgna do których zakotwiczone są linki, może oko się wyrobiło i tam jest luz. Jeśli nie to może manualnie przesuniesz cięgno w pozycję na wsteczny.

Edit:
Można jeszcze zdjąć cały wybierak. Pół godziny roboty, a będziesz miał wszystko na wierzchu. ALe tam raczej nie ma się co rozsypać.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 15 gru 2012, 20:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Tak uczynię.Jestem teraz w domu,auto stoi w Niemczech.Mógł bym w poniedziałek jechać gdzieś na serwis,ale to przesunie załadunek na wtorek,a chcę wrócić szybko na święta.Potem niech auto stoi na serwisie choćby do stycznia.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 15 gru 2012, 20:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lip 2012, 14:22
Posty: 69
GG: 8819481
Lokalizacja: LUBELSKIE BEŁŻYCE

Sprawdź linki to w nich może być problem.


Post Wysłano: 15 gru 2012, 22:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Weź sobie długą nasadkę 7mm na małą grzechotkę, do odkręcenia pokrywy linek przy skrzyni(zbluzgasz pewnie każdego kto pracował przy tej pokrywie z powodu ciasnoty) .

Mi to wygląda na wyrobione końcówki linek. Tylko nie pamiętam czy akurat w volvo była jedna duża, metalowo gumowa i mała stalowa, czy obie stalowe. Lub rozleciało się mocowanie pancerza do uchwytu przy skrzyni lub pod kabiną. W każdym razie ze zdjętą pokrywą zdejmiesz linkę i wrzucisz jakoś ręcznie wsteczny jeśli wybierak jest ok i zrób zworkę na czujniku od luzu bo nie odpali.

Być może rozpadł się zatrzask trzymający lewarek na miejscu, kulka z niego zablokowała możliwość wrzucenia wstecznego. A z braku zatrzasku lewarek lata na boki

Dziwne wydaje się to że nie możesz pociągnąć do siebie lewarka, co by wskazywało na uszkodzenie wybieraka, miałem podobny przypadek tylko tam nie dało się przesunąć lewarka do tyłu na wsteczny z powodu zatartego koła na wałku pośrednim Jak masz skąd pożyczyć wybierak i jak sie da linki to bierz. Na razie nie ma wstecznego więc nie wiadomo czy nie padnie całkiem.

Pozdrawiam powodzenia.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 15 gru 2012, 23:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Może źle napisałem.Luz jest tak wielki,że po przyciągnięciu lewarka aż do fotela,mam w tym miejscu bieg 1.Lewarek chodził mi tak ciasno,że trzymając na nim rękę,przenosił drgania.To się stało nagle,teraz lata jak szmata.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 15 gru 2012, 23:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Czyli niema wolnego (C) i wstecznego ?
Tu chyba wina nie leży w kasecie na skrzyni, raczej w mechanizmach lewarek, linki. Piszę chyba ponieważ nie jestem pewny i nie chcę wprowadzić cie w błąd. Inaczej rozpoznaje się usterkę widząc samochód. Ja znów bardzo nie zagłębiałem się w manualny mechanizm zmiany biegów w volvo. W tym roku manualnej skrzyni w volvo chyba nawet żadnej nie robiłem, i nie bardzo pamiętam co gdzie i jak na tej skrzyni. Na forum jest kolega Tszpak ostatnio rzadko się pojawia mogę podać ci numer telefonu na PW. Pozdrawiam.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 16 gru 2012, 1:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Kolego mógł ci spaść łącznik tam w obudowie linek przy skrzyni biegów-taki z 10 cm z gałkami na wcisk- czasem da się go założyć żeby zjechać. ALE najpierw niech ci ktoś wciśnie sprzęgło aby odblokować wybierak, a ty sprawdź na skrzyni tym ciężarkiem na wybieraku recznie wszystkie biegi- jak wchodzą to 13 do dekla od linek i tam szukać.


Post Wysłano: 16 gru 2012, 20:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

nie napisane który typ skrzyni i wybieraka [[ RS.RSC.RSS ]] ??? ( typ rocznik auta model może VIN ) !! wiec więcej zgadywania niż rzeczowych porad możesz się spodziewać wiec i ja się dołączę do zgadnij gdzie piszczy w trawie ??!?
a tego co ja pamiętam :D to najczęstsza usterka są przetarte kable w miejscach mocowania

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

-- po prostu się rozdarły i rozeszły a jak tak to w każdej chwili możesz stracić wszystkie biegi
przechyl kabinę odepnij kabel pod podłoga ( kolor pomarańczowy !! )

Obrazek

Obrazek

Obrazek

zdejmij obudowę kabli ze skrzyni ( M8 nasadka 12 mm !:D odepnij kabel

Obrazek

Obrazek


sprawdź czy luźno "POPCHNIESZ" KABLE I CZY NIE JEST ROZDARTY PANCERZ !!

jak kable ok i lewarek tez ok to poprzełączaj biegi ręcznie jak za luźno to ODRADZAM jazdę !!!! uszkodzony wybierak mógł się rozlecieć i wpaść pomiędzy kola zębate skrzynia do rozebrania jak jeszcze coś z niej zostanie

pozdrawiam

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 23 gru 2012, 21:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Dzięki za zainteresowanie,to wszystko na pewno się przyda
Odkręciłem lewarek i tak to wygląda od spodu.Foto nr.1Okrągłe cięgno porusza linkę przód/tył.Płaskie cięgno porusza się,gdy mieszamy lewarkiem na boki.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
I właśnie z tego płaskiego cięgna wypadła metalowa tulejka,a z niej teflonowe gniazdo.Foto 3 i 4.Luz zrobił się tak wielki,że zostałem bez biegów.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Na fotce 4 widać ośkę bez pierścienia i teflonowego gniazda.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 23 gru 2012, 21:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6012
Samochód: Volvo FH

No, że żnaczy się każdemu z nas sie tu udzielających twój szef wisi cojmniej po dwa piwa,,,

Że nie wsponę Tobie za fatygę, "że sie dało", coś na karpia.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 23 gru 2012, 21:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
, coś na karpia.
Może do karpia :wink:

Odrazu dobrałeś się do lewarka ?

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 23 gru 2012, 21:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6012
Samochód: Volvo FH

U mnie problem był na pancerzu linek, ale po stronie wybieraka. Jeździłem tak ze dwa tygodnie, ale po okolicy więc można było ryzykować.

PZDR

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 23 gru 2012, 21:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Wróciłem po weekendzie z pilotem do auta (stało na firmie). Odkręciłem lewarek,użyłem kleju dwuskładnikowego i chodzi.Załadowałem,rozładowałem i wróciłem szczęśliwie na święta.A teraz niech się firma martwi :)

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: