Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 gru 2012, 17:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

Witam
mam takie pytanie czy mozliwe jest zmniejszenie obrotów silnika przy maksymalnej prędkości. Chodzi oto ze auto ma obroty większe od tych mocniej świecących dwoch pól w całym zakresie zielonego przy jeździe na max 90km. Jak zapewne domniemam wieksze obroty to również większy apetyt na paliwo. Jesli dobrze kojaze w pozostałych naszych autach obroty przy maksymalnej prędkości są idealnie w tych dwoch mocniej świecących polach a ten tgx ma obroty własnie ponad te dwa pola. Zastanawiam się tez dlaczego tak jest czy poprzedni właściciel(auto kupione uzywane) nie zmienił opon na mniejsze stąd wzrost obrotów silnika


Ostatnio zmieniony 13 gru 2012, 18:50 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Przeniosłem do odpowiedniego działu


Post Wysłano: 13 gru 2012, 18:48

To o czym piszesz wymaga ingerencji w układ przeniesienia napędu a raczej w przełożenie na tylnym moście.
Owszem, oponami coś zdziałasz, ale niewiele.
No i pojawia się pytanie - jaki wpływ na siłę na kołach będzie miała zwiększenie profilu (z 70 na 80) opon na osi napędowej?
Wzrost obrotów może wynikać z tego, że pojazd był wyposażony w koła o profilu np. 80. Poprzedni właściciel zmienił profil opon na np. 70, przekalibrował tachograf do nowych opon.
Opona o wyższym profilu ma większy obwód. A co za tym idzie, aby pokonać tę samą drogę musi w porównaniu do opon o niższym profilu wykonać mniejszą ilość obrotów. Co przekłada się na prędkość obrotową wału napędowego a tym samym na prędkość obrotową silnika.


Post Wysłano: 13 gru 2012, 20:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

oki dzięki za odpowiedź. Zadzwoniłem dla pewności do serwisu i po sprawdzeniu auto wyszło na oponach 315/70 w oryginale. Zastanawia mnie zatem fakt czy faktycznie coś holender robił z tylnim mostem. Dodam ze auto miało hydraulike być moze chodziło pod wanną tak więc moze chciał zeby auto było mocniejsze?


Post Wysłano: 13 gru 2012, 20:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
oki dzięki za odpowiedź. Zadzwoniłem dla pewności do serwisu i po sprawdzeniu auto wyszło na oponach 315/70 w oryginale. Zastanawia mnie zatem fakt czy faktycznie coś holender robił z tylnim mostem. Dodam ze auto miało hydraulike być moze chodziło pod wanną tak więc moze chciał zeby auto było mocniejsze?
Podczas zamawiana auta można wybrać różne konfiguracje przełożeń zarówno w skrzyni jak i w moście napędowym. Więc niekoniecznie holender musiał coś robić z tylnym mostem. Auto zapewne było zamówione z innym przeznaczeniem niż jazda na trasie z max. prędkością. :wink:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: