wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
TGX ustawienie obrotów przy max prędkości http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=37985 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | bicker83 [ 13 gru 2012, 17:48 ] |
Tytuł: | TGX ustawienie obrotów przy max prędkości |
Witam mam takie pytanie czy mozliwe jest zmniejszenie obrotów silnika przy maksymalnej prędkości. Chodzi oto ze auto ma obroty większe od tych mocniej świecących dwoch pól w całym zakresie zielonego przy jeździe na max 90km. Jak zapewne domniemam wieksze obroty to również większy apetyt na paliwo. Jesli dobrze kojaze w pozostałych naszych autach obroty przy maksymalnej prędkości są idealnie w tych dwoch mocniej świecących polach a ten tgx ma obroty własnie ponad te dwa pola. Zastanawiam się tez dlaczego tak jest czy poprzedni właściciel(auto kupione uzywane) nie zmienił opon na mniejsze stąd wzrost obrotów silnika |
Autor: | użytkownik usunięty [ 13 gru 2012, 18:48 ] |
Tytuł: | Re: TGX ustawienie obrotów przy max prędkości |
To o czym piszesz wymaga ingerencji w układ przeniesienia napędu a raczej w przełożenie na tylnym moście. Owszem, oponami coś zdziałasz, ale niewiele. No i pojawia się pytanie - jaki wpływ na siłę na kołach będzie miała zwiększenie profilu (z 70 na 80) opon na osi napędowej? Wzrost obrotów może wynikać z tego, że pojazd był wyposażony w koła o profilu np. 80. Poprzedni właściciel zmienił profil opon na np. 70, przekalibrował tachograf do nowych opon. Opona o wyższym profilu ma większy obwód. A co za tym idzie, aby pokonać tę samą drogę musi w porównaniu do opon o niższym profilu wykonać mniejszą ilość obrotów. Co przekłada się na prędkość obrotową wału napędowego a tym samym na prędkość obrotową silnika. |
Autor: | bicker83 [ 13 gru 2012, 20:16 ] |
Tytuł: | Re: TGX ustawienie obrotów przy max prędkości |
oki dzięki za odpowiedź. Zadzwoniłem dla pewności do serwisu i po sprawdzeniu auto wyszło na oponach 315/70 w oryginale. Zastanawia mnie zatem fakt czy faktycznie coś holender robił z tylnim mostem. Dodam ze auto miało hydraulike być moze chodziło pod wanną tak więc moze chciał zeby auto było mocniejsze? |
Autor: | AdekS [ 13 gru 2012, 20:23 ] |
Tytuł: | Re: TGX ustawienie obrotów przy max prędkości |
Cytuj: oki dzięki za odpowiedź. Zadzwoniłem dla pewności do serwisu i po sprawdzeniu auto wyszło na oponach 315/70 w oryginale. Zastanawia mnie zatem fakt czy faktycznie coś holender robił z tylnim mostem. Dodam ze auto miało hydraulike być moze chodziło pod wanną tak więc moze chciał zeby auto było mocniejsze?
Podczas zamawiana auta można wybrać różne konfiguracje przełożeń zarówno w skrzyni jak i w moście napędowym. Więc niekoniecznie holender musiał coś robić z tylnym mostem. Auto zapewne było zamówione z innym przeznaczeniem niż jazda na trasie z max. prędkością.
|
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |