Pierwszey:
MID 136
Informacje ogólne
Za pośrednictwem łącza sterującego SAE J1939 jednostki sterujące udostępniają sobie nawzajem ważne
informacje. W wypadku jeśli któraś z jednostek sterujących zarejestruje brak informacji z jakiejś innej jednostki
sterującej, użyty zostaje kod usterki wskazujący jednostkę sterującą która powinna była wysłać informacje na
łącze sterujące SAE J1939.
Wyjaśnienia skrótów, patrz Skróty.
Kod usterki
FMI 2
Przerywane lub niewłaściwe dane.
Warunki wygenerowania kodu usterki:
Błąd sumy kontrolnej lub obliczeniowy w komunikacie XBR z TECU.
Możliwa przyczyna:
Zakłócenia elektromagnetyczne.
Jednostka sterująca skrzyni biegów wysyła nieprawidłowe wartości.
Reakcja jednostki sterującej:
Jednostka sterująca EBS używa wartości domyślnych.
Zauważalne objawy zewnętrzne:
Żółta lampka.
Odpowiednia kontrola:
Przeprowadź procedurę lokalizowania usterki łącza sterującego SAE J1939, patrz Przewody i złącza,
wykrywanie usterek oraz Łącza danych, lokalizowanie usterek. Patrz też Naprawy przewodów.
Przeprowadź procedurę lokalizowania usterki jednostki sterującej skrzyni biegów.
FMI 9
Nienormalna częstotliwość aktualizacji.
Warunki wygenerowania kodu usterki:
Brak jednego lub więcej komunikatów z jednostki sterującej skrzyni biegów.
Możliwa przyczyna:
Zakłócenia elektromagnetyczne.
Usterka łącza sterującego SAE J1939 między jednostką sterującą EBS i jednostką sterującą skrzyn
biegów.
Jednostka sterująca skrzyni biegów jest odłączona od łącza.
eakcja jednostki sterującej:
Jednostka sterująca EBS używa wartości domyślnych.
auważalne objawy zewnętrzne:
Żółta lampka.
Odpowiednia kontrola:
Przeprowadź procedurę lokalizowania usterki łącza sterującego SAE J1939, patrz osobna informac
serwisowa grupy 371
Przeprowadź procedurę lokalizowania usterki jednostki sterującej skrzyni
Drugi:
Cytuj:
Warunki wygenerowania kodu usterki:
Napięcie między 0,9 V a 1,1 V.
Możliwa przyczyna:
Przerwa w obwodzie przełącznika.
Reakcja jednostki sterującej:
Zapalana jest żółta kontrolka.
Widoczne objawy zewnętrzne:
Włącza się żółta kontrolka.
Przycisk zmiany biegu na wyższy nie działa.
Postępowanie kontrolne:
40117-2 Zestyk selektora biegów, test w programie narzędziowym dla komputera PC.
Naprawde z miłą chęcią ale potrzebuje diagnostyki, bo w tej chwili nie moge nic powiedzieć.
Nie mam teraz swojego laptopa z Impactem żeby sprawdzić dokładnie. W poniedziałek mogę zapytać o pierwsze mojego elektryka (osobiście elektryki nie robie)