Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 lut 2013, 18:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 sty 2013, 16:11
Posty: 10
Lokalizacja: słubice/lubuskie

Witam . Od jakiegoś czasu zastanawiam się jak rozwiązać problem drugiego akumulatora w busie ,może ktoś z was rozwiązał ten problem . Postój busem wymaga przepalania go zwłaszcza wtedy gdy używane jest webasto.
Znalazłem coś takiego http://moto.allegro.pl/izolator-akumula ... 32062.html

ma ktoś inne propozycje ,pomysły


Post Wysłano: 01 lut 2013, 19:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Zawsze możesz połączyć oba akumulatory równolegle, co podwoi pojemność jednego aku i na tyle powinno starczyć ci prądu na odpalenie
Ewentualnie możesz przerobić instalacje tak żeby webasto i inne dodatkowe odbiorniki były zasilane z dodatkowego aku a do ładowania dodatkowego aku zamontować przekaźnik wysoko prądowy 50-70A i cewkę tego przekaźnika podłączyć pod kontrolkę ładowania. Co będzie skutkować podłączeniem dodatkowego aku do instalacji samochodu w celu ładowania w momencie uruchomienia silnika

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 01 lut 2013, 19:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Cytuj:
Zawsze możesz połączyć oba akumulatory równolegle, co podwoi pojemność jednego aku i na tyle powinno starczyć ci prądu na odpalenie
Ewentualnie możesz przerobić instalacje tak żeby webasto i inne dodatkowe odbiorniki były zasilane z dodatkowego aku a do ładowania dodatkowego aku zamontować przekaźnik wysoko prądowy 50-70A i cewkę tego przekaźnika podłączyć pod kontrolkę ładowania. Co będzie skutkować podłączeniem dodatkowego aku do instalacji samochodu w celu ładowania w momencie uruchomienia silnika
Spotkałem chłopaka, który miał dwa, tego "zwykłego" używał tylko do jazdy, od Webasta i różnych elektryczych urządzeń typu laptopy itd miał drugi, którego używał przy postoju.


Post Wysłano: 01 lut 2013, 19:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 sty 2013, 16:11
Posty: 10
Lokalizacja: słubice/lubuskie

Pomysł z dwoma akumulatorami wygląda słabo . Alternator może nie poradzić i chodzi o to aby ten drugi (będzie obsługiwał np webasto gniazda zapalniczek ) ma być ładowany tylko wtedy jak pierwszy (obsługa silnika rozrusznika itp.)będzie pełny i ten ma być nietykalny na postoju . Opcja z przekaźnikiem ma sens ale przekaźnik nie upilnuje mi pierwszego akumulatora.


Post Wysłano: 01 lut 2013, 20:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Nie lepiej jeden duży 160aH

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 02 lut 2013, 7:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Cytuj:
Witam . Od jakiegoś czasu zastanawiam się jak rozwiązać problem drugiego akumulatora w busie ,może ktoś z was rozwiązał ten problem . Postój busem wymaga przepalania go zwłaszcza wtedy gdy używane jest webasto.
Znalazłem coś takiego http://moto.allegro.pl/izolator-akumula ... 32062.html

ma ktoś inne propozycje ,pomysły
Było na TVN Turbo,jak przy okazji remontu campera,zrobił takie cudo.Może jest gdzieś ten odcinek w necie.To był VW transporter/camper.
Znalazłem patrz od 22,03minuty. http://www.youtube.com/watch?v=-J_ramPy2U4

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 02 lut 2013, 16:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 sty 2013, 16:11
Posty: 10
Lokalizacja: słubice/lubuskie

Pomysł fajny tylko gotowy moduł z allegro w zależności od mocy około 150 zł a tu sama cewka 240 . dodatkowo znalazłem instrukcję do modułu z pierwszego postu wygląda obiecująco . Wielkie dzięki


Post Wysłano: 02 lut 2013, 16:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2011, 18:26
Posty: 254
GG: 117176
Lokalizacja: Ire

Ale kombinujecie ;) Jesli chcesz mniec dwa (lub wiecej) akumulatory sie zainteresuj sie separatorem napiecia. Sa proste, diodowe, ktore wymagaja podniesienia napiecia na alternatorze (strata na diodach) lub elektroniczne. Te drugie mozesz dowolnie programowac - np. wpierw ladujesz akumulator do rozruchu a jak jest pelny to dopiero ten do webasto itp itd ...
Polecam sklepy zeglarskie ;) Dobre separatory robi polska firma Intelle.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: