Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 mar 2013, 12:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lut 2006, 19:37
Posty: 66
GG: 0

Panowie, zginęła mi połowa świateł na naczepie schmitz 2004r. Nie świecą obrysy z prawej stronie i połowa żarówek w obydwóch lampach, gdzie szukać prawdopodobnej przyczyny? Stoję na parkingu we Francji i mam tylko nóż i izolacje :/


Ostatnio zmieniony 14 mar 2013, 15:04 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Poprawiłem nazwę tematu


Tytuł: Re: SCHMITZ
Post Wysłano: 14 mar 2013, 15:03

1. Sprawdź, czy w obudowie oświetlenia tablicy rejestracyjnej masz bezpieczniki - sprawdź, czy są dobre. Sprawdź również połączenia wszystkich przewodów, czy nie pośniedziałe - mam na myśli połączenia w "skrzynce" bezpiecznikowej.
2. Jeśli nie masz bezpieczników w obudowie oświetlenia tablicy rejestracyjnej to:
w tylnej części naczepy (między ostatnią osią wózka a zderzakiem) przewód elektryczny, który biegnie od przedniej części naczepy, powinien być zakończony złączką z której wychodzą 2 przewody - na lewą i prawą lampę. Sprawdź tę wtyczkę, być może zawitała w niej wiosna i masz zielono - przeżarte styki. W tym przypadku ratuje Cię tylko obcięcie wtyczek, połączenie na krótko kabli i zaizolowanie.
W jakim stanie są przewody elektryczne łączące ciągnik z naczepą?


Post Wysłano: 14 mar 2013, 15:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 maja 2011, 12:13
Posty: 398
GG: 8230849
Samochód: R420 X3 + 114L + 124L
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Moja schmitka ma bezpieczniki od lamp pod kloszem podświetlenia tablicy na zderzaku - sprawdź tam

_________________
https://t.me/pump_upp


Post Wysłano: 14 mar 2013, 17:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lut 2006, 19:37
Posty: 66
GG: 0

U mnie nie ma tam bezpieczników, przejrzałem z grubsza te kable ale nic nie widać. Jakoś do domu dojadę, dzięki za zainteresowanie.


Post Wysłano: 14 mar 2013, 17:12

Wiesz, nie chodzi o to (jeśli patrzyłeś na kable i złączkę pod naczepą), żeby tylko spojrzeć - trzeba ją rozpiąć. Poza tym, często lubi pękać tworzywo (czy też guma), którym jest zaizolowana wtyczka na zewnątrz. Wystarczy odrobina wody z solą i gotowe - zielono, aż miło patrzeć. Ja tak miałem 2 lata temu.


Post Wysłano: 14 mar 2013, 17:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Na początek może podmień kable pomiędzy ciągnikiem a naczepą i sprawdź czy wtyczki nie mają za dużego luzu w gniazdach. :wink:

W takich przypadkach zawsze od tego zaczynam. :)


Post Wysłano: 14 mar 2013, 19:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Jak to ciągniesz volvem a będziesz miał zwarcie na naczepie to ci odetnie LCM zasilanie na część naczepy i komp ci wyświetli albo i nie. Najlepiej zapiąć na chwilę ciągnik ze zwykłymi bezpiecznikami i jak spali to szukasz zwarcia a jak nie to przerwy. Jak masz przerwę a się nie znasz to połącz postój kablem między lampami a potem poszukaj fachowca


Post Wysłano: 15 mar 2013, 11:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lut 2006, 19:37
Posty: 66
GG: 0

Na to wychodzi że mam zwarcie bo jak zaświecę światła to na chwile mi się zaświeci obrysówka a potem gaśnie, jak jadę to też co jakiś czas mi obrysówka na sekunde sie zaświeci. Volvem faktycznie to ciągne.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: