wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Volvo FH12 500 - Nie zapala gdy jest zimno http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=39401 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | jurek-12340 [ 29 mar 2013, 21:20 ] |
Tytuł: | Volvo FH12 500 - Nie zapala gdy jest zimno |
witam. Mamy problem z chińczykiem fh 12 500. Mianowicie gdy jest zimno, to nie pali, ale wystarczy.. że podgrzejemy w kabinie np dewastem, lub nagrzeje słonko pali bez problemu. tury sterownik odpowiada za odpalanie, kolega podgrzewał chyba wszystkie i lipa. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 29 mar 2013, 23:27 ] |
Tytuł: | Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala |
webastem! Zobacz wtyczki (puszka pod maską), i wtyczki w skrzynce bezpieczników. |
Autor: | Kierownik [ 30 mar 2013, 9:12 ] |
Tytuł: | Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala |
Webasto to chyba to samo co dewasto, co nie ? |
Autor: | jurek-12340 [ 01 kwie 2013, 21:40 ] |
Tytuł: | Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala |
Kierownik dobry z ciebie polonista , gorzej z mechaniką . Webasto (fachowo) czy dewasto , kto chce to wie o co chodzi .Łukaszmechanik dzięki za porady , ale to nie to . Powód musi być gdzieś płytko , gdyż wystarczy podgrzać WEBASTEM w kabinie i odpala ok. Kierownik , jak masz chwilę to sprawdź pisownie . |
Autor: | nyta [ 01 kwie 2013, 21:55 ] |
Tytuł: | Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala |
Cytuj: Webasto to chyba to samo co dewasto, co nie ?
A poszlem to to samo co poszedlem Weszedl to to sam co wszedl Jeblem to to samo co jebnąłem Rozumisz to to samo co rozumiesz Itd, itd |
Autor: | dominik 2004 [ 02 kwie 2013, 11:31 ] |
Tytuł: | Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala |
Nie chce palić to znaczy nie chce kręcić czy kręci i nie zapala ? Czy wyświetlają się jakieś usterki ? |
Autor: | jurek-12340 [ 02 kwie 2013, 19:50 ] |
Tytuł: | Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala |
Kręci dobrze , tylko nawet dymka nie puści , po nagrzaniu wewnątrz dwa obroty wałem i chodzi , nawet w dobry mróz . Wyświetla się błąd , teraz nie pamiętam jaki , jurto zajrzę. |
Autor: | konrad767 [ 04 kwie 2013, 21:39 ] |
Tytuł: | Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala |
Ja miałem kiedyś taki problem że po wjechaniu na wagę na kopalni i wyłączeniu silnika potem nie chciał mi odpalić tzn. kręcił ale nie "łapał" i stało się to momentalnie bez wcześniejszych objaw i okazało się że pod deską( w kabinie) tam gdzie są bezpieczniki są 4 takie przekaźniki po lewej stronie jeden z nich był uszkodzony tylko nie pamiętam który. Sprawdź może tam. pozdro |
Autor: | jurek-12340 [ 05 kwie 2013, 20:04 ] |
Tytuł: | Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala |
Witaj Konrad767. Chodzi ci o przekaźniki w desce z bezpiecznikami , czy pod uchwytem napoi . Dzięki za podpowiedź , jednak na kogoś można liczyć. |
Autor: | filippo [ 05 kwie 2013, 20:26 ] |
Tytuł: | Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala |
Pod dechą rozdzielczą na środku są te przekaźniki - nr 3 odpowiada za m.in. rozrusznik ale temperatura w kabinie raczej nie ma na to wpływu. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 05 kwie 2013, 22:21 ] |
Tytuł: | Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala |
Ja tam elektryki nie robie, ale tam też znajduję się prawdopodobnie przekaźnik od zapłonu, |
Autor: | robson77 [ 06 kwie 2013, 22:57 ] |
Tytuł: | Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala |
A nie masz czasami problemu z immobilizerem? Jesli tak - to wystarczy na chwile wylaczyc glowny wylacznik pradu i powinno pomoc. Co do tych przekaznikow: 1) Key switch, position R 2) fuel injector 3) starter motor 4) key switch. Bodybuilder fusebox |
Autor: | jurek-12340 [ 07 kwie 2013, 12:25 ] |
Tytuł: | Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala |
Przekaźniki w porządku , immobilizer raczej też , wczoraj sam próbowałem odpalić . Dopóki nie podgrzałem w kabinie webastem wyświetlał się błąd PSID162 DATA ERRATIK MID 128 PSID 162 FMI 2 . Gdy się trochę podgrzało , błąd stał się nie aktywny i odpaliło jakby nigdy nic , tylko jak znikał , to chyba coś pisnęło , albo mi się wydawało. Nie sprawdzałem immobilizera przed zniknięciem błędu (zapomniałem), ale gdy odpaliłem nie było żadnego błędu , a nie kasowałem . |
Autor: | barteke36 [ 07 kwie 2013, 13:15 ] |
Tytuł: | Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala |
może jakiś sterownik odpowiadający za odpalanie posiada tzw "zimne luty" ? |
Autor: | robson77 [ 07 kwie 2013, 23:02 ] |
Tytuł: | Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala |
Zobacz to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1989104.html |
Autor: | karollo 420 [ 01 sty 2015, 11:57 ] |
Tytuł: | Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala |
wystarcz podgrzać kostkę pod stacyjką i błąd sam znika i silnik odpala bez problemu. |
Autor: | ZygmunyG [ 19 sty 2015, 20:43 ] |
Tytuł: | Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala |
Czyli trzeba rozebrać przy kierownicy, pewnie pętla lub sama stacyjka i będzie śmigać bez podgrzewania |
Autor: | karollo 420 [ 02 lut 2015, 11:13 ] |
Tytuł: | Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala |
Jednak samo podgrzanie nie wystarcza. Jeden raz pomogło ale innym razem nie.Problem jest w innym miejscu. Jeżeli kilka razy przekręcimy kluczyk w stacyjce do zapalenia kontrolek i cofniemy go i tak kilka razy, albo przekręcimy kluczyk w stacyjce do zapalenia kontrolek i zostawimy go tak przez chwile to błąd znika i silnik zapala. Czyli tak jakby coś potrzebowało żeby stacyjka była włączona przez jakąś chwile |
Autor: | karollo 420 [ 02 lut 2015, 11:18 ] |
Tytuł: | Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala |
Pytanie do jurek-12340 albo barteke 36[/b] czy udało się zlokalizować usterkę ? |
Autor: | gka3 [ 16 lut 2015, 22:48 ] |
Tytuł: | Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala |
W FH12 częstą usterką jest przekaźnik K2 w rozdzielni głównej. Objaw silnik kręci ale nie odpala. Po wejściu w diagnostykę nie można nawiązać komunikacji z Silnikiem i VECU. Te sterowniki zasilane sa z przekaźnika K2. Ale w tym przypadku to na pewno nie ten przekaźnik. Po pierwsze można odpytać błędy z silnika. Błąd polega bardziej na przsyle danych z kabiny do silnika. Ale to też dziwne, bo gdyby uszkodzona była diagnostyczna magistrala danych CAN - J1708 to nie było by możliwości odpytania błędów. Problem może leżeć w drugiej magistrali danych CAN J 1939. Któryś ze sterowników kabinowych blokuje komunikację albo problem jest z brakiem dobrego połaczenia w złaczu z lewej strony pod maską. Mimo że dekiel tych złączy jest pod maską to druga część złącza czyli gniazdo jest w kabinie i skierowane jest na wylot z ogrzewania postojowego jak niektórzy wolą DEFASTA Jak dodatkowo nie masz klapki od gniazda diagnostycznego to ciepłe powietrze bardzo szybko się tam dostanie i np wysuszy wilgotne złacze. Ale to tylko jedna z wielu rzeczy które mogą boleć tego Chińczyka. Dobrze by było wyłaczyć też immobiliser. Wylkuczyli byśmy kwestię immo kluczyk itd. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |