wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Silnik Diesel'a - ciekawy reportaż http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=39592 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | szmitz [ 15 kwie 2013, 23:19 ] |
Tytuł: | Silnik Diesel'a - ciekawy reportaż |
http://www.youtube.com/watch?v=k4xJv8Xs-rc czyli tym wyższa norma Euro to silnik gorzej pracuje i z tym się zgodzę. Ciekawie opowiada |
Autor: | PIRS-BT [ 16 kwie 2013, 8:15 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Diesel'a - ciekawy reportaż |
program na poziomie, lecz nie do końca ze wszystkim się zgodzę, jeżeli ktoś mi wciska, że np 2,5 merca chodziło miękko w porównaniu do nowoczesnego common raila o tej samej liczbie cylindrów no to powodzenia.... po za tym 3,0 miało 6 garów, a nie 5, co widać wyraźnie na filmie, zgodzę się co do tego, że ekologia niszczy te silniki, ale zapomnieli powiedzieć o czymś bardzooo ważnym, to producenci sami niszczą te silniki wprowadzając rozwiązania, które mają zarobić na serwisie... |
Autor: | użytkownik usunięty [ 16 kwie 2013, 8:23 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Diesel'a - ciekawy reportaż |
Program ciekawy, rzucający nowe światło na dotychczasową (moją) wiedzę. Prowadzony w bardzo sympatyczny sposób a osoba opowiadająca o wszystkim wydaje się robić to z ogromną pasją. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 16 kwie 2013, 9:22 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Diesel'a - ciekawy reportaż |
Cytuj: jeżeli ktoś mi wciska, że np 2,5 merca chodziło miękko w porównaniu do nowoczesnego common raila o tej samej liczbie cylindrów no to powodzenia
6 baniakowy om606, miał prace lepszą niż 3.2cdi r6. Za to te najnowsze turbognojki chodzą bez szelestnie, mercedes w212 e300cdi, tego samochodu nie słychać, jak pracuje.
|
Autor: | szmitz [ 16 kwie 2013, 11:12 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Diesel'a - ciekawy reportaż |
Lepiej jak by dali te program zamiast legend PRL w TVN turbo. Ale gośc pisał że TVN nie jest zainteresowany produkcją. http://www.youtube.com/watch?v=DP8IBhpBxts Odcinek z ciężarówką Star jest bardzo ciekawy. Chciałbym pogadać z tym mechanikiem ciekawie opowiada i ma dużo ciekawych informacji a na pewno zna sie bardzo dobrze na budowie silnika. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 16 kwie 2013, 11:56 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Diesel'a - ciekawy reportaż |
Cytuj: zna sie bardzo dobrze na budowie silnika.
Stara...
|
Autor: | PIRS-BT [ 16 kwie 2013, 12:26 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Diesel'a - ciekawy reportaż |
no to fakt 3,2cdi to ogólny nie wypał, kulturę pracy ma okrutną... |
Autor: | MechanikSochaczew [ 16 kwie 2013, 12:31 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Diesel'a - ciekawy reportaż |
Ale spalanie, i dynamike jak najbardziej OK |
Autor: | Radhezz [ 16 kwie 2013, 12:39 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Diesel'a - ciekawy reportaż |
Cytuj: po za tym 3,0 miało 6 garów, a nie 5, co widać wyraźnie na filmie No tak, to akurat podpada i to dość mocno, a 2,5 litra miał 5 cylindrów...Cytuj: Program ciekawy, rzucający nowe światło na dotychczasową (moją) wiedzę. Prowadzony w bardzo sympatyczny sposób a osoba opowiadająca o wszystkim wydaje się robić to z ogromną pasją.
Rzeczywiście, widziałem wcześniej program o Starze tych panów, bardzo mi się spodobał (no może pomijając przeróbkę piosenki Rewińskiego ). Brakowało mi jednak szerszego spojrzenia na markę - w końcu Star ani się nie zaczął, ani nie skończył na modelu 28. Tak czy siak porównując do "Legend PRL" z odcinkiem o Starze to jednak Ci "amatorzy" wypadają o dwie klasy lepiej niż produkcja TVN. Ciekawe co by zrobili na temat innych pojazdów typu Jelcz czy Autosan.Cytuj: 6 baniakowy om606, miał prace lepszą niż 3.2cdi r6. Za to te najnowsze turbognojki chodzą bez szelestnie, mercedes w212 e300cdi, tego samochodu nie słychać, jak pracuje. A ciekawostka jeszcze inna - ja tam nie miałem za dużo wspólnego z Dieslami, ale z tymi starszymi w Mercach owszem, nieco... I ogólnie pojawiały się głosy że stary OM603 (12V) chodził lepiej niż wspomniany OM606 (24V).
|
Autor: | MechanikSochaczew [ 16 kwie 2013, 12:52 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Diesel'a - ciekawy reportaż |
Cytuj: I ogólnie pojawiały się głosy że stary OM603 (12V) chodził lepiej niż wspomniany OM606 (24V).
Tak 603 chodził niby lepiej, ale 606 był elastyczniejszy i oszczędniejszy. Om606 wolnossące w w124 miał prostszą pompę. 606turbo w w210 miał skomplikowane sterowanie pompą chorą szyną can. Ale mimo wszystko te pompy nie padały, elektryka się trzymała i taki wóz miotał 177km bez zmiennej geometri łopatek, nastawników HDK, padającego vp44 i common railla jak to ma miejsce np silnikach audi i bmw z tamtego okresu o podobnych mocach. Do tego z niezniszczalnym łańcuchem rozrządu,(wtedy przy przebiegach mniejszych niż 600tkm się o łańcuszku nie mówiło) dodatkowo układ paliwowy trawiący wszystko. O tym silniku nie słychać jak o bawarskim tdsi'e, a jest to naprawdę świetna bardzo udana konstrukcja. Miałem takiego to miał przebieg jak 6 letnia ciężarówka z międzynarodówki.Do tego lubią ten silnik wsadzać do różnych dziwnych maszyn, widziałem już mercedesa 190, jeepa cherooki z takim motorem, na YT jest bmw e30, ktoś to wsadził do sprintera pierwszej generacji. Są też konstrukcje om606 z mocami rzędu 500km i te silniki to wytrzymują. większa dawka na pompie, większe ciśnienie doładowania i robi się z nich 200km. Pompa z w210 do silnika z turbo, ma na tyle skomplikowane sterowanie, że podobno nikomu nie udało się odpalić tego silnika bez auta, zakładają pompy z om603turbo z podciśnieniowym sterowaniem turbiną i gazem na linke zakładają większe sekcjei, bo inaczej się nie da. Jest to kawal świetnego żelaza o której mało kto wie, według mnie najlepszy silnik mercedesa w historii, zanim bmw zrobiło m57t2d30 to mercedes powinien mieć kilka razy z rzędu silnik roku. Bo rzędowa pompa wtryskowa, zwykła turbina, dobry rozrząd, i egr do zaślepienia w 3 minuty, są świetnym połączeniem, i chyba jednym z ostatnich takich silników jaki powstał. |
Autor: | filippo [ 16 kwie 2013, 16:34 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Diesel'a - ciekawy reportaż |
Kolesie fajni i faktycznie z pasją mówią ale nie dziwię się trochę, że stacje tv nie są za bardzo zainteresowane ich programem gdyż nie bardzo pasowałby do ramówki bo jest po prostu programem "przegadanym". Gadają z sensem i wiedzą dokładnie o czym mówią ale to się po prostu nie sprzedaje - sprzedaje się byle co zrobione w byle jaki sposób byle było kolorowe do tego z keczupem i tak skadrowane by móc lokowanie produktu w co drugim ujęciu zrobić. Jakby budżet mieli większy to i pewnie ciekawiej by to wyglądało niż dwóch panów przed trzema autami przeplatanych ujęciami złapanymi z YT. Szkoda bo potencjał jest. A zamiast zamieniać "Legendy PRL" które uważam za dość dobry program to wolałbym żeby z ramówki TVN Turbo spadł ten szajs zatytułowany "uwaga pirat" puszczany ostatnio do zrzygania. Co do 3.0D Mercedesa - pierwszy taki motor (OM617) miał istotnie 5 cylindrów (pierwszy pięciocylindrowy diesel na świecie zamontowany w modelu W115 i oznaczony 240D 3,0). Pierwsza jego karnacja (montowana także w modelu W123) miała 80KM a druga 88KM (miałem S123 z tym silnikiem). 2,5D z W124 miał również 5 cylindrów (OM602 i OM605) a 3,0 już faktycznie 6. |
Autor: | p_filip89 [ 18 kwie 2013, 11:08 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Diesel'a - ciekawy reportaż |
Jak już jesteśmy przy Mercedesach... Ciekawi mnie bardzo czemu silnik(OM606) 177 KM nie występował z manualną skrzynią ? Sorry za OT. |
Autor: | Radhezz [ 18 kwie 2013, 11:52 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Diesel'a - ciekawy reportaż |
Cytuj: Jak już jesteśmy przy Mercedesach...
Chodzi o OM606 D30LA, to jest silnik turbodoładowany... Podejrzewam że to polityka firmy, bo model ten jako "topowy sadzomiot" zarówno w modelu 124 jak i 210 miał inne skrzynie biegów niż wersja bez turbo, a nawet różną pomiędzy nimi samymi. Podobnie było w przypadku innych topowych modeli 500E/E500 czy 420E/E400. Za to znając MB to jakby się komuś chciało bawić to spokojnie dałby radę zmienić skrzynię na manual.
Ciekawi mnie bardzo czemu silnik(OM606) 177 KM nie występował z manualną skrzynią ? Sorry za OT. |
Autor: | użytkownik usunięty [ 18 kwie 2013, 11:53 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Diesel'a - ciekawy reportaż |
Cytuj: Kolesie fajni i faktycznie z pasją mówią ale nie dziwię się trochę, że stacje tv nie są za bardzo zainteresowane ich programem gdyż nie bardzo pasowałby do ramówki bo jest po prostu programem "przegadanym". Gadają z sensem i wiedzą dokładnie o czym mówią ale to się po prostu nie sprzedaje - sprzedaje się byle co zrobione w byle jaki sposób byle było kolorowe do tego z keczupem i tak skadrowane by móc lokowanie produktu w co drugim ujęciu zrobić.[...]
Swoja drogą zastanawiam się, jaką "rację bytu" miałaby w dzisiejszych czasach "Sonda". Też program przegadany, z ogromem informacji. Prowadzony bardzo sympatycznie przez nieodżałowany duet Kurek-Kamiński z nierzadko wesołymi docinkami a i również typową dyskusją, w której każdy z Nich przedstawiał swoje argumenty...
|
Autor: | Rossi [ 18 kwie 2013, 12:28 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Diesel'a - ciekawy reportaż |
Cytuj: Swoja drogą zastanawiam się, jaką "rację bytu" miałaby w dzisiejszych czasach "Sonda". Też program przegadany, z ogromem informacji. Prowadzony bardzo sympatycznie przez nieodżałowany duet Kurek-Kamiński z nierzadko wesołymi docinkami a i również typową dyskusją, w której każdy z Nich przedstawiał swoje argumenty... Takie czasy... Jeszcze pare lat temu nawet na TVN robili dobre programy dokumentalne (Granice, Wielkie ucieczki, Alfabet mafii, Cela). W TVP było pasmo edukacyjne z programami takimi jak Laboratorium czy Kuchnia Wiktora Niedzickiego, był też Magazyn Auto, który prowadził Jerzy Iwaszkiewicz.http://www.youtube.com/watch?v=4JC-HZvZIu0 Kiedyś programy były robione z jakąś tam misją edukacyjną, obecnie widz jest traktowany jako idiota, a programy motoryzacyjne prowadzą osoby o znikomej wiedzy motoryzacyjnej pokroju Marcina Prokopa, liczy się promocja produktu. Przez krótki czas w kioskach była gazeta Auto Po Gwarancji, w której testowano i opisywano samochody używane, wypowiadali się mechanicy, szczegółowo opisywano konstrukcje pojazdów, a porady nie dotyczyły wyboru płynu letniego do spryskiwaczy jak jest w obecnych gazetach, ale na przykład doboru łożysk do regeneracji tylnego mostu w W124. |
Autor: | kraz [ 18 kwie 2013, 16:42 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Diesel'a - ciekawy reportaż |
Auto po gwarancji, bardzo dobra gazeta, mam wszystkie egzemplarze. Taką prasę zabił internet. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |