wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Podwójna obsada - zmiana kierowców, odpoczynek http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=39928 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Speedy [ 28 maja 2013, 22:58 ] |
Tytuł: | Podwójna obsada - zmiana kierowców, odpoczynek |
Witam. Szukałem nic nie znalazłem, jeżeli ktoś znajdzie proszę niech da linka i temat do usunięcia, ale do rzeczy, kilka pytań: wiem, że doba w podwójnej = 30 godzin. K-kierowca -Jak to jest w podwójnej, K1 robi 4.5h jazdy to od razu może wsiąść K2, potem K1 4.5h i K2 4.5h? czy są obowiązkowe pauzy 45min po każdym 4.5godzinnym okresie prowadzenia? -A co w przypadku gdy jeden kierowca wyjedzie swoje 9h, a drugi np tylko 5 godzin i potem robimy 9h pauzy , a zaczeliśmy pracę o godz. 00.00 ? trzeba ruszyć dopiero po upływie tego 30godzinnego okresu? czy można ruszyć po tej 9-tce pauzy? -Jak to jest z kartami? wiem że gdy jedzie K1 to karta K2 jest w szufladzie nr 2, ale dajmy na to po 4.5h jazdy jest przesiadka, to normalnie K1 wciska pałzę i wyjmuje kartę, wkłada do kieszeni nr 2 a karta kierowcy drugiego idzie w kieszeń 1? Myślę że wszystko zrozumiałe, liczę na fachową pomoc |
Autor: | użytkownik usunięty [ 29 maja 2013, 14:05 ] |
Tytuł: | Re: podwójna- co i jak |
Postaram Ci się odpowiedzieć w miarę rzeczowo: 1. Po wykorzystaniu 4,5h czasu jazdy przez pierwszego kierowcę, wsiada drugi i może prowadzić przez maks. 4,5h - tu nie ma obowiązku zrobienia odpoczynku 45 min. Nie jestem pewien w 100%, ale chyba trzeba zrobić 45min przerwy z chwilą, gdy K2 skończył jazdę a K1 ma prowadzić. 2. Doba w załodze wynosi 30h i musi się zawierać w tym okresie 9h odpoczynku. W sytuacji, którą opisujesz, można ruszać o godz. 23:45 - przerwa 45 min patrz punkt 1. 3. Reguła jest taka: Prowadzący w danym momencie pojazd jest kierowcą nr 1, i to jego karta znajduje się w slocie nr 1. Kierowca będący w gotowości (siedzący obok) jest w danym momencie kierowcą nr 2 i jego karta znajduje się w slocie nr 2. Przy zmianie kierowców, zmienia się również karty w slotach. P.S. Na przyszłość proszę o rzeczowe tytułowanie tematów. |
Autor: | kłaliti [ 29 maja 2013, 14:20 ] |
Tytuł: | Re: Podwójna obsada - zmiana kierowców, odpoczynek |
Właśnie mam otwarta książkę ozptd i w książce piszą,ze niema konieczności robienia czterdziestki piątki. "wiele kontrowersji budzi pytanie czy kierowcy w załodze kilkuosobowej powinni korzystać z 45-minutowej przerwy? W szczególności francuzi wymagają po dwóch okresach prowadzenia pojazdu zrobienia przez kierowców przerwy 45-minutowej. Ale Niemcy uczą w swoich książkach inaczej,bez przerwy 45-minutowej patrz rysunek wyżej" 4,5godz 4,5godz 4,5godz 4,5godz |
Autor: | użytkownik usunięty [ 29 maja 2013, 14:25 ] |
Tytuł: | Re: Podwójna obsada - zmiana kierowców, odpoczynek |
No i widzisz - niby ujednolicone przepisy na terenie UE, a jednak każde państwo sobie. W myśl tego, że muszą zachować wymagane minimum, jednak mają prawo do zaostrzenia przepisów. Co Francuzi konsekwentnie czynią - patrz przerwa 45 min. |
Autor: | Pawełeczek [ 30 maja 2013, 0:17 ] |
Tytuł: | Re: Podwójna obsada - zmiana kierowców, odpoczynek |
Jeżdżę w podwójnej obsadzie i nigdy nie robimy 45min. przerwy. Kontrole były i problemów nie było... akurat pod tym względem |
Autor: | korni8808 [ 30 maja 2013, 0:45 ] |
Tytuł: | Re: Podwójna obsada - zmiana kierowców, odpoczynek |
Też jeżdżę w podwójnej i żadnych problemów z czasem pracy nawet we Francji, mimo braku przerw 45min. (Na forum była dyskusja na temat przerw w jeździe tj. 45min na "kopercie" czyli w czasie dyspozycji, to jest tego bezpośrednim odniesieniem). Po 9h ruszasz normalnie jakbyś zaczynał nowy dzień (czyt. okres 30h) |
Autor: | Speedy [ 31 maja 2013, 14:14 ] |
Tytuł: | Re: Podwójna obsada - zmiana kierowców, odpoczynek |
Dziękuje za konkretne odpowiedzi, ale co w przypadku, gdy K1 wyjedzie 9h, a drugi np 5h, czy w tym przypadku zaczynając o 1:00, i jadąc 14 godzin, (a można 18) i wykręcając 9, to mamy 23godziny. Można ruszyć po tych 23 z pauzą, czy trzeba czekać do 30 godzin żeby rozpocząć nowy cykl? Myślę, że w miarę zrozumiale to opisałem Pozdrawiam |
Autor: | Marix [ 31 maja 2013, 17:32 ] |
Tytuł: | Re: Podwójna obsada - zmiana kierowców, odpoczynek |
Nie wiem kolego w czym masz problem. Masz do wykorzystania maksymalni 30 godzin, tak jak w pojedynczej 24 godziny. Możesz skończyć dużo wcześniej i to od Ciebie zalezy, czy zrobicie odpoczynek dobowy, który pozwoli rozpocząć nowy cykl, czy wykorzystacie poprzedni do końca. Możecie jechać jak sie Wam podoba, choćby godzinę jeden, godzinę drugi i tak bez żadnej przerwy przez nawet 20 godzin. Moglibyście się nawet zmieniac co pół godziny i jechac tak 20 godzin, bo przerwę 45 minut można dzielic na 30/15 minut. Jest wyraźnie zapisane w rozporządzeniu 561, że w podwójnej można robić pauzę na kopercie (w czasie gdy prowadzi kiero numer 1). |
Autor: | Speedy [ 01 cze 2013, 13:19 ] |
Tytuł: | Re: Podwójna obsada - zmiana kierowców, odpoczynek |
ok dziękuje bardzo, teraz już wszystko wiem |
Autor: | Kermiter [ 01 cze 2013, 16:19 ] |
Tytuł: | Re: Podwójna obsada - zmiana kierowców, odpoczynek |
Cytuj: jadąc 14 godzin, (a można 18)
A dlaczego nie można 20 godzin???
|
Autor: | Marix [ 02 cze 2013, 10:32 ] |
Tytuł: | Re: Podwójna obsada - zmiana kierowców, odpoczynek |
można 20, obaj kierowcy dopuszczalnie przedłużają czas jazdy do 10 godzin. |
Autor: | Bauer [ 06 wrz 2013, 20:13 ] |
Tytuł: | Re: Podwójna obsada - zmiana kierowców, odpoczynek |
Przy zmianie kierującego, wyciągając swoją kartę muszę zakończyć tacho, wybierając kraj zakończenia itd.? I odwrotnie, czy wkładając, kartę muszę zrobić wpis wybierając kraj rozpoczęcia? |
Autor: | Kermiter [ 06 wrz 2013, 21:35 ] |
Tytuł: | Re: Podwójna obsada - zmiana kierowców, odpoczynek |
Cytuj: Przy zmianie kierującego, wyciągając swoją kartę muszę zakończyć tacho, wybierając kraj zakończenia itd.? I odwrotnie, czy wkładając, kartę muszę zrobić wpis wybierając kraj rozpoczęcia?
Nie.
|
Autor: | mk61 [ 06 wrz 2013, 23:08 ] |
Tytuł: | Re: Podwójna obsada - zmiana kierowców, odpoczynek |
Jak nie, jak tachograf automatycznie o to pyta? Wpisujesz kraj zakończenia i po zmianie kraj rozpoczęcia i gra gitara. |
Autor: | użytkownik usunięty [ 06 wrz 2013, 23:16 ] |
Tytuł: | Re: Podwójna obsada - zmiana kierowców, odpoczynek |
Tachograf automatycznie pyta o kraj zakończenia przy wyjmowaniu karty. Jeździłem w podwójnej, przy zmianie kart nie wpisywałem kraju rozpoczęcia i jakoś nie było problemu. Jedynie gdy wpisywany był kraj rozpoczęcia to po odpoczynku dobowym. |
Autor: | młody [ 06 wrz 2013, 23:18 ] |
Tytuł: | Re: Podwójna obsada - zmiana kierowców, odpoczynek |
Mam uno pytanie. Taki manewr jest legalny czy został popełniony błąd? Start k1- 1:50 jazdy 1:40 pauza k1- 4:30 k2-4:30 Zakończenie i pauza 9. |
Autor: | użytkownik usunięty [ 06 wrz 2013, 23:24 ] |
Tytuł: | Re: Podwójna obsada - zmiana kierowców, odpoczynek |
A co w tym miałoby być nielegalnego? Jeśli nawet K2 dosiadł się po 3h30 min (jazda K1+przerwa) to i tak K1 ma zaliczony odpoczynek dobowy jako skrócony. Ale z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że cały czas jechali w załodze dwuosobowej, więc tym bardziej nie ma problemu. |
Autor: | korni8808 [ 06 wrz 2013, 23:37 ] |
Tytuł: | Re: Podwójna obsada - zmiana kierowców, odpoczynek |
Czasem jazdy i przerwami można dysponować do woli. Nie ma żadnych obostrzeń w tym kierunku! Ktoś mi kiedyś powiedział, że jak ja kończę jazdę to nie mogę po odpoczynku 9h rozpoczynać; co jest wierutną bzdurą (po anglisku bullshit!). Zawsze tak robię, i nikt nie ma pretensji. Również dozwolone jest nierównomierne rozkładanie jazdy pomiędzy kierowcami, dla przykładu 1-1,5h 2-4h 1-3h 1h przerwa 1-2h Odpoczynek 9h Jeżeli nie przekracza się podstawowych barier, nikt nie ma prawa się doczepić. |
Autor: | Pawełeczek [ 07 wrz 2013, 0:26 ] |
Tytuł: | Re: Podwójna obsada - zmiana kierowców, odpoczynek |
Cytuj: Jak nie, jak tachograf automatycznie o to pyta? Wpisujesz kraj zakończenia i po zmianie kraj rozpoczęcia i gra gitara.
Robisz anuluj i tyle
|
Autor: | Bauer [ 09 wrz 2013, 11:35 ] |
Tytuł: | Re: Podwójna obsada - zmiana kierowców, odpoczynek |
A czy jest jakieś zestawienie dla podwójnej obsady dotyczące ile godzin mogą wyjechać w każdym tygodniu ile godzin nie mogą przekroczyć w ciągu 2 tygodni? Czy po prostu każdy liczy te godziny pod siebie ile wyjeździł? I jak jest z pauzami weekendowymi? Dotyczy ta sama zasada, że powinna trwać 45 godzin ale można ją zmniejszyć do max 24 godzin i do końca 3 tygodnia odebrać zaległy odpoczynek? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |