Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 mar 2009, 19:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 mar 2009, 18:58
Posty: 8
GG: 0

Witam
Czy słyszeliscie może kiedyś o transporcie stopów odlewniczych w stanie ciekłym?
Konkretnie mam na myśli transport stopów odlewniczych z Toyoty (Wałbrzych) do Toyoty w Jelczu-Laskowice.

pozdrawiam


Post Wysłano: 22 mar 2009, 22:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2008, 13:31
Posty: 17
GG: 7049207
Samochód: Iveco

Ja osobiscie sie przyznam ze pierwsze slysze o tym. Ale w cieklym stanie to musial by byc rozgrzany do dosc wysokiej temperatury.


Post Wysłano: 22 mar 2009, 22:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

Może jak czekoladkę? w takich dużych termosach? :mrgreen:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Post Wysłano: 22 mar 2009, 22:27

Cytuj:
Ale w cieklym stanie to musial by byc rozgrzany do dosc wysokiej temperatury.
I tu pojawia się kwestia jak utrzymać odpowiednią temperaturę, aby utrzymać ładunek w stanie ciekłym.


Post Wysłano: 22 mar 2009, 22:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2008, 13:31
Posty: 17
GG: 7049207
Samochód: Iveco

Wiem ze np ogrzewa sie cysterny przez poprowadzenie spalin do okola zeby cieple spaliny ogrzewaly do okola cysterne tak jest np w szambowozach ( tych co szambo wybieraja :) zeby kupa nie zamarzla w zime


Post Wysłano: 22 mar 2009, 22:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Cytuj:
Wiem ze np ogrzewa sie cysterny przez poprowadzenie spalin do okola zeby cieple spaliny ogrzewaly do okola cysterne tak jest np w szambowozach ( tych co szambo wybieraja :) zeby kupa nie zamarzla w zime
Mój ojciec 6 lat jeździł samochodem asenizacyjnym i nigdy nie było takiego ogrzewania, zresztą to nie potrzebne, skoro do wylewu jest nie więcej niż 35km.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Post Wysłano: 22 mar 2009, 22:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 lip 2007, 17:39
Posty: 258
GG: 8732157
Samochód: srebrny
Lokalizacja: KaLIfornia

No ale tutaj taka temperatura nie wystarczy na pewno... bo jednak kupa, a to to innej temperatury potrzebują :lol:


Post Wysłano: 22 mar 2009, 23:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2008, 13:31
Posty: 17
GG: 7049207
Samochód: Iveco

:) wiem ze to nie wystarczy ale ja tylko chcialem powiedziec o systemach ogrzewania zreszta nie wiem czy nie potrzebne szambo jest raczej plynne a przy temp -30 to nawet na dystansie 30 km moze zamarznac


Post Wysłano: 22 mar 2009, 23:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Cytuj:
:) wiem ze to nie wystarczy ale ja tylko chcialem powiedziec o systemach ogrzewania zreszta nie wiem czy nie potrzebne szambo jest raczej plynne a przy temp -30 to nawet na dystansie 30 km moze zamarznac
Uwierz mi, że nie zamarznie.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Post Wysłano: 22 mar 2009, 23:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2008, 13:31
Posty: 17
GG: 7049207
Samochód: Iveco

no nie wiem ale napewno wiem ze takie rozwiazania sa to w jakims celu je wymyslili :)


Post Wysłano: 22 mar 2009, 23:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 411
Lokalizacja: Kielce/Ipswich

takie rozwiazanie tez jest w wywrotkach- spaliny ida sobie pod kiperkiem i ogrzewają ładunek. miedzy innymi do masy bitumicznej to ma zastosowanie.
ale zeby uzyskac wieksza temp napewno mui byc jakis inny system, agregat lub cos


Post Wysłano: 22 mar 2009, 23:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2009, 22:04
Posty: 46
GG: 10660641
Samochód: AXOR
Lokalizacja: WILKOWICE k. Bielska-białej

koło Bielska jest firma co wozi ciekłe aluminium w takich "kadziach" nakładanych na samochód.


Post Wysłano: 22 mar 2009, 23:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2008, 13:31
Posty: 17
GG: 7049207
Samochód: Iveco

A wracajac do tematu o jaki dokladnie stop chodzi wtedy sprawdzi sie temp topnienia i czy to wogole mozliwe ale wedlug mnie raczej nie temp topnienia cynku 419 stopni celcjusza aluminium okolo 600 malo mozliwe zeby osiagnac taka temp w naczepie w piecach hutniczych osiaga sie to za pomoca elektrod


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 mar 2009, 18:58
Posty: 8
GG: 0

konkretnie był to stop do odlewu bloków silnika Toyoty, czyli pewnie jakieś żeliwo, choć pewny nie jestem, może aluminium. Odległość na jaką niby wożą to ok 80 km, a temperatura stopu spada o ok 70 st na całej trasie.

Temat ten poruszył ostatnio jeden z moich wykładowców, więc chyba nie wymyślałby czegoś, co nie istnieje. A że jest to temat interesujący, dlatego go tu poruszyłem.

P.S. sprawdziłem na stronie toyoty, odlewy są z aluminium. Ale o transporcie nic nie jest napisane


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2008, 13:31
Posty: 17
GG: 7049207
Samochód: Iveco

hmmm a co studjujesz ?? Bloki silnikow to laczej siluminy albo durale dokladnie nie pamietam np nie aluminium :) jak by byly z alumiium to bys reka zgiol na pol :) co do zeliwa to tez mozliwe ale z tego co wiem zaden metal raczej nie topi sie w temp 70 stopni. A napewno nie zeliwo ono topi sie w temp powyzej 1000 stopni


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 mar 2009, 18:58
Posty: 8
GG: 0

wiadomo, że nie z czystego aluminium, co nie zmienia faktu, że jest to główny składnik stopu odlewniczego i to jego parametry bierze się pod uwagę.

A co do 70 st, to napisałem, że taki jest spadek temperatury ciekłego stopu na całej trasie, czytaj uważnie.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2008, 13:31
Posty: 17
GG: 7049207
Samochód: Iveco

a co studjujesz ? powtarzam pytanie hmm wedlug mnie ciezko osiagnac taka temp na naczepie i ciezko by wyzolowac taka temp no ale moze moze


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 mar 2009, 18:58
Posty: 8
GG: 0

TRN na Pwr. Widzisz, a jednak. Też mnie to zaskoczyło, dlatego szukam informacji na ten temat.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2008, 13:31
Posty: 17
GG: 7049207
Samochód: Iveco

moze wydam sie malo inteligentny ale co znaczy TRN bo Pwr to sie domyslam ze Politechnika Wroclawska. A jesli mowil ci to wykladowca moglbys wyciagnac od niego wiecej informacji bo mnie tez to bardzo ciekawi ja studuje transport na Politechnice w Warszawie


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lis 2005, 12:42
Posty: 471
Lokalizacja: KACZOGRÓD

Co prawda nie w Wałbrzychu, ale w Kętach jeździła kiedyś Tatra 815 z płynnym gorącym aluminium i woziła je do zakładów Fiata w Bielsku. Miała na sobie specjalny pojemnik ,dosyć ciężki a waga ładunku samego to o ile dobrze pamiętam to tylko 700kg , ale nie jestem pewny. Na którymś forum ciężarówkowym były fotki tej Tatry.

_________________
http://kubamich1-kubamich1truckmodelsfa ... gspot.com/


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: