Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 lip 2013, 15:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lut 2013, 14:57
Posty: 13

Trapi mnie kwestia czy podczas kontroli odpowiednie organy (policja, ITD) mogą ukarać kierowcę mandatem za przekroczenie prędkości na podstawię wykresu na tarczce?


To samo pytanie zadałem inspektorowi ITD na kwalifikacji wstępnej.

Mogą, ale nie muszą. Zależy na kogo trafisz.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Mogą, ale nie muszą. Zależy na kogo trafisz.
to akurat jak ze wszystkim :lol: ale prawo takie ma i zapewne o to kolega pyta :D

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Ja kiedyś przyjąłem mandat od policjanta, który po wyjęciu tarczki stwierdził, że 15 minut wcześniej w miejscowości XXX to jechałem tam np. 78km/h. To by się zgadzało, bo jak się znam to tak pewnie było.
Założyłem, że jeśli chce mi dać ten mandat to pewnie może, więc przyjąłem.
Po fakcie sprawdziłem i wtedy (jakieś 10 lat temu), funkconariusz mógł nałożyć mandat na podstawie wykresu z tarczy tacho, tylko w momencie kiedy widział wykroczenie (a np. z jakiegoś powodu nie użył radaru), z miejsca zatrzymał delikwenta, wyjął tarczę na której wyrysowane jest np. z 80 km/h.

Logikując dalej, nie można nikogo ukarać, bo gdzieś tam na dniu wcześniej 100km, był teren zabudowany i komuś pojechało się np. 80km/h. Jeśli można by było, to każdy z nas, po kontroli jednej tarczy musiał by oddać prawko.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 19:31
Posty: 891
GG: 1

Myślę, że koledze chodziło o przekroczenia na tarczce ponad 90 km/h.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

miałem też taką sytuację z mandatem na podstawie tarczki, spytałem tylko policjanta czy dysponuje homologacją do pomiaru prędkości do mojego tacho bo ja nie.Każde urządzenie na podstawie którego wystawiany jest mandat za prędkośc musi mieć aktualną homologację inaczej nawet pomiar fotoradaru jest niewazny.Tylko w przypadku kolizji kontrola nmoże stwierdzic prędkośc pojazdu na podstawie nrejestratora czasu pracy, ale jest to już dowód dla sądu ato insza inszość.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Kto jeździ ciągle drogą 86 na Węgrzech pewnie się z tym już spotkał, a jak nie to wszystko przed nim. Jest tam kilka ograniczeń do 30 km/h. Wszyscy lecą spokojnie te 50-60 przez zabudowane i po 20 kilometrach stoi radiowóz, który ściąga auta i pyta, gdzie te 30?

Dobrze jeśli było jakieś światło, które nas chwyciło bo zawsze można coś sciemnić, ale jak nie i cały czas lecieliśmy nawet 50 km/h to walą mandaty aż huczy. Znam temat z autopsji... 8)


Inna sytuacja także z tego chorego kraju, kolega leciał w małym konwoju około 8 aut, wszyscy ciągnęli na odcięciu, węgierska policja ściągnęła ich na samej granicy (Rajka) i każdemu zaproponowali mandacik.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Dzisiaj na radiu facet klarował, że dostał mandat za jazdę 90 km/h, na podstawie tarczy na tachografie. I tak się zastanawiam jakie miałby szanse się wybronić gdyby odmówił przyjęcia. Niby max prędkość dla ciężarówek to 80, tachograf jest legalizowany okresowo, więc też z grubsza pokazuje rzeczywistą prędkość, ale pytanie, czy ma policjant/inspektor może uznać tarczkę+legalizację tacho za wystarczający dowód.
Z powyższych postów wynika, że zależy jak będzie mu leżał. Na co w takiej sytuacji można się powołać przy odmowie przyjęcia mandatu?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3324
Lokalizacja: eu

To ode mnie coś z Niemiec.
Rutynowa kontrola BAG na parkingu. Zczytują tacho i oprócz tego sprawdzają na tolku jakie drogi byly pod kołami. Jak landówka i te dajmy na to 80 - sztraf... Nawet jeżeli działo się to pare/naście dni wstecz...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
To ode mnie coś z Niemiec.
Rutynowa kontrola BAG na parkingu. Zczytują tacho i oprócz tego sprawdzają na tolku jakie drogi byly pod kołami. Jak landówka i te dajmy na to 80 - sztraf... Nawet jeżeli działo się to pare/naście dni wstecz...
a skąd jest w stanie ustalić czy ja jechałem landówką czy po pasie startowym lotniska????bo że po autostradzie to się da jak był to przejazd po Niemczech

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2013, 13:53
Posty: 110
GG: 666
Samochód: TYR

Cytuj:

a skąd jest w stanie ustalić czy ja jechałem landówką czy po pasie startowym lotniska????bo że po autostradzie to się da jak był to przejazd po Niemczech
Żartujesz, prawda?

Trzeba być jasnowidzem,że od zjazdu X w promieniu 20km nie ma lotniska, ale "pacjent" jednak jedzie te 80km/h ?

A przecież każdy wie że można w każdej chwili stwierdzić gdzie i kiedy auto zjechało czy wjechało na płatną autostrade.

_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Znaczy - robisz jak moderator = masz bana ;)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lis 2011, 11:28
Posty: 157
Samochód: VOLVO

Cytuj:
Cytuj:

a skąd jest w stanie ustalić czy ja jechałem landówką czy po pasie startowym lotniska????bo że po autostradzie to się da jak był to przejazd po Niemczech
Żartujesz, prawda?

Trzeba być jasnowidzem,że od zjazdu X w promieniu 20km nie ma lotniska, ale "pacjent" jednak jedzie te 80km/h ?

A przecież każdy wie że można w każdej chwili stwierdzić gdzie i kiedy auto zjechało czy wjechało na płatną autostrade.
A ja bym powiedział że podniosłem koło do góry i biłem kilometry stojąc w miejscu. Jak cię nie zmierzył radarem to różne kity możesz wymyślać żeby się wybronić.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Cytuj:

a skąd jest w stanie ustalić czy ja jechałem landówką czy po pasie startowym lotniska????bo że po autostradzie to się da jak był to przejazd po Niemczech
Żartujesz, prawda?

Trzeba być jasnowidzem,że od zjazdu X w promieniu 20km nie ma lotniska, ale "pacjent" jednak jedzie te 80km/h ?

A przecież każdy wie że można w każdej chwili stwierdzić gdzie i kiedy auto zjechało czy wjechało na płatną autostrade.
może i kiepski przykład podałem ale co sobie myśli inspektor i co przypuszcza to mnie nie obchodzi,bo na nim spoczywa obowiązek udowodnienia mi iż dopuściłem się wykroczenia !!!
i nie raz nawet z BAG miałem spotkanie na którym proponowano mi podpisanie protokołu (raz chyba z 6h spędziłem na parkingu z nimi i jak im chciałem oddać klucze od auta i zostawić je to jakoś zmienili zdanie )

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 wrz 2013, 0:57
Posty: 11
Samochód: Scania

Nie przytoczę konkretnych przepisów ale tachograf jest przystosowany i legalizowany do rejestracji czasu pracy. Po co rejestruje predkość? Nie wiem. Kiedyś rejestrowały też obroty silnika... Jakoś trzeba pokazać, że auto jedzie więc rysuje prędkość. Jednak nie jest "legalizowany" na prędkość i to nie może być podstawą do wystawienia mandatu.
Dlaczego policja wystawia mandaty? To jest dobre pytanie.
Jeszcze lepsze jak uzasadnia taki mandat. Na mandacie piszą zapewne "przekroczenie predkości..." i w domyśle jest pomiar "legalizowanym urządzeniem do pomiaru prędkości" bo nie piszą czym mierzyli... Co nie jest prawdą.
Zwyczajnie takiego mandatu nie należy przyjmować. Przed każdym sądem masz wygrane.
Dlaczego kierowcy płacą? Uznają, że lepiej zapłacić za to niż za wszystko co znajda w geście "zemsty" bo kierowca okazał się niegłupi...
Więc jeżeli jest "czysty" walcz o swoje!!! :P


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3324
Lokalizacja: eu

W sumie nie zaglądałem tu, a widzę że pojawiły się pytania o te niemieckie kontrole.

Otóż jest to jak najbardziej możliwe.
Wszelkie dane są pozyskiwane z TollCollecta i tachografu.
Z tolka czytają nr zjazdów, nr autostrady. Tolek to również pozycja GPS.
Fraszką jest dodać dwa do dwóch i sprawdzić na byle jakiej mapie, na którym zjeździe zjechałeś i na którym wjechałeś na autostradę.
Mające te dane + datę i godzinę = czytają dane z tacho i mają prędkość...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
W sumie nie zaglądałem tu, a widzę że pojawiły się pytania o te niemieckie kontrole.

Otóż jest to jak najbardziej możliwe.
Wszelkie dane są pozyskiwane z TollCollecta i tachografu.
Z tolka czytają nr zjazdów, nr autostrady. Tolek to również pozycja GPS.
Fraszką jest dodać dwa do dwóch i sprawdzić na byle jakiej mapie, na którym zjeździe zjechałeś i na którym wjechałeś na autostradę.
Mające te dane + datę i godzinę = czytają dane z tacho i mają prędkość...
Znam takich kierowców ze Szczecina co robią Hamburg-Szczecin w 4:20... landówką :)


Kiedyś wysłałem zapytanie do ITD. Bardziej chodziło mi o tacho cyfrowe ale myślę, że dotyczy to analogowego w tej samej mierze.

Moje pytanie brzmiało:
Czy ITD oraz analogiczne służby w innych państwach mogą ukarać
kierowcę pojazdu ciężarowego mandatem, za przekroczenie prędkości na
podstawie zapisu prędkości z tachografu zamontowanego w pojeździe i co
gdy to przekroczenie miało miejsce np. dnia poprzedniego?


Odpowiadała mi:

Katarzyna Orpik
Referendarz Wydziału Informacji Prawnej
Biuro Prawne i Orzecznictwa
Główny Inspektorat Transportu Drogowego
ul. Postępu 21
02 - 676 Warszawa

Cytuj:
W przesłanym zapytaniu została poruszona również kwestia nakładania mandatów karnych na kierowców za przekroczenie prędkości na podstawie zapisów z tachografu na terenie Polski oraz innych państwach.
W stosunku do osób realizujących przejazdy na terenie Rzeczypospolitej Polskiej zastosowanie znajdzie art. 97 § 1 Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia z dnia 24 sierpnia 2001 r. ( tekst jednolity, Dz. U. z 2008 r. , Nr 133, poz. 848, ze zmianami) zgodnie
z którym - W postępowaniu mandatowym, jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, funkcjonariusz uprawniony do nakładania grzywny w drodze mandatu karnego może ją nałożyć jedynie, gdy:
1) schwytano sprawcę wykroczenia na gorącym uczynku lub bezpośrednio po popełnieniu wykroczenia,
2) stwierdzi popełnienie wykroczenia naocznie pod nieobecność sprawcy albo za pomocą urządzenia pomiarowego lub kontrolnego, a nie zachodzi wątpliwość co do osoby sprawcy czynu
- w tym także, w razie potrzeby, po przeprowadzeniu w niezbędnym zakresie czynności wyjaśniających, podjętych niezwłocznie po ujawnieniu wykroczenia. Nałożenie grzywny w drodze mandatu karnego nie może nastąpić po upływie 14 dni od daty ujawnienia czynu
w wypadku, o którym mowa w pkt 1, i 30 dni w wypadku, o którym mowa w pkt 2.
W tym miejscu należy zaznaczyć, iż zgodnie z załącznikiem Nr 1 cz. III Wymagania dotyczące konstrukcji urządzenia rejestrującego lit. f Rozporządzenia 3821/1985 z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym wyznaczyło błędy graniczne, które wynoszą – w użytkowaniu :
a) długość przebytej drogi:
4 % więcej lub mniej od rzeczywistej długości, przy czym długość ta musi wynosić co najmniej jeden kilometr;
b) prędkość:
6 km/h więcej lub mniej od rzeczywistej prędkości;
c) czas:
Âą dwie minuty na dzień, lub
Âą dziesięć minut na siedem dni.
W związku z powyższym, opierając się na obowiązujących normach prawnych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, nałożenie mandatu karnego na kierowcę wymaga spełnienia warunku schwytania sprawcy wykroczenia na gorącym uczynku lub bezpośrednio potem oraz zastosowania dopuszczalnego błędu granicznego prędkości zarejestrowanej przez tachograf. Wyznaczona w ten sposób prędkość będzie stanowiła podstawę wysokości grzywny nałożonej na podstawie załącznika Nr 1, tabela B, litera B do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 5 listopada 2008 roku zmieniającego rozporządzenie w sprawie wysokości grzywien nakładanych w drodze mandatów karnych za wybrane rodzaje wykroczeń
( Dz. U. z 2008 r., Nr 202, poz. 1249).
W przypadku przejazdu przez terytorium innego państwa, nakładanie mandatu karnego przez uprawnione organy kontrolne będzie realizowane z obowiązującą normą danego prawa krajowego. Z praktyki przeprowadzonych działań kontrolnych niektóre państwa w oparciu
o swoje wewnętrzne akty prawne nakładają na kierowców mandaty karne na podstawie zapisów z tachografu za cały okres podlegający wymaganej kontroli.
Uprzejmie informuję, że odpowiedzi udzielane przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego nie stanowią wiążących wykładni przepisów prawa, lecz są informacją na ich temat oraz wyjaśnieniem w zakresie stosowania.
Moje pytanie dodatkowe brzmiało:
Cytuj:
Szanowna Pani Katarzyno.



Dziękuję Pani bardzo za obszerną odpowiedź. Mam jednak jedno dodatkowe pytanie, dotyczące pewnego sformułowania którego użyła Pani w tekście.



"Z praktyki przeprowadzonych działań kontrolnych niektóre państwa w oparciu
o swoje wewnętrzne akty prawne nakładają na kierowców mandaty karne na podstawie zapisów z tachografu za cały okres podlegający wymaganej kontroli."



Jak, się to ma więc do przepisów które Pani przytoczyła wcześniej? Znaczy to, że w tej kwestii nie obowiązuje jeden jasny przepis dla wszystkich państw, czy po prostu ustawodawca danego kraju dopuszcza możliwość karania za cały okres podlegający kontroli, jako dodatkowy zapis do wskazanego przepisu. Czy orientuje się Pani jakie to są Państwa?



Jeszcze raz, dziękuję bardzo za odpowiedź.



Z poważaniem

Filip
Kolejna odpowiedź:
Cytuj:
Pan
Filip

W odpowiedzi na Pana email w sprawie nakładania mandatów karnych na kierowców na podstawie zapisów z tachografu, uprzejmie wyjaśniam.
W przesłanej do Pana odpowiedzi dotyczącej poruszanego problemu znalazł się zwrot ,, W przypadku przejazdu przez terytorium innego państwa, nakładanie mandatu karnego przez uprawnione organy kontrolne będzie realizowane z obowiązującą normą danego prawa krajowego. Z praktyki przeprowadzonych działań kontrolnych niektóre państwa w oparciu
o swoje wewnętrzne akty prawne nakładają na kierowców mandaty karne na podstawie zapisów z tachografu za cały okres podlegający wymaganej kontroli.”
Udzielona Panu odpowiedź w kwestii nakładania mandatu karnego zawierała przytoczone normy prawne obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Każde państwo ma prawo na terenie własnego kraju uchwalać oraz wprowadzać w życie akty prawne obowiązujące tylko i wyłącznie na jego obszarze. W związku z powyższym oznacza to, że nakładanie mandatów karnych na podstawie zapisów pochodzących z tachografu znajduje zastosowanie w oparciu o krajowe przepisy prawne obowiązujące w konkretnym państwie.
W tym miejscu należy zauważyć, iż również wysokość sankcjonowanych kar mandatowych jest ustalona i zgodna z taryfikatorem obowiązującym tylko na obszarze danego kraju.
Główny Inspektorat Transportu Drogowego nie posiada wykazu zawierającego szczegółowe zestawienie państw sankcjonujących kierowców mandatami karnymi za cały okres podlegający kontroli na podstawie zapisów zarejestrowanych przy użyciu tachografu.
Uprzejmie informuję, że odpowiedzi udzielane przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego nie stanowią wiążących wykładni przepisów prawa, lecz są informacją na ich temat oraz wyjaśnieniem w zakresie stosowania.
Temat wyczerpany?

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Nie przytoczę konkretnych przepisów ale tachograf jest przystosowany i legalizowany do rejestracji czasu pracy. Po co rejestruje predkość? Nie wiem. Kiedyś rejestrowały też obroty silnika... Jakoś trzeba pokazać, że auto jedzie więc rysuje prędkość. Jednak nie jest "legalizowany" na prędkość i to nie może być podstawą do wystawienia mandatu.
Dlaczego policja wystawia mandaty? To jest dobre pytanie.
Jeszcze lepsze jak uzasadnia taki mandat. Na mandacie piszą zapewne "przekroczenie predkości..." i w domyśle jest pomiar "legalizowanym urządzeniem do pomiaru prędkości" bo nie piszą czym mierzyli... Co nie jest prawdą.
Zwyczajnie takiego mandatu nie należy przyjmować. Przed każdym sądem masz wygrane.
Dlaczego kierowcy płacą? Uznają, że lepiej zapłacić za to niż za wszystko co znajda w geście "zemsty" bo kierowca okazał się niegłupi...
Więc jeżeli jest "czysty" walcz o swoje!!! :P
muszę cie zmartwić tachografy sa legalizowane ma wszystkie parametry które pokazują w tym także na prędkość zarówno pokazywaną jak i rejestrowaną w formie zapisu na tarczce.

mnie w ubiegłym tygodniu zatrzymał policjant na wisłostradzie - prędkość ok 75 zarejestrowana na tarczce.
mandatu nie zapłaciłem ale rozmawialiśmy prawie godzinę.
także o prędkości ciężarówek w mieście gdzie mają się poruszać max 50 km/h. tak stanowi przepis co więcej może cię właśnie taki policjant ukarać bezpośrednio po wykroczeniu. oczywiście zawsze możesz nie przyjąć mandatu wtedy sprawa idzie do sądu.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

Cytuj:
mnie w ubiegłym tygodniu zatrzymał policjant na wisłostradzie - prędkość ok 75 zarejestrowana na tarczce.
mandatu nie zapłaciłem ale rozmawialiśmy prawie godzinę.
także o prędkości ciężarówek w mieście gdzie mają się poruszać max 50 km/h. tak stanowi przepis co więcej może cię właśnie taki policjant ukarać bezpośrednio po wykroczeniu.
Nie do końca taka jest prawda !

Na podstawie PoRD
Art. 21.
1. Organ zarządzający ruchem na drogach może zmniejszyć lub zwiększyć, za pomocą znaków drogowych, prędkość dopuszczalną pojazdów obowiązującą na obszarze zabudowanym.
2. Prędkość dopuszczalna, o której mowa w ust. 1, może być:
1) zmniejszona – jeżeli warunki bezpieczeństwa ruchu na drodze lub jej odcinku za tym przemawiają;
2) zwiększona – jeżeli warunki ruchu na drodze lub jej odcinku zapewniają zachowanie bezpieczeństwa ruchu
Jednakże przepis ten jest bezpośrednio powiązany z Dz.U o Znakach Drogowych

I jeżeli na drodze jest ustawiony znak (tak jak na Wisłostradzie czy moście Siekierkowskim „70” – „80” , to musi on spełniać dodatkowe warunki, aby dotyczył pojazdów ciężarowych powyżej 3,5 tony.

>>> Dz.U. Nr. 170 z 2002 r. poz . 1393

§ 27. 1. Znak B-33 „ograniczenie prędkości” oznacza zakaz przekraczania prędkości określonej na znaku
liczbą kilometrów na godzinę. Dopuszczalna prędkość
określona na znaku obowiązuje, z zastrzeżeniem ust. 4
i § 32, do miejsca:
1) wprowadzenia innej dopuszczalnej prędkości znakiem B-33 lub B-43,
2) umieszczenia znaku D-40 oznaczającego początek strefy zamieszkania,
3) umieszczenia znaków oznaczających odpowiednio
początek lub koniec obszaru zabudowanego, o których mowa w § 58 ust. 3 i
w § 114 ust. 1 pkt 1 i 2.
2. Umieszczona pod znakiem B-33 tabliczka, o której mowa w § 23 ust. 2, wskazuje, że ograniczenie prędkości dotyczy kierującego pojazdem, którego symbol
znajduje się na tabliczce.
( np. 2) T-23b — samochód ciężarowy )



3. Znak B-33, określający dopuszczalną prędkość
większą niż 60 km/h, umieszczony na obszarze zabudowanym, dotyczy samochodu osobowego, motocykla
i samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t,
z wyjątkiem:
1) pojazdu przewożącego materiały niebezpieczne,
o którym mowa w art. 20 ust. 5 ustawy,
2) pojazdu z urządzeniem wystającym do przodu więcej niż 1,5 m od siedzenia kierującego, o którym mowa w art. 20 ust. 6 pkt 2 ustawy,
3) pojazdu holującego pojazd silnikowy, o którym mowa
w art. 31 ust. 1 pkt 1 ustawy,
4) motocykla, którym przewozi się dziecko w wieku do
lat 7, o którym mowa w art. 20 ust. 6 pkt 3 ustawy,
5) samochodu ciężarowego przewożącego osoby poza kabinà kierowcy, o którym mowa w art. 63 ust. 2
pkt 4 ustawy.

Czyli >>> Jeżeli na znaku będzie nawet „100” ,
(bez tabliczki dodatkowej)
to można jechać nie więcej niż 50 km/h.-60 km/h (w nocy) ,
aby nikt się nie cepiał.

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: