Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 maja 2013, 22:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2007, 21:41
Posty: 154
GG: 0
Samochód: Volvo S80 2.5D
Lokalizacja: Piła

Witam. Szukałem nic nie znalazłem, jeżeli ktoś znajdzie proszę niech da linka i temat do usunięcia, ale do rzeczy, kilka pytań:
wiem, że doba w podwójnej = 30 godzin.
K-kierowca :wink:
-Jak to jest w podwójnej, K1 robi 4.5h jazdy to od razu może wsiąść K2, potem K1 4.5h i K2 4.5h? czy są obowiązkowe pauzy 45min po każdym 4.5godzinnym okresie prowadzenia?

-A co w przypadku gdy jeden kierowca wyjedzie swoje 9h, a drugi np tylko 5 godzin i potem robimy 9h pauzy , a zaczeliśmy pracę o godz. 00.00 ? trzeba ruszyć dopiero po upływie tego 30godzinnego okresu? czy można ruszyć po tej 9-tce pauzy?

-Jak to jest z kartami? wiem że gdy jedzie K1 to karta K2 jest w szufladzie nr 2, ale dajmy na to po 4.5h jazdy jest przesiadka, to normalnie K1 wciska pałzę i wyjmuje kartę, wkłada do kieszeni nr 2 a karta kierowcy drugiego idzie w kieszeń 1?

Myślę że wszystko zrozumiałe, liczę na fachową pomoc :)

_________________
B, B+E, C, C+E: W 11 miesięcy i starczy ;)
VOLVO FH440 E5 Globetrotter + Kogel maxx


Post Wysłano: 29 maja 2013, 14:05

Postaram Ci się odpowiedzieć w miarę rzeczowo:
1. Po wykorzystaniu 4,5h czasu jazdy przez pierwszego kierowcę, wsiada drugi i może prowadzić przez maks. 4,5h - tu nie ma obowiązku zrobienia odpoczynku 45 min.
Nie jestem pewien w 100%, ale chyba trzeba zrobić 45min przerwy z chwilą, gdy K2 skończył jazdę a K1 ma prowadzić.
2. Doba w załodze wynosi 30h i musi się zawierać w tym okresie 9h odpoczynku. W sytuacji, którą opisujesz, można ruszać o godz. 23:45 - przerwa 45 min patrz punkt 1.
3. Reguła jest taka: Prowadzący w danym momencie pojazd jest kierowcą nr 1, i to jego karta znajduje się w slocie nr 1. Kierowca będący w gotowości (siedzący obok) jest w danym momencie kierowcą nr 2 i jego karta znajduje się w slocie nr 2. Przy zmianie kierowców, zmienia się również karty w slotach.

P.S.
Na przyszłość proszę o rzeczowe tytułowanie tematów.


Post Wysłano: 29 maja 2013, 14:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sty 2011, 15:10
Posty: 878
GG: 5839699
Samochód: od wroga
Lokalizacja: Polkowice

Właśnie mam otwarta książkę ozptd i w książce piszą,ze niema konieczności robienia czterdziestki piątki. "wiele kontrowersji budzi pytanie czy kierowcy w załodze kilkuosobowej powinni korzystać z 45-minutowej przerwy? W szczególności francuzi wymagają po dwóch okresach prowadzenia pojazdu zrobienia przez kierowców przerwy 45-minutowej. Ale Niemcy uczą w swoich książkach inaczej,bez przerwy 45-minutowej patrz rysunek wyżej"
4,5godz 4,5godz 4,5godz 4,5godz

_________________
/IRC
łeb w dół i trzeba zapierd*lać!


Post Wysłano: 29 maja 2013, 14:25

No i widzisz - niby ujednolicone przepisy na terenie UE, a jednak każde państwo sobie. W myśl tego, że muszą zachować wymagane minimum, jednak mają prawo do zaostrzenia przepisów. Co Francuzi konsekwentnie czynią - patrz przerwa 45 min.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 15:14
Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem

Jeżdżę w podwójnej obsadzie i nigdy nie robimy 45min. przerwy. Kontrole były i problemów nie było... akurat pod tym względem :lol:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Też jeżdżę w podwójnej i żadnych problemów z czasem pracy nawet we Francji, mimo braku przerw 45min. (Na forum była dyskusja na temat przerw w jeździe tj. 45min na "kopercie" czyli w czasie dyspozycji, to jest tego bezpośrednim odniesieniem).

Po 9h ruszasz normalnie jakbyś zaczynał nowy dzień (czyt. okres 30h)

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 31 maja 2013, 14:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2007, 21:41
Posty: 154
GG: 0
Samochód: Volvo S80 2.5D
Lokalizacja: Piła

Dziękuje za konkretne odpowiedzi, ale co w przypadku, gdy K1 wyjedzie 9h, a drugi np 5h, czy w tym przypadku zaczynając o 1:00, i jadąc 14 godzin, (a można 18) i wykręcając 9, to mamy 23godziny. Można ruszyć po tych 23 z pauzą, czy trzeba czekać do 30 godzin żeby rozpocząć nowy cykl?

Myślę, że w miarę zrozumiale to opisałem :|
Pozdrawiam :]

_________________
B, B+E, C, C+E: W 11 miesięcy i starczy ;)
VOLVO FH440 E5 Globetrotter + Kogel maxx


Post Wysłano: 31 maja 2013, 17:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Nie wiem kolego w czym masz problem. Masz do wykorzystania maksymalni 30 godzin, tak jak w pojedynczej 24 godziny.

Możesz skończyć dużo wcześniej i to od Ciebie zalezy, czy zrobicie odpoczynek dobowy, który pozwoli rozpocząć nowy cykl, czy wykorzystacie poprzedni do końca.

Możecie jechać jak sie Wam podoba, choćby godzinę jeden, godzinę drugi i tak bez żadnej przerwy przez nawet 20 godzin.
Moglibyście się nawet zmieniac co pół godziny i jechac tak 20 godzin, bo przerwę 45 minut można dzielic na 30/15 minut.
Jest wyraźnie zapisane w rozporządzeniu 561, że w podwójnej można robić pauzę na kopercie (w czasie gdy prowadzi kiero numer 1).


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2007, 21:41
Posty: 154
GG: 0
Samochód: Volvo S80 2.5D
Lokalizacja: Piła

ok dziękuje bardzo, teraz już wszystko wiem :)

_________________
B, B+E, C, C+E: W 11 miesięcy i starczy ;)
VOLVO FH440 E5 Globetrotter + Kogel maxx


Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cytuj:
jadąc 14 godzin, (a można 18)
A dlaczego nie można 20 godzin???

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

można 20, obaj kierowcy dopuszczalnie przedłużają czas jazdy do 10 godzin.


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4180
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Przy zmianie kierującego, wyciągając swoją kartę muszę zakończyć tacho, wybierając kraj zakończenia itd.? I odwrotnie, czy wkładając, kartę muszę zrobić wpis wybierając kraj rozpoczęcia?

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cytuj:
Przy zmianie kierującego, wyciągając swoją kartę muszę zakończyć tacho, wybierając kraj zakończenia itd.? I odwrotnie, czy wkładając, kartę muszę zrobić wpis wybierając kraj rozpoczęcia?
Nie.

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2009, 19:33
Posty: 1085
GG: 2300025
Samochód: 106.530 SC
Lokalizacja: ZSW, ZGL, ZS

Jak nie, jak tachograf automatycznie o to pyta? Wpisujesz kraj zakończenia i po zmianie kraj rozpoczęcia i gra gitara.


Tachograf automatycznie pyta o kraj zakończenia przy wyjmowaniu karty. Jeździłem w podwójnej, przy zmianie kart nie wpisywałem kraju rozpoczęcia i jakoś nie było problemu. Jedynie gdy wpisywany był kraj rozpoczęcia to po odpoczynku dobowym.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2010, 13:36
Posty: 871
Samochód: jakiś tam Tyr...
Lokalizacja: GPS signal not found...

Mam uno pytanie. Taki manewr jest legalny czy został popełniony błąd?
Start
k1- 1:50 jazdy
1:40 pauza
k1- 4:30
k2-4:30
Zakończenie i pauza 9.

_________________
"...a niepodzielnie królującą elitę stanowią świętokrzyscy patelniarze..."


A co w tym miałoby być nielegalnego? Jeśli nawet K2 dosiadł się po 3h30 min (jazda K1+przerwa) to i tak K1 ma zaliczony odpoczynek dobowy jako skrócony.
Ale z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że cały czas jechali w załodze dwuosobowej, więc tym bardziej nie ma problemu.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Czasem jazdy i przerwami można dysponować do woli. Nie ma żadnych obostrzeń w tym kierunku!
Ktoś mi kiedyś powiedział, że jak ja kończę jazdę to nie mogę po odpoczynku 9h rozpoczynać; co jest wierutną bzdurą (po anglisku bullshit!). Zawsze tak robię, i nikt nie ma pretensji.
Również dozwolone jest nierównomierne rozkładanie jazdy pomiędzy kierowcami, dla przykładu
1-1,5h
2-4h
1-3h
1h przerwa
1-2h
Odpoczynek 9h

Jeżeli nie przekracza się podstawowych barier, nikt nie ma prawa się doczepić.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 15:14
Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem

Cytuj:
Jak nie, jak tachograf automatycznie o to pyta? Wpisujesz kraj zakończenia i po zmianie kraj rozpoczęcia i gra gitara.
Robisz anuluj i tyle :)


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4180
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

A czy jest jakieś zestawienie dla podwójnej obsady dotyczące ile godzin mogą wyjechać w każdym tygodniu ile godzin nie mogą przekroczyć w ciągu 2 tygodni? Czy po prostu każdy liczy te godziny pod siebie ile wyjeździł? I jak jest z pauzami weekendowymi? Dotyczy ta sama zasada, że powinna trwać 45 godzin ale można ją zmniejszyć do max 24 godzin i do końca 3 tygodnia odebrać zaległy odpoczynek?

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: