wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
DAF CF410DAF CF410 http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=40920 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | jvstyna [ 17 paź 2013, 13:33 ] |
Tytuł: | DAF CF410DAF CF410 |
Witam serdecznie chciałabym zapytać czy warto kupić dafa cf rok 2006 euro 4 adblue ? samochód jeździł po kraju licznik 850tys , jeżdźił na wannie. Czy ktos miał z nim jakieś doświadczenia? Czy samochód godny polecenia czy nie warto sobie głowy zawracać? Czy może polecicie jakis lepszy samochód do 55tys netto? Prosze o pomoc i opinie. |
Autor: | 5eba [ 24 paź 2013, 9:10 ] |
Tytuł: | Re: DAF CF410DAF CF410 |
Sam samochod jest ok (jesli jest po kampani olejowej) ale czy ten dany egzemplarz jest dobry - kto ma to wiedziec Chyba wrozbita Maciej : |
Autor: | 5eba [ 31 paź 2013, 9:31 ] |
Tytuł: | Re: DAF CF410DAF CF410 |
Mam na sprzedaz Stralisa 2006 z hydraulika, nie eksploatowany w polsce, 630tys km z ksiazka serwisowa za nie wiele wieksze pieniadze. |
Autor: | jabson [ 31 paź 2013, 10:27 ] |
Tytuł: | Re: DAF CF410DAF CF410 |
Możesz też w tych pieniądzach poszukać Renault Premium DXi - to jest to na "na volvie" jak to mówią Daf jak ogarnięty to też pojeździsz. |
Autor: | jvstyna [ 07 lis 2013, 18:57 ] |
Tytuł: | Re: DAF CF410DAF CF410 |
dziekuje bardzo za odpowiedź . Czy są jakieś szczególne "bóle" dafa CF na co uważać? czy jest coś szczególnie awaryjnego? |
Autor: | Edler [ 07 lis 2013, 19:06 ] |
Tytuł: | Re: DAF CF410DAF CF410 |
Wszystko i nic. Nam w 105.460 przy 600 tys padły wtryski a tak to nic szczególnego Dafy rdzewieją w dziwnych miejscach |
Autor: | jvstyna [ 07 lis 2013, 20:51 ] |
Tytuł: | Re: DAF CF410DAF CF410 |
Niestety nie zdecydowalismy sie i tamten daf sprzedany . Mam na oku CF 85 430km z 2005r. euro3 przebieg podobno 650tys km (od 3 lat jeździ pod wanna woziła masę) co myslicie ? będzie jezdził tylko po kraju również pod wanna , a może lepsza Scania ale to już starsza 2001 , 420km ? O co chodzi z tą kompania olejową w Dafie? czy CFki z 2005 tez to miały? Bardzo proszę o pomoc. To pierwsza ciężarówka. |
Autor: | użytkownik usunięty [ 07 lis 2013, 21:01 ] |
Tytuł: | Re: DAF CF410DAF CF410 |
Cytuj: [...]O co chodzi z tą kompania olejową w Dafie? czy CFki z 2005 tez to miały?[...]
W początkowym okresie produkcji silniki Paccar-a miały wadę fabryczną, która to powodowała duże zużycie oleju. Kampania miała na celu wyeliminowanie tego zjawiska poprzez wymianę wadliwych części (pierścienie, tłoki). Dotyczyło to silników wyprodukowanych w latach 2006 - 2007, Euro-5W Euro5 największą bolączką są częste usterki układu SCR, co pociąga dość kosztowne naprawy (koszt jednego czujnika NOx w ASO to wydatek rzędu 1600 - 1800 zł, a czujniki są 2), poza tym chyba psuje się jak każdy, o którego nie dba się należycie. To moja subiektywna opinia n/t silników Paccara, bo mam z nimi do czynienia od prawie 3 lat. A jakość elektryki (wiązek i ich ułożenia) ma też sporo wad, co owocuje dość częstymi przetarciami izolacji, korodującymi złączami elektrycznymi. |
Autor: | Edler [ 07 lis 2013, 21:03 ] |
Tytuł: | Re: DAF CF410DAF CF410 |
Silniki MX w Dafie te o mocach 410, 460, 510 wpierdzielają olej i część aut była remontowana z kampani serwisowej. 430 podobno dobre są. |
Autor: | jabson [ 07 lis 2013, 21:07 ] |
Tytuł: | Re: DAF CF410DAF CF410 |
A czy musi to być Daf? Jakim budżetem dysponujesz? Jaką dużą te wannę chcesz ciągać? Pytam bo możesz potem płakać że masz ciężki zestaw i mało ładujesz. Ja mogę Ci polecić Renault Premium, ze starszych to wiadomo loteria trzeba patrzeć na wszystko. |
Autor: | jvstyna [ 08 lis 2013, 9:24 ] |
Tytuł: | Re: DAF CF410DAF CF410 |
Witam dziekuję za odpowiedzi , co do ciągnika nie musi być to Daf tylko właśnie jest lekki i wanna 36-38m3 , cały zestaw upatrzony z 400l paliwa 13.900t wiec nie jest źle. Renault słyszałam że dość wadliwe (może nie ?), ale tak jak mówiłam nie znamy się nic na ciężarówkach. Generalnie potrzebujemy porady i zestawu lekkiego i w miare wytrzymałego (wiadome nie ma nic dobrego używanego) . Piniądze do 70.000zł/netto , wanna i ciągnik. Samochód będzie jeździł po kopalniach. Co radzicie? Wszystkie opinie na wagę złota dla mnie. |
Autor: | użytkownik usunięty [ 08 lis 2013, 10:42 ] |
Tytuł: | Re: DAF CF410DAF CF410 |
Wystarczy zaobserwować, jakich najwięcej ciągników jeździ w takim transporcie. Moje spostrzeżenia są następujące (a jeżdżę codziennie przy kopalni): 1. Scania 2. Volvo 3. MAN 4.Cała pozostała reszta marek. Pragnę zaznaczyć, że Scania "okupuje" zdecydowanie tę gałąź, również bardzo dużo jeździ pod cementonaczepami, w szczególności modele z serii 4, w niskiej kabinie. Jeśli nie sprawdzałyby się to raczej nikt by ich nie pchał do takiej roboty. A Renówki stanowią naprawdę bardzo mały % udziału w tym segmencie. |
Autor: | Kierownik [ 08 lis 2013, 17:55 ] |
Tytuł: | Re: DAF CF410DAF CF410 |
Te stare Renaty, owszem nie są najczęściej spotykanym sprzętem pod wywrotkami, ale te nowe "na volvie", są hitem. Dxi spięte ze Schmitz waży lekko powyżej 12 ton, no i jest "na volvie" jak to ktoś wcześniej celnie ujął. Dxi kupi się za 60 kzł netto. |
Autor: | 5eba [ 09 lis 2013, 20:30 ] |
Tytuł: | Re: DAF CF410DAF CF410 |
Cytuj: Te stare Renaty, owszem nie są najczęściej spotykanym sprzętem pod wywrotkami, ale te nowe "na volvie", są hitem. Dxi spięte ze Schmitz waży lekko powyżej 12 ton, no i jest "na volvie" jak to ktoś wcześniej celnie ujął.
1.Nie z naczepa 38m3 tylko ze zwirowka o ktora to nie jest w tym temacie brana pod uwage.Dxi kupi się za 60 kzł netto. 2.Ale nie zestaw za 70 ... Dobra naczepa to chociaz 30tys netto ... Czyli ciagnik za ok 40tys - szukalbym cf e3 430 chociaz za te pieniadze ciezko bedzie, albo fh/fm I gen wszystko oczywiscie w niskich kabinach. |
Autor: | jvstyna [ 10 lis 2013, 19:53 ] |
Tytuł: | Re: DAF CF410DAF CF410 |
Witam , pisaliście też o Renault II Premium . Zastanawiamy sie teraz biorąc pod uwage te opinie nad renówką bądź dafem CF . Daf CF 2005 E3 430 km ( 40000 /netto ) a Renault II Premium E5 450 DXI ( 85000 netto ) . pomijając rozbieżność cenową który samochód będzie lepszy pod względem mechanicznym i eksploatacyjnym ? czy aby napewno młodszy samochód będzie wytrwalszy i mniej kosztowny w eksploatacji ? . |
Autor: | 5eba [ 10 lis 2013, 21:35 ] |
Tytuł: | Re: DAF CF410DAF CF410 |
Nie ma reguly, daf moze byc zadbany a swieza renowka zjezdzona do granic mozliwosc (bez wsadzania jakiejkolwiek kasy i do zyda jak wszystko sie konczy i trzeba naprawiac). Ale to jak w pierwszym posci pisalem - wrozenie z fusow ... Trzeba na zywo obejrzec. |
Autor: | Luka [ 12 lis 2013, 21:08 ] |
Tytuł: | Re: DAF CF410DAF CF410 |
Cytuj: Wystarczy zaobserwować, jakich najwięcej ciągników jeździ w takim transporcie. Moje spostrzeżenia są następujące (a jeżdżę codziennie przy kopalni):
Zależy chyba od regionu. U nas na Śląsku naprawdę jeździ dużo Premiumek, zarówna I jak II pod wannami albo silosami (cementosilosami)
1. Scania 2. Volvo 3. MAN 4.Cała pozostała reszta marek. Pragnę zaznaczyć, że Scania "okupuje" zdecydowanie tę gałąź, również bardzo dużo jeździ pod cementonaczepami, w szczególności modele z serii 4, w niskiej kabinie. Jeśli nie sprawdzałyby się to raczej nikt by ich nie pchał do takiej roboty. A Renówki stanowią naprawdę bardzo mały % udziału w tym segmencie. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |