wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Scania 124L 420 Automat http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=40967 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | piterlbn [ 27 paź 2013, 12:56 ] |
Tytuł: | Scania 124L 420 Automat |
Witam. Jestem nowy i chciałbym się dowiedzieć jak najwięcej o automatycznej skrzyni biegów w scania 124L 420 2000r. Mój pracodawca dał mi całą książkę od tego samochodu ale tu wszystko jest po niemiecku i włosku Chciałbym się dowiedzieć jak zaprogramować skrzynie żeby ruszał z 2 biegu czy można przełączać z automatu na manula w czasie jazdy. kiedy używać sprzęgła przy automacie, w jakich sytuacjach przełączać ten przycisk za lewarkiem. I ogólnie jak się jeździ z taka skrzynią. Jeśli ktoś może niech napisze jak najwięcej. Pozdrawiam. |
Autor: | Cukierr [ 27 paź 2013, 22:15 ] |
Tytuł: | Re: Scania 124L 420 Automat |
Zmiana biegu startowego: "Wciskasz sprzęgło, i operując lewarkiem zmieniasz kolejno pozycje: N->A->M, ustawiasz wybrany bieg (lewarek w lewo lub prawo) a następnie lewarek na pozycje: M->A->N. Na wyświetlaczu pojawi Ci się komunikat o zmianie biegu początkowego." Możesz przełączać z A na M i odwrotnie w czasie jazdy, tryb M lepszy na wzniesienia, sam dobierasz biegi. Sprzęgła używasz tylko do ruszenia i całkowitego zatrzymania. Przycisk za lewarkiem to jakiś tryb górski czy ruszanie pod górkę, w zasadzie ja nie zauważyłem różnicy przy jego użytkowaniu. Generalnie dwa lata przejeździłem na skrzyni Opticruise i byłem zadowolony. Przeszukaj forum, jest sporo tematów dotyczących tej skrzyni. |
Autor: | Miodzik [ 28 paź 2013, 12:09 ] |
Tytuł: | Re: Scania 124L 420 Automat |
Cytuj: Przycisk za lewarkiem to jakiś tryb górski czy ruszanie pod górkę, w zasadzie ja nie zauważyłem różnicy przy jego użytkowaniu.
U mnie jak pyknę ten przycisk to wydaje mi się, że szybciej zmieni bieg ale skutkuje to wyczuwalnym szarpnięciem więc tego wgl nie używam.
|
Autor: | piterlbn [ 28 paź 2013, 20:06 ] |
Tytuł: | Re: Scania 124L 420 Automat |
Cytuj: Sprzęgła używasz tylko do ruszenia i całkowitego zatrzymania.
Ale używam tylko jak skrzynia jest na manulau? jeśli jadę na automacie to tylko naciskam gaz i hamulce i jak chce się zatrzymać to tylko hamulec i sprzęgła nie używam? A jak jest z półbiegami?
|
Autor: | Edler [ 28 paź 2013, 20:19 ] |
Tytuł: | Re: Scania 124L 420 Automat |
Nie nawet jeśli masz w trybie auto używasz sprzęgła do ruszenia i całkowitego zatrzymania taki to osobliwy wynalazek Scanii nie raz zapomnisz o tym żeby wcisnąć sprzęgło przy zatrzymaniu, to inny sposób na gaszenie tych samochodów |
Autor: | piterlbn [ 28 paź 2013, 20:31 ] |
Tytuł: | Re: Scania 124L 420 Automat |
Cytuj: Nie nawet jeśli masz w trybie auto używasz sprzęgła do ruszenia i całkowitego zatrzymania
Aha czyli normalnie ruszam tak jak w Manualu z jedynki ze sprzęgłem? A następne biegi już same się zmieniają. A skrzynia sama schodzi po zatrzymaniu do biegu początkowego? A jak z tymi półbiegami?A jeszcze jedno pytanie do czego jest kluczyk z lewej strony kierownicy na wysokości kolana? |
Autor: | Edler [ 28 paź 2013, 20:47 ] |
Tytuł: | Re: Scania 124L 420 Automat |
Ruszasz puszczając sprzęgło i nie interesuje Cię bieg z jakiego rusza, później sam przerzuca biegi, a jak zwalniasz to sam rzuca na niższe i jak już masz się zatrzymać to sprzęgło i stoisz, no i hamulec SPRZĘGŁO TYLKO DO RUSZENIA I ZATRZYMANIA, zapamiętaj to i będzie git, zresztą usiądziesz i moment złapiesz, skrzynia przyjemna tylko trzeba pamiętać o sprzęgle do zatrzymania bo inaczej opracujesz system Start Stop |
Autor: | piterlbn [ 29 paź 2013, 12:47 ] |
Tytuł: | Re: Scania 124L 420 Automat |
Aha no to już z grubsza wiem co i jak. A jak z tymi półbiegami? i z tym kluczykiem pod lewą nogą? |
Autor: | Edler [ 29 paź 2013, 16:45 ] |
Tytuł: | Re: Scania 124L 420 Automat |
Z kluczykiem to nie pomogę, ale wszystkie biegi jakie przerzuca, nawet połówki to automat robi sam, dlatego na wyświetlaczu pokazuje Ci że masz biegów 12, a nie 6 i np połówki Tak jest w eRce, ale to te same skrzynie |
Autor: | piterlbn [ 06 lis 2013, 22:02 ] |
Tytuł: | Re: Scania 124L 420 Automat |
Żeby nie zakładać nowego tematu to jeszcze mam pytanie. Pod lewą noga w rogu mam jakiś czarny guzik orientuje się kto do czego on jest? |
Autor: | Paleo [ 06 lis 2013, 22:43 ] |
Tytuł: | Re: Scania 124L 420 Automat |
Hamulec górski? |
Autor: | Sible [ 06 lis 2013, 22:47 ] |
Tytuł: | Re: Scania 124L 420 Automat |
Regulacja położenia kierownicy lub zwalniacz. |
Autor: | eRKaZet [ 07 lis 2013, 16:58 ] |
Tytuł: | Re: Scania 124L 420 Automat |
Kierownicę w 4 reguluje się dźwignią zamontowaną bodajże po lewej stronie kolumny kierownicy. |
Autor: | dudek81 [ 09 lis 2013, 10:18 ] |
Tytuł: | Re: Scania 124L 420 Automat |
Cytuj: Żeby nie zakładać nowego tematu to jeszcze mam pytanie. Pod lewą noga w rogu mam jakiś czarny guzik orientuje się kto do czego on jest?
Hamulec wydechowy. |
Autor: | Guciek [ 09 lis 2013, 10:36 ] |
Tytuł: | Re: Scania 124L 420 Automat |
Ten zielony przycisk to wspomaganie jazdy pod górę - jak się go wrzuci w trakcie jazdy to scania sama od razu zredukuje np z 12 na 11. Natomiast jadąc pod górę będzie później zmieniała biegi, tzn. ciągnie na wyższe obroty, żeby się szybciej wdrapać. Moja zmieniała w okolicach 1700-1800 z tym guzikiem jak testowałam co to za cudo, a przed górką właśnie na odcięciu po załączeniu tego cuda od razu 11 bieg się wbijał. Szef natomiast twierdził, że to do zjazdu z górki, że sobie sama będzie redukować i zwalniać |
Autor: | piterlbn [ 09 lis 2013, 21:33 ] |
Tytuł: | Re: Scania 124L 420 Automat |
Ok dzięki. A da rade jakoś ustawić przy jakich obrotach ma zmienić bieg na wyższy? Bo ta moja zmienia tak kolo 1200 -1300. trochę za wcześnie. A w jakich sytuacjach i w jaki sposób używać tego hamulca górskiego\ wydechowego (jaki?)? |
Autor: | Cukierr [ 09 lis 2013, 22:11 ] |
Tytuł: | Re: Scania 124L 420 Automat |
Cytuj: Ok dzięki. A da rade jakoś ustawić przy jakich obrotach ma zmienić bieg na wyższy? Bo ta moja zmienia tak kolo 1200 -1300. trochę za wcześnie.
Jedynie w trybie manualnym. Zmienisz kiedy Ci pasuje.
|
Autor: | SIOJU [ 11 lis 2013, 15:49 ] |
Tytuł: | Re: Scania 124L 420 Automat |
Tego hamulca używasz jak sama nazwa wskazuje przy zjeżdżaniu wzniesień. Służy do oszczędzania hamulca zasadniczego. W automacie sam będzie ci redukował biegi tak aby miał większą skuteczność, czyli ok. 1400 - 1800 obrotów powinien być najbardziej wydajny. Przy ręcznej skrzyni powinieneś zjeżdżać na takim biegu aby obroty były w takich granicach. Używaj jak jest w samochodzie oprócz obniżenia temperatury hamulcy wydłużasz czas ich eksploatacji. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |