Offline
Użytkownik
Rejestracja: 20 lis 2010, 10:42
Posty: 48
GG: 115132
Samochód: FM380 R730 R560
Witam. Mam taki problem, pod nowy nabytek Volvo FM12 '03 podłączyłem przyczepę dorobiłem (wtyczkę) Typ S do niej i przerobiłem Typ N (odwrotnie były piny z zamienione kierunkowskaz <-> pozycyjne (pozycja lewa i prawa podpięta pod jeden pin)). Wczoraj było dobrze, dziś od razu po przekręceniu zapłonu zapala się lewy kierunek, pozycja i stop. W gnieździe S był impuls jak dowiedziałem sie tutaj sterowany LCM a teraz na tych czterech pinach jest prąd stały. I sam już nie wiem co jest nie tak. By dojechać przerobiło się na krótko światło z lampy ciężarowego.
Wyskakują także w komputerze dwa błędy:
Check Light Control Unit at next stop.
Check Vehicle ECU at next stop.
Ten pierwszy może dotyczyć także spalonej żarówki w soczewce dziś się spaliła.
Edit.: Zapomniałem gniazdo typu N było całe zaśniedziałe w środku od wewnątrz, było od groma osadu i zlepiła się taka kuleczka co mogła zewrzeć dwa przewody z sobą, mogło to zrobić zwarcie. Przeczyściło się to ale już nic nie dało.
Dlaczego od razu jak włączę zapłon bez włączania świateł daje prąd do przyczepy?
[EDIT]
A chociaż może wiecie czy jak zastosuje na krótko światła z lamp tylnych do przyczepy to nie będzie jakiegoś zwarcia większego, zwiększy się napięcie i nie wiem jak na to komputer zareaguje, nie wiem czy komputer wg jest podłączony pod takie coś. Nie chcę zrobić sobie więcej roboty.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2013, 21:28 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz. |
Połączyłem posty. Nie piszemy posta-pod-postem. Zbędny post usunięty |