Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1878
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Witam. Wczoraj, gdy brat wracał z Krakowa zauważył, że wyrzuca mu płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego, ale w formie piany. Odkręcił korek od zbiorniczka i wyrzucił jeszcze trochę piany. Dolał potem trochę wody destylowanej, aby wyrównać poziom i jechał dalej. Pod Częstochową zaczęła mu skakać temperatura, raz 110, potem na 80, aż zaczęła się podgotowywać. Brat wyjął termostat, bo pomyślał, że to jego wina. Wrócił do domu, było dobrze, ale wiadomo nie grzeje... Dziś gotowaliśmy wodę z termostatem w środku i wszystko otwiera się prawidłowo... Nie wiemy w czym tkwi problem, a szczególnie zastanawia nas fakt piany w płynie. Spotkał się ktoś z czymś takim?

_________________
C, CE, KW :)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Spuść płyn załóż termostat zalej nowym płynem lub wodą i zobacz co się będzie działo.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1878
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Przed chwilą robiliśmy jeszcze jeden test. Spuściliśmy płyn i wlaliśmy czystej wody w celu przepłukania i odpowietrzenia układu, ponieważ się okazało, że się zapowietrza... Odkręciliśmy wężyk od nadmiaru, po gazowaliśmy trochę i woda zaczęła w końcu z niego lecieć, bo prędzej ani trochę, a powinna. Gdy woda zaczęła lecieć zatkaliśmy z powrotem wężyk jak powinno być i po przejechaniu się odkręciliśmy go znowu, aby sprawdzić czy jest wszystko ok. Ale znowu to samo... Zapowietrzone. Wody nie ubyło ani trochę. Wszystko to było sprawdzane bez termostatu.

_________________
C, CE, KW :)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Mam dziwne przeczucie że uszczelka pod głowicą.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1878
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Możliwe, ale czy wtedy by nie było płynu w oleju?

_________________
C, CE, KW :)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Nie jestem pewien, ale to chyba jest ta jedna z częstych usterek w MACKach. Chodzi o klej na którym osadzone są tuleje w silniku. Ale w tej sprawie niech lepiej wypowie się jakiś 'spec' od Renault albo popytaj kogoś z serwisu Renault Trucks, bo napewno będą wiedzieć o co chodzi w tym przypadku. :wink:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Jest taki człowiek na forum co renówke rzeźbi, tylko nicku nie pamiętam

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

Wszystko wskazuje na uszczelkę pod głowicą. Typowe objawy zapowietrzanie się i przez to nie grzeje i piana w płynie. Myslę że trzeba zdjąć głowice i koniecznie dać do sprawdzenia czy nie pęknięte bo z tego co piszesz przy braku płyny i takiej temperaturze jest prawdopodobieństwo że któraś pękła. Do płukania układu ja używam zwykłego Ludwika on najlepiej zdaje egzamin. Acha i zrób to od razu bo będzie tylko gorzej i możesz naprawić auto gdzieś kilkaset kilometrów od domu a to już napewno poważniejszy kłopot.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 gru 2008, 20:27
Posty: 69
GG: 0
Lokalizacja: RLA

Mój sąsiad w Magnumce ma niemal taki sam problem. Gdy odpowietrza układ przez te wężyki to leci właśnie spieniony płyn, i tak samo piana robi się w zbiorniku wyrównawczym, oraz wyrzuca płyn podczas jazdy, a wskaźnik temperatury pokazuje prawie cały czas jakieś 70 stopni. Różnica jest tylko taka, że płyn przybywa z zbiorniku a gdy zawór spuści powietrze (ten co reguluje ciśnienie w zbiornikach powietrza) to płyn opada do swojego poziomu. Mam pytanie: co możemy podejrzewać: walnięty kompresor czy również uszczelka pod głowicą :?:

_________________
...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

W tym ostatnim przypadku stawiał bym na sprężarke i to prawie na 100%


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

jeśli by to były tuleje to by odmą walił jak parowóz i oczywiście olej by był z płynem.

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 kwie 2011, 20:09
Posty: 2
GG: 0

ja stawiam na glowice na bank kturas pekla wystarczy zobaczyc na szrotach ja ciezko je dostac to wielka wada w mack silnikach głowice mam nadzieje ze sie myle


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
ja stawiam na glowice na bank kturas pekla wystarczy zobaczyc na szrotach ja ciezko je dostac to wielka wada w mack silnikach głowice mam nadzieje ze sie myle
Pisz po polsku.


Niema co gdybać uszczelka pod głowicą albo głowica.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:43
Posty: 107
GG: 2684463
Samochód: Pogotowie Techniczne/Warsztat

Pracochłonne ale do sprawdzenia by nie wpakować się w koszty, odłącz chłodzenie kompresora a jemu zrób jakieś zewnętrzene i zrób test czy po przejechaniu znów to samo, Już nie jeden bez przyczyny ściągał głowice.

_________________
Serwis "OnRoad" Diagnostyka, elektronika, elektryka, ciężarowe, osobowe, dojazd na miejsce.
Naprawa ECU, VECU, FFR, LCM, ECAS, EBS, liczniki, immo, chiptuning,


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2010, 19:49
Posty: 106
GG: 3510215
Samochód: Opel Vectra

Mam podobny problem: E-TECH 440 , z odmy idzie na wolnych obrotach biały dym, momentami zapala się kontrolka mała ilosc płynu , gdy odkręcam korek same powietrze a potem dopiero płyn z pianą. Tak jakby słabiej grzał...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Glowica.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2010, 19:49
Posty: 106
GG: 3510215
Samochód: Opel Vectra

Cytuj:
Mam podobny problem: E-TECH 440 , z odmy idzie na wolnych obrotach biały dym, momentami zapala się kontrolka mała ilosc płynu , gdy odkręcam korek same powietrze a potem dopiero płyn z pianą. Tak jakby słabiej grzał...

Zrobione - głowica kompresora.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: