wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Turbo w K113 360 km. http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=4150 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | scaniairizar [ 03 sie 2006, 21:57 ] |
Tytuł: | Turbo w K113 360 km. |
Panowie mechanicy i nietylko interesujący się turbinami. Pytanie kieruje do Was ale nie tylko. Czy ktoś może wie ile powinno "dawać" turbina w Scanii K113 360km. ? Na zegarze przy pomiarach wydajności wychodzi 1 bar. Czy to wystarcza, czy jednak jest mało. Wydaje mi się że jest mało, bo auto nie ma wogóle przyśpieszenia "na pusto" a co dopiero jak sie go załaduje ludźmi i bagażami. bardzo proszę o możliwie szybką odpowiedź pozdrawiam |
Autor: | RoBeRtO [ 01 paź 2006, 19:04 ] |
Tytuł: | |
1bar ? To chyba jest cisnienie atmosferyczne. Na wolnych obrotach tyle powinno pokazywac. Chyba ze Ci chodzi o nadcisnienie 1bar ? Ale to i tak za malo. Przy obciazeniu powinno pokazywac przynajmniej te 3 bary. |
Autor: | CapoMafiozo [ 01 paź 2006, 20:22 ] |
Tytuł: | |
Ale w kolektorze dolotowym w silniku atmosferycznym jest podciśnienie, ponieważ powietrze jest zasysane w dużych ilościach do cylindrów. Tak więc (mówie to na przykładzie "osobówek", ale w ciężarówkach to raczej jest podobnie) 1 bar oznacza, że turbosprężarka całkiem wydajnie pracuje. 3 bary to żadkość nawet w ekstremalnie wysilonych silnikach wyczynowych, ale w ciężarówkach może być inaczej. |
Autor: | RoBeRtO [ 01 paź 2006, 23:39 ] |
Tytuł: | |
No nie wiem Gdy podepniesz kompa i zalaczysz test turbiny np pod 124 to na wolnych obrotach idealnie pokazuje 1 bar. Natomiast jezeli zalaczysz wysoki bieg, badz troche przyhamujesz recznym i wcisniesz gaz do dechy to cisnienie pokazywane na kompie skacze minimum na te 3 bary i wiecej. Z tym podcisnieniem w kolektorze ssacym to napewno wystepuje w wolnossacym. Z turbina moze byc troche inaczej, bo jakies tam obroty poczatkowe ma. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |