Sam zespol opornikow moze byc walniety albo powstaja niekontrolowane napiecia do niego dochodzace .Nazywane jest to ZDR ,system po ktorym mozesz ustawic konkretne zachowanie sie pojazdu w okreslonych warunkach , mozesz ustawic np. jak PTO bedzie zalaczone to pedal gazu nie jest aktywny , PTO moze wlaczyc sie tylko gdy hamulec postojowy jest aktywny , limity predkosci obrotowej silnika np.do 800rpm , limit predkosci pojazdu itd . Wszystkie te parametry sa do ustawienia wlasnie poprzez interfejs ZDR , rozwinieciem tego systemu jest tez sterownik KSM .
System ten laczy sie z EDC/FFR wlasnie poprzez zespol opornikow o ktorym piszesz . Jezeli sygnal jest nieodpowiedni / niezrozumiany , nie ta opornosc itd to wystapi taki blad .
Wymienilbym w ciemno kostke opornikow jak i sprawdzilbym wtycke ZDR ( bodajze X1996 przod prawo kabiny) czy sa tam dodatkowe przewody i czy maja jakies napiecie . Poprzez ta wtyczke aktywujemy konkretne programy ZDR. Oryginalnie w tej wtyczce sa tylko dwa mostki z przewodami koloru rozowego . Jak masz cos wiecej to sa to dokladane funkcje pojazdu i jak maja zaklocone napiecie / ciekna to taki blad tez moze sie pojawiac .
To tak po krotce