wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Ciśnienia http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=42100 |
Strona 1 z 8 |
Autor: | PNEUMASTER [ 26 mar 2014, 20:40 ] |
Tytuł: | Ciśnienia |
Jak tam Panowie powietrze po skokach temperatur zmierzone i wymienione na wiosenne ? Zaczepiali Was w serwisie o azocie ? uargumentowali dlaczego tak a dlaczego nie ....nie warto dopłacać ? |
Autor: | Długi [ 26 mar 2014, 21:50 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
W naczepie z 9 na 8. I jedna na blizniaku z 9 na 8,5. Robić na 9? Jednia mówią, ze tak, inni znów inaczej... |
Autor: | zzx [ 26 mar 2014, 21:57 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Cytuj: Jak tam Panowie powietrze po skokach temperatur zmierzone i wymienione na wiosenne ? Zaczepiali Was w serwisie o azocie ? uargumentowali dlaczego tak a dlaczego nie ....nie warto dopłacać ?
tam gdzie robię gumy zlikwidowali azot do ciężarówek mają tylko wytwornicę do osobówek, a chętnie bym skorzystał i dmuchnął świeży 'dymek".
|
Autor: | PNEUMASTER [ 26 mar 2014, 22:02 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
ale po co za azot chcesz przepłacać skoro masz go 83% w powietrzu, trzymaj i kontroluj ciśnienie zwykłym powietrzem a będzie dobrze [EDIT] Cytuj: W naczepie z 9 na 8.
naczepa koniecznie do korekty na 9
I jedna na blizniaku z 9 na 8,5. Robić na 9? Jednia mówią, ze tak, inni znów inaczej... |
Autor: | zzx [ 26 mar 2014, 22:09 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Cytuj: ale po co za azot chcesz przepłacać skoro masz go 83% w powietrzu, trzymaj i kontroluj ciśnienie zwykłym powietrzem a będzie dobrze
jednak nie - kiedyś mierzyliśmy temperaturę ogumienia napompowanego azotem i powietrzem, z takim samym ładunkiem na tej samej trasie i okazało sie że opona z azotem była zdecydowanie chłodniejsza - ty wiesz dlaczego wiem również ja i dlatego chętnie pompuje kółka azotem.ma to zaletę zimą, że śnieg się nie topi jak pojazd postoi i spokojnie można ruszyć bez mielenia kołami nawet na lodzie, a latem to wiadomo.... |
Autor: | PNEUMASTER [ 26 mar 2014, 22:37 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Cytuj: Cytuj: ale po co za azot chcesz przepłacać skoro masz go 83% w powietrzu, trzymaj i kontroluj ciśnienie zwykłym powietrzem a będzie dobrze
jednak nie - kiedyś mierzyliśmy temperaturę ogumienia napompowanego azotem i powietrzem, z takim samym ładunkiem na tej samej trasie i okazało sie że opona z azotem była zdecydowanie chłodniejsza - ty wiesz dlaczego wiem również ja i dlatego chętnie pompuje kółka azotem.ma to zaletę zimą, że śnieg się nie topi jak pojazd postoi i spokojnie można ruszyć bez mielenia kołami nawet na lodzie, a latem to wiadomo.... My kontrolujemy ciśnienia często i gratis a ile zdzieracie za pompowanie bredniami ? |
Autor: | zzx [ 26 mar 2014, 23:19 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Cytuj: Cytuj: Cytuj: ale po co za azot chcesz przepłacać skoro masz go 83% w powietrzu, trzymaj i kontroluj ciśnienie zwykłym powietrzem a będzie dobrze
jednak nie - kiedyś mierzyliśmy temperaturę ogumienia napompowanego azotem i powietrzem, z takim samym ładunkiem na tej samej trasie i okazało sie że opona z azotem była zdecydowanie chłodniejsza - ty wiesz dlaczego wiem również ja i dlatego chętnie pompuje kółka azotem.ma to zaletę zimą, że śnieg się nie topi jak pojazd postoi i spokojnie można ruszyć bez mielenia kołami nawet na lodzie, a latem to wiadomo.... My kontrolujemy ciśnienia często i gratis a ile zdzieracie za pompowanie bredniami ? |
Autor: | DAJANO [ 27 mar 2014, 21:59 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Ja mialem ostatnio jazde z moim wymieniaczem ( czyt. wulkanizatorem ). Przy okazji wymiany napedow kazalem sprawdzic cisnienie na zestawie.Po zjezdzie auta na firmie poszedlem dla swietego spokoju sprawdzic zaufanego sprzedawce myslalem ze wyjde z siebie. Os prowadzaca byla nawet nie ruszona , nowe ktore zakladali byly ok , ale za to na naczepie eldorado. Rozbieznosc 1.5atm nie wiem jak oni to zrobili ale mialem od 8-9.5 gdzie w moim rozmiarze 385/55R19.5 ma byc 8,3atm.Rece mi opadly , oczywiscie tlumaczenie ze to tylko ludzie itp. |
Autor: | PNEUMASTER [ 28 mar 2014, 9:02 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
trzymaj na 55tce 9.0 będzie zdrowiej. Co do sytuacji....cóż klasyka gatunku, jedni udają , że płacą (właściciel wulkanizatora) a drudzy, że pracują. Czy na prawdę taniość jest tym co poszukujemy/poszukujecie ? |
Autor: | STRALIS 500 [ 28 mar 2014, 9:35 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Kolego Pneumaster a w osobowce przy rozmiarze 205/55R16 jakie powinno być ciśnienie? |
Autor: | PNEUMASTER [ 28 mar 2014, 15:24 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Cytuj: Kolego Pneumaster a w osobowce przy rozmiarze 205/55R16 jakie powinno być ciśnienie? co do osobówki to nie masz chyba bana na google ? chyba, że pytasz o dostawczaka to ja mam w 16C stałe 4 bary ale i stale mam 3,5 tony na grzbiecie. Jak średnio wozisz to trzymaj 3bary.
|
Autor: | Kierownik [ 28 mar 2014, 19:24 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
A w 245/45/18 i 225/55/17? |
Autor: | davo76 [ 28 mar 2014, 20:57 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Sprawdzilem dzis wszystkie koła i o dziwo naczepa cala 9 bar, napedy wszystkie po 8 bar. Przodow nie sprawdzilem bo cos wentle za glebokie jutro innym zegarem zbadam, pierwszy raz nie musialem nic dobijac a ostatnio sprawdzane ze 3 miechy temu... |
Autor: | PNEUMASTER [ 28 mar 2014, 21:38 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Cytuj: Sprawdzilem dzis wszystkie koła i o dziwo naczepa cala 9 bar, napedy wszystkie po 8 bar. Przodow nie sprawdzilem bo cos wentle za glebokie jutro innym zegarem zbadam, pierwszy raz nie musialem nic dobijac a ostatnio sprawdzane ze 3 miechy temu... jak już będziesz miał inny manometr sprawdź te same co sprawdzałeś....tak dla sprawdzenia manometru też
|
Autor: | Wilk 09 [ 28 mar 2014, 22:12 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Co do ciśnienia opon to staram się je sprawdzać średnio co dwa miesiące, a częściej jak akurat wsiadam na pojazd po kimś. Wiadomo że jak się trafi pojazd z mocno po tuczonymi felgami lub dwoma wkrętami w oponie zamiast naprawy, to wtedy raz w tygodniu. Sprawa azotu, nie spotkałem się z lepszymi parametrami prowadzenia pojazdu po zastosowaniu. Czyli działa stara zasada po co przepłacać jeśli nie widać efektów . Przy zmianie temperatur często tak jak to jest w tym roku, spadek w oponie to średnio 0,2 do 0.5 bar co dwa miesiące. |
Autor: | PNEUMASTER [ 28 mar 2014, 22:33 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
i takich użytkowników zdających sobie sprawę z własnych pieniędzy oby jak najwięcej |
Autor: | leman57 [ 29 mar 2014, 23:52 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
A może orientuje się ktoś, jaki wpływ na spalanie ma nieprawidłowe ciśnienie w oponach, oraz czy jest różnica w spalaniu opony letnie/zimowe? |
Autor: | PNEUMASTER [ 30 mar 2014, 9:10 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Cytuj: A może orientuje się ktoś, jaki wpływ na spalanie ma nieprawidłowe ciśnienie w oponach, oraz czy jest różnica w spalaniu opony letnie/zimowe?
oczywiście, że jedno i drugie ma wpływ na paliwo, po to istnieją opony długo dystansowe, regionalne czy zimowe. Looknij tutaj http://www.pneumaster.pl/index.php/metodyka
|
Autor: | bob500 [ 12 wrz 2014, 15:22 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
mam takie pytanie czym pompujecie do tych 9 barów bo chyba na stacji żaden kompresor na tyle nie pozwala jestem swiezakiem wiec sorry za debilne pytanie |
Autor: | bibor80 [ 12 wrz 2014, 15:27 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Kompresory przeznaczone dla aut ciężarowych do tylu pompują. Dziś pompowałem koło w naczepie. Możesz podłączyć wąż do zbiornika powietrza w aucie i wtedy pompować. |
Strona 1 z 8 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |