Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 kwie 2014, 12:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2013, 11:02
Posty: 130
Samochód: TGA
Lokalizacja: Kraków

Siema, dostałem ostatnio we władanie Integralkę 390 i mam takie pytanko: czy ktoś się orientuje jak z 390 zrobić 430? bo mamy również taką w firmie i podobno jest to ten sam silnik różni się tylko komputerem ( a przydałoby się kilka kucyków więcej ;) )


Post Wysłano: 27 kwie 2014, 22:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie "kaseta"
Ale te pare kucyków spowoduje większe zużycie paliwa jeśli będziesz miał ciężką nogę. Natomiast do normalnej a tym bardziej ekonomicznej jazdy te koniki są zbędne. Jak pamiętam czy to 390 - 430 kucy osiąga się niby przy 1900 obrotach natomiast max moment na którym powinno się jeździć jest w zakresie 1100 do 1400 obrotów zatem jazda na obrotach a nie momentem jest kosztem paliwa. Przerabiam podobne tematy u siebie na mackach i nie tylko do dziś, sprawdzone fizycznie ale w drugą stronę np z 480-440 na 400 to tylko około 2-3 litry różnicy w spalaniu przy tych samych trasach ładunkach i kierunkach. Oczywiście kierowcy nie mieli pojęcia o podmianach kaset i zgłaszali ze auta jakby osłabły itd ale efekty były i są.oczywiście jak bezie chciał wydmuchać paliwo rurą to nie ma znaczenie czy będzie to 350 400 500 700 koni.
Ale jesli paliwo nie gra roli to zapodaj kasetę z 470 czemu nie.


Ostatnio zmieniony 02 maja 2014, 22:25 przez HARNAŚ, łącznie zmieniany 1 raz.
Ortografia!


Post Wysłano: 29 kwie 2014, 2:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2013, 11:02
Posty: 130
Samochód: TGA
Lokalizacja: Kraków

Bardziej chodzi mi o to że 390 trzeba dobrze dobrać moment zmiany czy o cały bieg czy o połówkę bo inaczej zdechnie w połowie góry i już jest totalna padaka. 430 jechałem kilka razy na pusto, i w porównaniu do pustej 390 różnica jest kolosalna. Jeśli wystarczy podmiana kasety to tydzień testów można zrobić :) Dzięki.

PS. to 1900 obr. to jakaś abstrakcja, jak już przy 1600 silnik daje takiego basa że aż szkoda go bardziej kręcić :)

Do zamknięcia ;)


Post Wysłano: 30 kwie 2014, 11:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Pamiętajcie o tym ze sam silnik moze sie nie różnic ale osprzet do niego moze byc inny.

Wysłane z mojego HaTeCeka

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 30 kwie 2014, 23:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Takie silniki to są przeważnie dobrze po bańce przebiegu, także z tym dokładaniem koni to lepiej ostrożnie. Lepiej zadbać o wtryski, pompę i turbo.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 01 maja 2014, 11:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Założenie turba od etecha 480 do 440 skutkuje tym, że to auto ni cholery jechać nie chcę, więc z tymi kasetami to nie takie oczywiste.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Założenie turba od etecha 480 do 440 skutkuje tym, że to auto ni cholery jechać nie chcę, więc z tymi kasetami to nie takie oczywiste.
O tym wlasnie pisalem wyżej. Silnik taki sam ale osprzet inny.

Wysłane z mojego HaTeCeka

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 03 maja 2014, 10:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2013, 11:02
Posty: 130
Samochód: TGA
Lokalizacja: Kraków

Moje auto było wcześniej takie jakby to... rezerwowe. Także jest mniej "wyjeżdżone", ma lepszą pompę wtryski i turbo. Ale ta "wyjeżdżona" 430 lepiej idzie :)


Post Wysłano: 03 maja 2014, 13:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Pozostaje zadać pytanie o przełozenia w moście oraz rozmiar opon w porównywanych autach bo może tu kwi cały ambaras.


Post Wysłano: 03 maja 2014, 21:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2013, 11:02
Posty: 130
Samochód: TGA
Lokalizacja: Kraków

Opony są takie same, ale faktycznie mostami się różnią bo w 430 jest taki z wystającymi zwolnicami jak w AE a u mnie ten nowszy taki jak w Etechach.


Post Wysłano: 03 maja 2014, 21:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Ważne jest przełożenie mostu w korelacji przełożeniami skrzyni biegów. inaczej: czy przy tej samej prędkości na tym samym biegu są te same obroty.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 03 maja 2014, 21:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Bardziej chodzi mi o to że 390 trzeba dobrze dobrać moment zmiany czy o cały bieg czy o połówkę bo inaczej zdechnie w połowie góry i już jest totalna padaka...
czyli chodzi Ci o to, aby Twoje niskie umiejętności maskował mocniejszy silnik.

jeżdżąc dzisiaj słabszym autem masz możliwość nauczenia się właściwej zmiany biegów, co na pewno się przyda. jeżdżąc autem o większej mocy pozwoli Ci to na pomijanie niektórych biegów, co jest trudne dla osoby, która nie ma wprawy w zmianach biegów.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 03 maja 2014, 21:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2013, 11:02
Posty: 130
Samochód: TGA
Lokalizacja: Kraków

Cytuj:
czyli chodzi Ci o to, aby Twoje niskie umiejętności maskował mocniejszy silnik.
No może nieprecyzyjnie się wyraziłem. Początkowo faktycznie czasem źle dobrałem przełożenie bo nie utrzymywałem odpowiedniego momentu żeby pod tą gorę się wyczołgać. Ogarnąłem już temat i zrobiłem jedną z naszych stałych tras zarówno jednym jak i drugim egzemplarzem. W 430 możliwe jest utrzymanie większej prędkości pod górę przy większym biegu i zdrowych obrotach. I w sumie o to mi chodzi.

Wiadomo że wszystko zależy od ułożenia silnika ale tego 390 i tak należy pochwalić - na obwodnicy Kieleckiej mając 24,5 tony nie raz różne 420 i 440 musiały odpuszczać bo w połowie wyprzedzania brakowało pary :O


Post Wysłano: 03 maja 2014, 22:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Bo to MACK !

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: