Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 lis 2014, 22:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lis 2013, 18:31
Posty: 53
GG: 8706846
Samochód: Renault FR1, Iliade GTX,Daf SB3000
Lokalizacja: Jawor

Witam.
Mam autokar Renault Iliade 11166cm 288KW rok prod 12,1996r.
Kiedy jest zimno na dworze to musze mu wlaczyc zapłon na 5 min bo inaczej silnik nierówno pracuje i szarpie gdybym chcial np od razu ruszyc. Gdy włacze zapłon i poczekam te 5min to wszystko jest ok. Problem wydaje mi się tkwi w e-gaz'ie, moje autko ma tempomat i elektryczny i gaz i gdy włącze ten zapłon na 5 min to słychac takie skrobanie, jakby ten e-gaz próbował wciągnac łapę z pompy wtryskowej, a nie miał siły.
Jak się w z tym uporac, bo boję się, że może to się kiedyś "skończyc". Kiedyś ktoś mi powiedział, żeby wymienic kondensatory, ale prosiłbym o sprawdzone informacje.
pozdrawiam


Post Wysłano: 09 gru 2014, 12:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

Zrób może najpierw diagnostyke tego e-gazu, bo może coś go blokować, w jego skład wchodzi potencjometr, sterownik i mechanizm wykonawczy przy pompie także ma co się popsuć. Co do nierównej pracy na zimnym to raczej bym na to nie stawiał, poza tym jak dobrze pamiętam jest opcja (awaryjna) założenia linki do sterowania gazem...

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Post Wysłano: 11 gru 2014, 0:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lis 2013, 18:31
Posty: 53
GG: 8706846
Samochód: Renault FR1, Iliade GTX,Daf SB3000
Lokalizacja: Jawor

Zrobic diagnostyke czyli podłączyć pod komputer tak? Tylko skoro to się dzieje TYLKO wtedy kiedy przychodze i jest zimno na dworze i silnik zimny to musze zrobić diagnostyke przy takich okolicznościach, bo problemu nie ma jeśli na dworze jest np powyżej 10st lub gdy auto postoi 2 godziny po podróży i ostygnie.
A silnik pracuje nierówno tylko wtedy gdy auto odpale od razu po przekreceniu stacyjki nie oczekujac tych 5min nim ustanie to skrobanie, bo jak ODCZEKAM to pomimo zimna silnik pracuje równo i prawidłowo.


Post Wysłano: 14 gru 2014, 23:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

A ile czasu masz ten autobus? jak było cieplo też miałeś taki problem?

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Post Wysłano: 15 gru 2014, 10:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lis 2013, 18:31
Posty: 53
GG: 8706846
Samochód: Renault FR1, Iliade GTX,Daf SB3000
Lokalizacja: Jawor

Autobus kupiłem 20.10.2014r pamiętam, że było wtedy ciepło, na pewno powyżej 10st. Zauważyłem problem gdy temperatura na zewnątrz spadła <5-8st. Jak go kupowaliśmy to przyjechał do nas prosto z trasy, więc był rozgrzany, a autokar kupiłem od 1 właściciela z Niemiec,więc kontaktu z nimi nie mam. Gdy skrobanie ustanie silnik pracuje normalnie i równo, po prostu gdy nie odczekam danego czasu szarpie i nierówno pracuje. Ogólnie widzę, że coś się dzieje, więc chciałbym zadziałąc za wczasu i uniknąc problemu w trasie...
Znajomy podpowiedział mi,że niby pada i żeby sprawdzic silniczek krokowy pod pedałem gazu (z przodu) bo ten z tyłu jest przy silniku i nie jest poddawany czynnikom atmosferycznym, a sygnał idzie właśnie z tego z przodu.
Pytam, bo może ktoś się z tym zmagał i za receptę na spokojną głowę :]


Post Wysłano: 17 gru 2014, 23:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

Mi się wydaje, że pompa gdy jest zimno ma większą daje większą dawke tak jest np. w silnikach macka i wtedy auto przebiera przez pare pierwszych sekund, innym wyjaśnieniem może być to że twój silnik ma itc czyli mechanizm automatycznie ustalający kąt wtrysku, jak zapalasz na zimno to albo komp ustala takie wyprzedzenie aby jak najlżej zapalić albo poprostu zanim dojdzie olej do itc bo jest on sterowany jego ciśnieniem wyprzedzenie jest takie że silnik się tak zachowuje.

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Post Wysłano: 18 gru 2014, 10:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lis 2013, 18:31
Posty: 53
GG: 8706846
Samochód: Renault FR1, Iliade GTX,Daf SB3000
Lokalizacja: Jawor

Byc może tylko dlaczego wszystko zależy od tego skrobania przy mechaniźmie wykonawczym sterującym pompą? Bo jeśli słychac z niego skrobania to auto nierówno pracuje, natomiast gdy poczekam i skrobanie ustanie autko pracuje równo. To pewnie ten egaz jest odpowiedzialny za to tylko czy jest to naprawialne urządzenie i jak to jest skonstruowane? Ten pod pedałem gazu i ten przy pompie wtryskowej.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: