Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 maja 2015, 15:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 maja 2006, 0:27
Posty: 53

Witam

potrzebuję schemat jak jest podłączony tachograf w Premium DXI w kabinie

nie mam zasilania stałego z akumulatora

z akumulatora dochodzi do kabiny przewodem 203 (pomarańczowy) następnie zmienia się numer przewodu (przewód żółty) a do tachografu w pozycji A1 przychodzi pomarańczowy
i na styku A1 Tachografu mam napięcie ok 18V i nie wiem gdzie szukać przyczyny a nie chcę rozkopać całej kabiny

proszę o przesłanie schematu podłączenia w kabinie lub informację gdzie znajduję się jakiś rozgałęźnik odnośnie podłączenia tachografu


Post Wysłano: 10 maja 2015, 17:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

chyba trochę niemożliwe że nie masz stałego prądowego na tachografie.
musisz mieć ponieważ nawet gdy wyłączysz hebel to tachograf chodzi.
szykaj w wiązce która jest podłączona bezpośrednio do akumulatora - jest taka.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 10 maja 2015, 17:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Cytuj:
chyba trochę niemożliwe że nie masz stałego prądowego na tachografie.
musisz mieć ponieważ nawet gdy wyłączysz hebel to tachograf chodzi.
szykaj w wiązce która jest podłączona bezpośrednio do akumulatora - jest taka.
Tam nawet za akumulatorami są bezpieczniki


Post Wysłano: 10 maja 2015, 18:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 maja 2006, 0:27
Posty: 53

Dzięki za odpowiedz ale nie dokładnie czytasz

ja mam napięcie od akumulatora do kabiny

ale od kostki z kabiny z prawej strony (niebieska kostka, kabla 203) do tachografu jest zanik stałego napięcia

brak przejścia ( jest jakiś opór na mierniku)

i dlatego moje pytanie

o schemat podłączenia tachografu lub innych urządzeń w Premiumce


bo nie chce rozkopywać całej kabiny


Post Wysłano: 10 maja 2015, 18:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

tachografy "idą" bezpośrednio marka nie ma znaczenia.
jedynym połączeniem jest tylko ta kostka może gdzieś jest jakiś "wyłącznik " :evil: założony i dlatego masz brak napięcia.
a jak z impulstorem może tam jest zwarcie i stąd jest mniej na tachografie?
czy tacho cokolwiek rejestruje?
ewentualnie podjedź do speców od tachografów bo to jest ich działka.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 10 maja 2015, 21:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 maja 2006, 0:27
Posty: 53

tachograf w renówce nie jest podpięty bezpośrednio

bo
1. kolor kabla i numer kabla którym napięcie z akumulatora wchodzi do kabiny jest inny niż ten na którym ma być napięcie w tachografie na A1
2. zwarcia nie ma , bo poddałem napięcie z innego źródła i tachograf działa prawidłowo
3. ja nie potrzebuję speców od tachografów tylko schematu instalacji do DXI w kabinie lub info jak jest rozgałęzienie tego napięcia


Post Wysłano: 10 maja 2015, 21:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

no nie powiesz mi że tachograf unieruchamia się po odłączeniu hebla.
jeżeli tak masz zrobione to masz źle.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 11 maja 2015, 11:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 maja 2006, 0:27
Posty: 53

tacho mam podłączenie poza wyłącznikiem prądu

i nie potrzebuję informacji którym się coś wydaje że wiedzą

jak wiesz to odpowiedz na pytanie

czy wiesz jak napięcie poza wyłącznikiem porodu rozgałęzia się w kabinie

a nie pisz głupot i nie zajmuj czasu


Post Wysłano: 12 maja 2015, 22:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Sprawdz zasilanie na przewodzie wchodzącym do kabiny pod obciążeniem np. podłączając żarówkę halogenową jeśli jest ok to sprawdz złącze wiązki w słupku .


Post Wysłano: 21 maja 2015, 20:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 maja 2006, 0:27
Posty: 53

Witam

po sprawdzeniu dokładnym tak jak myślałem zasilanie idzie przewodem 203 z akumulatora do kostki z prawej strony kabiny następnie do licznika i później do centrali bezpieczników ( u mnie uszkodzona centrala bezpieczników) następnie z centrali przewodem 203 do tachografu z prawej strony (słupek) i do tacho
tak to tylko Francuzi potrafią wymyślać


Post Wysłano: 01 lip 2015, 8:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2007, 22:50
Posty: 782
Lokalizacja: Ślesin / Konin

Panowie, mam problem w Magnum DXI. Samochód stał i miał odłączone akumulatory, po odpaleniu tachograf nie daje życia. Gdzie szukać? Nie pokazuje się stan kilometrów oraz prędkość. Bezpieczniki w kabinie sprawdzałem ale nie widzę, żeby któryś był oddzielnie na tachograf.


Post Wysłano: 01 lip 2015, 10:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Tacho ma baterię która mogła paść. Podejdź do tachografiarza niech Ci to sprawdzi. Bateria to nieduży koszt


Post Wysłano: 01 lip 2015, 13:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

W Siemensach bateria co 2 lata powinna być wymieniana wg zaleceń producenta. W Stoneridge obiło mi się o uszy, że wytrzymuje ok 10 lat.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: