wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Czas pracy a załadunek/wyładunek towaru. http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=44673 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | jafka [ 28 cze 2015, 13:51 ] |
Tytuł: | Czas pracy a załadunek/wyładunek towaru. |
Witam serdecznie, mam pytanie odnośnie czasu pracy i prowadzenia pojazdu. Trochę teraz nad tym myślałem aż sam się pogubiłem . Zaczynam pracę, jadę 3h do miejsca załadunku, załadunek trwa 1,5h (oczywiscie w tym czasie mam ustawione na selektorze młoteczki lub kwadracik). I czy po ewentualnie zakończonym załadunku/wyładunku muszę kręcić pauze 45min? Czy mogę podgonic te 1,5h w stronę miejsca docelowego? I wtedy ewentualnie kręcić pauzę? |
Autor: | PrzemoBTC [ 28 cze 2015, 14:45 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy a załadunek/wyładunek towaru. |
Pierwszą pauzę musisz zrobić po maksimum 6h od rozpoczęcia czasu pracy. |
Autor: | zzx [ 28 cze 2015, 14:53 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy a załadunek/wyładunek towaru. |
Cytuj: Pierwszą pauzę musisz zrobić po maksimum 6h od rozpoczęcia czasu pracy.
no nie do końca.pauza min. 45 mniut wynikająca z czasu prowadzenia pojazdu ma być zrobiona po max 4,5 godz. prowadzenia pojazdu, pauza min. 30 min.wynikajaca z kodeksu pracy powinna być zrobiona po max. 6 godz. pracy. to ta mocno skrótowo. |
Autor: | jafka [ 28 cze 2015, 14:56 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy a załadunek/wyładunek towaru. |
Cytuj: Cytuj: Pierwszą pauzę musisz zrobić po maksimum 6h od rozpoczęcia czasu pracy.
no nie do końca.pauza min. 45 mniut wynikająca z czasu prowadzenia pojazdu ma być zrobiona po max 4,5 godz. prowadzenia pojazdu, pauza min. 30 min.wynikajaca z kodeksu pracy powinna być zrobiona po max. 6 godz. pracy. to ta mocno skrótowo. |
Autor: | zzx [ 28 cze 2015, 15:16 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy a załadunek/wyładunek towaru. |
Cytuj: Cytuj: Cytuj: Pierwszą pauzę musisz zrobić po maksimum 6h od rozpoczęcia czasu pracy.
no nie do końca.pauza min. 45 mniut wynikająca z czasu prowadzenia pojazdu ma być zrobiona po max 4,5 godz. prowadzenia pojazdu, pauza min. 30 min.wynikajaca z kodeksu pracy powinna być zrobiona po max. 6 godz. pracy. to ta mocno skrótowo. |
Autor: | KrychuTIR [ 28 cze 2015, 16:04 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy a załadunek/wyładunek towaru. |
warto pamiętać, że czas spędzony w dyspozycji - tacho ustawione na kopercie możemy zaliczyć do krótkiej pauzy, więc jeśli masz załadunek i trwa to 1,5h, a w tym czasie nie pomagasz w załadunku i możesz leżeć do góry fifitkiem w kabinie mając tacho ustawione na kopercie a nie młotkach to po tych 1,5h możesz jechać śmiało 4,5h bez przerwy. |
Autor: | jafka [ 28 cze 2015, 16:52 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy a załadunek/wyładunek towaru. |
Cytuj: warto pamiętać, że czas spędzony w dyspozycji - tacho ustawione na kopercie możemy zaliczyć do krótkiej pauzy, więc jeśli masz załadunek i trwa to 1,5h, a w tym czasie nie pomagasz w załadunku i możesz leżeć do góry fifitkiem w kabinie mając tacho ustawione na kopercie a nie młotkach to po tych 1,5h możesz jechać śmiało 4,5h bez przerwy.
I jezeli przejade te 4,5h po tym jak nie pomagałem w załadunku to i tak pozostaje mi jeszcze do wyjeżdzenia te 1,5h z tamtego rozliczenia ?
|
Autor: | zzx [ 28 cze 2015, 17:14 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy a załadunek/wyładunek towaru. |
Cytuj: Cytuj: warto pamiętać, że czas spędzony w dyspozycji - tacho ustawione na kopercie możemy zaliczyć do krótkiej pauzy, więc jeśli masz załadunek i trwa to 1,5h, a w tym czasie nie pomagasz w załadunku i możesz leżeć do góry fifitkiem w kabinie mając tacho ustawione na kopercie a nie młotkach to po tych 1,5h możesz jechać śmiało 4,5h bez przerwy.
I jezeli przejade te 4,5h po tym jak nie pomagałem w załadunku to i tak pozostaje mi jeszcze do wyjeżdzenia te 1,5h z tamtego rozliczenia ?koperta to "okres gotowości" i jest dokładnie zdefiniowana w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE - okresy inne niż te odnoszące się do przerw i okresów odpoczynku, podczas których pracownik wykonujący pracę w trasie nie jest zobowiązany pozostawać na swoim stanowisku pracy, ale musi być dostępny, aby odpowiedzieć na każde wezwanie do rozpoczęcia lub kontynuowania jazdy lub wykonania innej pracy. W szczególności, do takich okresów gotowości należą okresy, w których pracownik wykonujący pracę w trasie towarzyszy pojazdowi transportowanemu promem lub koleją, jak również okresy oczekiwania na granicy lub wynikające z zakazu ruchu. - Okresy te i ich przewidywalna długość będą z góry znane przez pracownika wykonującego pracownika w trasie, to znaczy albo przed odjazdem, albo tuż przed właściwym rozpoczęciem odnośnego okresu, lub na mocy ogólnych warunków wynegocjowanych przez partnerów społecznych lub na warunkach wynikających z ustawodawstwa Państw Członkowskich, ten fragmencik na czerwono specjalnie podkreśliłem - zostaw samochód na załadunku i opuść stanowisko pracy idąc na cały dzień do miasta - komentarz i reperkusje załdowcy bezcenne, ale byłeś na kopercie. |
Autor: | PrzemoBTC [ 28 cze 2015, 17:21 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy a załadunek/wyładunek towaru. |
Cytuj: Cytuj: warto pamiętać, że czas spędzony w dyspozycji - tacho ustawione na kopercie możemy zaliczyć do krótkiej pauzy, więc jeśli masz załadunek i trwa to 1,5h, a w tym czasie nie pomagasz w załadunku i możesz leżeć do góry fifitkiem w kabinie mając tacho ustawione na kopercie a nie młotkach to po tych 1,5h możesz jechać śmiało 4,5h bez przerwy.
I jezeli przejade te 4,5h po tym jak nie pomagałem w załadunku to i tak pozostaje mi jeszcze do wyjeżdzenia te 1,5h z tamtego rozliczenia ? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |