Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 sie 2015, 12:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Panowie, jak wiecie/ się domyślacie jeżdżę Volvem. Wczoraj, jak było już ciemno jechałem w deszczu od A4 przez Świdnicę (nie wiem skąd się wziął zakaz 3.5 t, ale przejechałem :) ) do Bystrzycy Kłodzkiej iiii .uja widziałem. Tzn chodzi mi o to, że światła są bardzo kiepskie i czy jest jakiś sposób, żeby poprawić (że tak to napiszę) jasność świecenia? Ewentualnie zastanawiałem się nad założeniem Zenonów...mam tam jeszcze przetwornice z osobówki, musiałbym tylko dokupić palniki pod H7. I tu się chciałem Was też poradzić - czy jak to założę, czy nie będę oślepiał, tak jak np. przy lampach H4? Za wszelkie porady, z góry dziękuję...


Post Wysłano: 18 sie 2015, 14:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2015, 15:16
Posty: 3

Witam. Soczewki w Fh nigdy jakoś specjalnie nie świeciły ;). Nie wiem z którego roku masz auto ale ja jakis czas temu u siebie w aucie z 2008r zmienialem "odblaski" soczewek - te kielichy żeby było jasne :). Były już mocno wypalone i slabo odbijały światło a podczas deszczu to masakra. Najgorsze jest to że zamienników pasujących nie znalazłem i musiałem odwiedzić serwis . Nie pamietam dokładnie ile kosztowały ale coś koło 250 za sztukę. W którmś roku troche poprawili te świalła, myśle że wraz z liftem (włożyli większe soczewki). Z 'ksenonami' próbowałem tylko raz ale nie działały - "LCM" ich nie widział. Nie chciało mi sie grzebać wiecej przy tym i nie wracałem już do tego tematu także nie pomogę jak swiecą te "pseudoksenony " :).

P.S. Czasem wystarczy rozebrać i przetrzeć soczewkę - niekiedy pomaga :)


Post Wysłano: 18 sie 2015, 18:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Ja mam zenony w trzech 4000k chyba (te białe a nie niebieskie). Znacząca poprawa widoczności, wyraźna granica światło / cień, dobrze ustawione nikogo nie rażą, lcm nie wali błędów, wozy normalnie przechodzą przeglądy, montaż to ok 1,5 - 2h.
Komplet żarówek wymieniałem w tym najstarszym po 60zł/szt.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 18 sie 2015, 19:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Samo włożenie ksenonów niewiele daje, trzeba najpierw zregenerować odbłyśniki (duża poprawa nawet na zwykłych żarówkach) i założyć światła dzienne, żeby niepotrzebnie nie wypalać świateł za dnia. Za lampy od Paryżanki dxi brali po 100 od sztuki.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 18 sie 2015, 20:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Cytuj:
Samo włożenie ksenonów niewiele daje, trzeba najpierw zregenerować odbłyśniki (duża poprawa nawet na zwykłych żarówkach) i założyć światła dzienne, żeby niepotrzebnie nie wypalać świateł za dnia. Za lampy od Paryżanki dxi brali po 100 od sztuki.
To teraz powiedz jeszcze gdzie w naszej okolicy takie rzeczy robią ;)


Post Wysłano: 18 sie 2015, 20:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Ja woziłem do Stęszewa, jak chcesz nr tel to jutro Ci podam. Podobno chłopaki są w stanie dołożyć diody w środek, ale równa się to z utratą atestu, więc na własne ryzyko.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 18 sie 2015, 21:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Cytuj:
Ja woziłem do Stęszewa, jak chcesz nr tel to jutro Ci podam. Podobno chłopaki są w stanie dołożyć diody w środek, ale równa się to z utratą atestu, więc na własne ryzyko.
Spoko. Podeślij na pw. Ja tam chcę tylko zregenerować odblysniki i ew. przełożyć szkła.


Post Wysłano: 18 sie 2015, 21:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Ostatnio wrzucałem w innym wątku:
https://www.youtube.com/watch?v=n36ui86V9JY
Problem to wypalone odbłyśniki i brudna soczewka. Polerka "szkła" z zewnątrz też nie zaszkodzi, przynajmniej w Premium, bo te szybciej matowieją. Facet za regeneracje w Katowicach powiedział mi po 160 zł brutto/szt.

Ja ostatnio praktykuje jazdę na przeciwmgłowych jako dziennych, bo w Premium są obok siebie i trzeba wiedzieć, które mają świecić. Jeden policmajster zezował na nie, ale nie mógł się zdecydować i w końcu mnie nie ściągnął.

Kierownik - mógłbyś coś więcej napisać o tych zenonach? Dokładałeś jakieś spryskiwacze, albo inne dodatkowego rzeczy? Jak to jest z samopoziomowaniem w ciężarówkach - też jest wymagane? Lampy pod ksenon do DXI praktycznie są nieosiągalne, a trochę mnie ciągnie, żeby założyć takie w okolicy 4000k.


Post Wysłano: 18 sie 2015, 22:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1072
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

Cytuj:
Jak to jest z samopoziomowaniem w ciężarówkach - też jest wymagane?.
Z tego co się orientuje to nie, bo jest zawieszenie pneumatyczne.


Post Wysłano: 18 sie 2015, 22:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
Ja ostatnio praktykuje jazdę na przeciwmgłowych jako dziennych, bo w Premium są obok siebie i trzeba wiedzieć, które mają świecić. Jeden policmajster zezował na nie, ale nie mógł się zdecydować i w końcu mnie nie ściągnął.
Bo był jakiś wybitnie lewy dzienne nie świecą się z pozycjami a halogeny tak :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 18 sie 2015, 22:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
Bo był jakiś wybitnie lewy dzienne nie świecą się z pozycjami a halogeny tak :wink:
One nie mają "udawać" dziennych, lecz mijania - w tej roli się sprawdzają doskonale. Widać je z daleka, a ani żarówki, ani odbłyśniki od mijania nie cierpią.


Post Wysłano: 19 sie 2015, 1:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Panowie, dziękuję za odpowiedzi...mimo wszystko spróbuję te Zenony założyć jak będę miał trochę wolnego czasu, ponieważ jakieś tam wymiany/ regeneracje odbłyśników nie wchodzą w grę z prostej przyczyny - nie moje auto, a koszt to jednak jakiś jest...


Post Wysłano: 19 sie 2015, 6:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

A Zenon to nie koszt? Dla mnie wybierasz najbardziej problematyczne rozwiązanie, które może skończyć się zabraniem dowodu, a które, jak koledzy wcześniej powiedzieli, będzie mało efektywne na wypalonym odblyśniku.


Post Wysłano: 19 sie 2015, 7:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
A Zenon to nie koszt?
Jak już pisałem - przetwornice mam, tylko muszę dokupić palniki.
Cytuj:
Dla mnie wybierasz najbardziej problematyczne rozwiązanie, które może skończyć się zabraniem dowodu,
Jedynym problemem w tym wszystkim jest to, że auto zjeżdża na weekendy tylko i nie wiem czemu ktoś by mi miał dowód zabrać?


Post Wysłano: 19 sie 2015, 8:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Cytuj:
Cytuj:
A Zenon to nie koszt?
Jak już pisałem - przetwornice mam, tylko muszę dokupić palniki.
Cytuj:
Dla mnie wybierasz najbardziej problematyczne rozwiązanie, które może skończyć się zabraniem dowodu,
Jedynym problemem w tym wszystkim jest to, że auto zjeżdża na weekendy tylko i nie wiem czemu ktoś by mi miał dowód zabrać?
Pamiętaj, że przetwornice z osobówki się nie nadają. Inne napięcie!


Post Wysłano: 19 sie 2015, 9:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
Pamiętaj, że przetwornice z osobówki się nie nadają. Inne napięcie!
Panie, ale ja mam takie szpecjalne...10V-30V, które już jeździły w ciężarówce...


Post Wysłano: 19 sie 2015, 9:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Cytuj:
Cytuj:
Pamiętaj, że przetwornice z osobówki się nie nadają. Inne napięcie!
Panie, ale ja mam takie szpecjalne...10V-30V, które już jeździły w ciężarówce...
No chyba, że tak


Post Wysłano: 19 sie 2015, 10:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
Cytuj:
A Zenon to nie koszt?
Jak już pisałem - przetwornice mam, tylko muszę dokupić palniki.
Cytuj:
Dla mnie wybierasz najbardziej problematyczne rozwiązanie, które może skończyć się zabraniem dowodu,
Jedynym problemem w tym wszystkim jest to, że auto zjeżdża na weekendy tylko i nie wiem czemu ktoś by mi miał dowód zabrać?
Dowód możesz stracić przy nieco bardziej wnikliwej kontroli choćby za brak spryskiwaczy czy fakt że Twoja lampa najprawdopodobniej nie ma homologacji na xenon.


Post Wysłano: 19 sie 2015, 19:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

No zabrany dowód to pewien minus. Przez 6 lat, jednemu tylko policjant prawie zabrał za te światła, ale jak zobaczył różne opony na naczepie (przechodziliśmy z Sav na Kormoranki), zadowolił się tylko dowodem z naczepy :D .

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 19 sie 2015, 19:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sie 2009, 17:59
Posty: 147
Samochód: R500
Lokalizacja: DSR

Cytuj:
Cytuj:
Ja ostatnio praktykuje jazdę na przeciwmgłowych jako dziennych, bo w Premium są obok siebie i trzeba wiedzieć, które mają świecić. Jeden policmajster zezował na nie, ale nie mógł się zdecydować i w końcu mnie nie ściągnął.
Bo był jakiś wybitnie lewy dzienne nie świecą się z pozycjami a halogeny tak :wink:
U mnie w scanii dzienne świecą wraz z postojowymi :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: