wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
czujnik nacisku tylnej osi magnum etech. http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=44882 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | JG_K [ 27 sie 2015, 17:55 ] |
Tytuł: | czujnik nacisku tylnej osi magnum etech. |
Witam Jak w temacie w układzie jest czujnik który wysyła sygnał do kasety abs/ebs informując o nacisku na siodło czyli nacisku na tylną oś - system powiązany z eecu vecu itd Gdzieś na forum przeczytałem ale niem mogę znaleźć tego postu ktoś napisał że po obniżeniu zawieszenia czyli zmniejszenie ciśnienia w poduszkach osłabła siła hamowania.Wydaje się to logiczne. Zastanawiam się cz obniżenie zawieszenia ma wpływ również na moc auta pomimo że w układzie silnika jest czujnik doładowania? |
Autor: | jabson [ 27 sie 2015, 18:00 ] |
Tytuł: | Re: czujnik nacisku tylnej osi magnum etech. |
Jeśli to automat to odbić się to może na doborze przełożeń. |
Autor: | SlawekDxI [ 27 sie 2015, 20:38 ] |
Tytuł: | Re: czujnik nacisku tylnej osi magnum etech. |
Z tego co słyszałem to jak czujnik ma ma większe napięcie to będzie mocniejszy,np.w pierwszym xf zmienili nam masę własną ciągnika na 12t i raz że auto wyraźnie mocniejsze i spalanie spadło o 2 litry,wiem co mówię bo tylko tata tym autem jeździł,przed i po programowaniu |
Autor: | dominik 2004 [ 28 sie 2015, 11:14 ] |
Tytuł: | Re: czujnik nacisku tylnej osi magnum etech. |
Cytuj: Witam
Do regulacji siły hamowania EBS nie jest potrzebne ciśnienie w poduszkach .
Jak w temacie w układzie jest czujnik który wysyła sygnał do kasety abs/ebs informując o nacisku na siodło czyli nacisku na tylną oś - system powiązany z eecu vecu itd Gdzieś na forum przeczytałem ale niem mogę znaleźć tego postu ktoś napisał że po obniżeniu zawieszenia czyli zmniejszenie ciśnienia w poduszkach osłabła siła hamowania.Wydaje się to logiczne. Zastanawiam się cz obniżenie zawieszenia ma wpływ również na moc auta pomimo że w układzie silnika jest czujnik doładowania? |
Autor: | JG_K [ 28 sie 2015, 21:54 ] |
Tytuł: | Re: czujnik nacisku tylnej osi magnum etech. |
Zatem jakie zadanie spełnia wspomniany przeze mnie czujnik nacisku siodła lub jak ktoś woli osi tylnej? Wydawało mi się że zastępuje on mechaniczny korektor siły hamowania kaseta ebs biorąc odczyt z tego czujnika który przestawiany jest ciśnieniem powietrza z poduszek zmienia ciśnienia na zaworach w zależności od ilości ładunku?chyba że się mylę? |
Autor: | jabson [ 28 sie 2015, 21:57 ] |
Tytuł: | Re: czujnik nacisku tylnej osi magnum etech. |
Cytuj: Zatem jakie zadanie spełnia wspomniany przeze mnie czujnik nacisku siodła lub jak ktoś woli osi tylnej?
Jak dla mnie ma wpływ. Wczoraj ładując miałem włączony bieg. Wstępnie była 3 jak nasypałem kilka ton auto samo zrzuciło na 2. Do tego czuć wyraźnie kiedy hamulec łapie mocniej kiedy słabiej.
Wydawało mi się że zastępuje on mechaniczny korektor siły hamowania kaseta ebs biorąc odczyt z tego czujnika który przestawiany jest ciśnieniem powietrza z poduszek zmienia ciśnienia na zaworach w zależności od ilości ładunku?chyba że się mylę? |
Autor: | JG_K [ 28 sie 2015, 22:05 ] |
Tytuł: | Re: czujnik nacisku tylnej osi magnum etech. |
Zatem idąc dalej zastanawiam się cz kaseta ebs wysyła również sygnał do np ecu lub vecu aby system zwiększył dawkę paliwową cz jednak odbywa się to tylko poprzez redukcję biegów tak jak piszesz? |
Autor: | dominik 2004 [ 29 sie 2015, 8:33 ] |
Tytuł: | Re: czujnik nacisku tylnej osi magnum etech. |
EBS to nie abs i nie działa dobierając siłę hamowania zależnie od nacisku na oś . System EBS działa w ten sposób że kierowca wciskając pedał hamulca żąda konkretnego opóznienia i sterownik EBS tak reguluje ciśnienie w siłownikach aby te opóznienie zapewnić . Przykładowo przy ABS wciskając przy pustym pojezdzie hamulec do końca możemy uzyskać max ciś. takie jak ustawione na korektorze przykładowo 4 bar , natomiast EBS może podać pełne ciśnienie zasilania . |
Autor: | st01 [ 29 sie 2015, 11:58 ] |
Tytuł: | Re: czujnik nacisku tylnej osi magnum etech. |
Dominik zdajesz sobie sprawę jak ebs poda ci max. ciśnienie na pustym zestawie w ciągniku na zakręcie. Zanim abs zadziała ty nie będzisz miał tyłu kabiny. Gdzieś musi być mierzone ciśnienie powietrza w poduszkach na ciągnącej. Jeszcze jedno, abs a siła hamowania są dwa inne układy nie mające ze sobą wiele wspólnego mimo że często są umieszczone w jednej obudowie- tylko po to żeby wymienić całość jak siądzie drobiazg. |
Autor: | JG_K [ 29 sie 2015, 20:06 ] |
Tytuł: | Re: czujnik nacisku tylnej osi magnum etech. |
Reasumując abs jest systemem odpowiedzialnym za nieblokowanie się kół w czasie hamowania ebs ma za zadanie korygować ciśnienia wychodzące na siłowniki wysyłając sygnał do modułów osi tylej przedniej itd z odpowiednim wyprzedzeniem za pomocą kasety abs/ebs po wcześniejszym otrzymaniu sygnału z czujnika nacisku osi tylnej. W sumie oprogramowanie obu tych systemów umieszczone jest w tej samej kasecie. Ale chodziło mi o to cz kaseta abs/ebs która odbiera sygnał od czujnika nacisku siodła osi zmienia tylko parametry hamowania - a czy przypadkiem nie wysyła ona również informacji do kasety silnika lub innej celem zwiększenia dawkowania paliwa? |
Autor: | st01 [ 29 sie 2015, 20:13 ] |
Tytuł: | Re: czujnik nacisku tylnej osi magnum etech. |
Do sterowania i-siftem jest potrzebny sygnał z poduszek żeby dobrać bieg, a czy do silnika to już trzeba pytać dalej. |
Autor: | dominik 2004 [ 29 sie 2015, 23:50 ] |
Tytuł: | Re: czujnik nacisku tylnej osi magnum etech. |
Cytuj: Dominik zdajesz sobie sprawę jak ebs poda ci max. ciśnienie na pustym zestawie w ciągniku na zakręcie. Zanim abs zadziała ty nie będzisz miał tyłu kabiny. Gdzieś musi być mierzone ciśnienie powietrza w poduszkach na ciągnącej. Jeszcze jedno, abs a siła hamowania są dwa inne układy nie mające ze sobą wiele wspólnego mimo że często są umieszczone w jednej obudowie- tylko po to żeby wymienić całość jak siądzie drobiazg.
Pokaż mi w którym miejscu jest czujnik ciśnienia w dafie na EBS . Wciśnij tam hamulec na pustym pojezdzie i sprawdz ciśnienie na siłownikach .Polecam lekturę np. na stronie wabco inform . |
Autor: | dominik 2004 [ 30 sie 2015, 0:03 ] |
Tytuł: | Re: czujnik nacisku tylnej osi magnum etech. |
"Odczyt obciążenia osi nie jest już konieczny . Poślizg różnicowy , który zmienia się wraz z obciążeniem pojazdu , jest odbierany przez czujniki prędkości kół i oceniany przez moduł centralny , który również uruchamia zawory ." Dla niedowiarków cytat z instrukcji wabco ebs str. 22 . |
Autor: | st01 [ 30 sie 2015, 11:25 ] |
Tytuł: | Re: czujnik nacisku tylnej osi magnum etech. |
Dominik może i tak jest nie przeczę ale w modulatorze ebs wabco naczepa są czujniki ciśnienia, w tym jeden od poduszek. W starych typach zewnętrzny, w nowych wewnętrzny. A wszystkich w środku jest chyba z 5-6. Gdyby były lepsze bez czujników to by nie komplikowali sobie życia.Volvo w przypadku odłączenia ebs hamuje normalnie a według siebie powinno dostawać max ciśnienie na siłowniki. |
Autor: | dominik 2004 [ 30 sie 2015, 16:19 ] |
Tytuł: | Re: czujnik nacisku tylnej osi magnum etech. |
Mówimy tu o EBS w ciągniku nie w naczepie a to trochę inna historia . Nie zapominaj że EBS w ciągniku steruje też hamulcami naczepy i robi to w ten sposób żeby siła sprzęgu była jak najmniejsza . Po odłączeniu EBS lub jego awarii system elektroniczny zostaje odłączony i jest hamowanie czysto pneumatyczne . Zakładając taką sytuację że w ciągniku skończyły się klocki zostały tylko blachy , co się stanie przy naciśnięciu hamulca , sterownik EBS poda max ciśnienie aby spowodować rządane opóznienie bez znaczenia czy będzie pusty czy pełny . |
Autor: | st01 [ 30 sie 2015, 18:25 ] |
Tytuł: | Re: czujnik nacisku tylnej osi magnum etech. |
Może masz rację ale ja nie wyobrażam sobie że przy pustym ciągniku ebs daje max. ciśnienie na siłowniki przy lekkim hamowaniu. Bezwładność części jest zbyt duża żeby hamulce zdążyły odpuszczać. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |