wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć? http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=45178 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | zzx [ 21 lis 2015, 8:16 ] |
Tytuł: | Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć? |
omiń na próbę osuszacz i może to będzie działać. być może ten zbijak ciśnienia nie jest przystosowany do pracy z osuszaczem tylko powinien mieć dodatkowy zbiorniczek, w który leje się płyn przeciw zamarzaniu układu. oglądając jeszcze zdjęcia wydaje mi sie że dotychczasowy zbijak ciśnienia jest ze stara lub jelcza. a co jest przyczyną że "wytrzymuje tylko rok"?? |
Autor: | chodko [ 21 lis 2015, 13:09 ] |
Tytuł: | Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć? |
Wyjście 23 i 4 należy zaślepić mały zbiornik zbiornik jet potrzebny żeby zawór co chwila nie otwierał i zamykał wydmuchu im mniejszy tym szybciej po wydmuchu zacznie pompować w układ.Sprawdź czy nie zamieniłeś wejścia z wyjściem na układ bo osuszać przed tym zaworem jest bez sensu powinien być za nim żeby osuszał tylko powietrze idące w układ i jak wydmuchuje powietrze miał czas na wchłonięcie wilgoci.Może być też ustawiony na znacznie wyższe ciśnienie. |
Autor: | MAN [ 21 lis 2015, 13:50 ] |
Tytuł: | Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć? |
Zbiornik na powietrze powinien mieć 5 litrów |
Autor: | kiepski [ 21 lis 2015, 18:37 ] |
Tytuł: | Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć? |
Czy zaslepione czy nie nic się nie dzieje. Nawet próbowałem dać ciśnienie w te wejścia i nic... Powietrze ucieka wtedy dołem... Regulowalem też, oporowo w jedną i w drugą i nic... Nie zrzuca... Daje max 10atm więcej się boję. |
Autor: | zzx [ 21 lis 2015, 19:43 ] |
Tytuł: | Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć? |
te 10 atm pokazuje manometr podłączony do zaworu bezpośrednio czy zegar na desce? |
Autor: | kiepski [ 21 lis 2015, 20:29 ] |
Tytuł: | Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć? |
Zegar przed tym zaworem. Na desce prawie 11 |
Autor: | zzx [ 21 lis 2015, 20:43 ] |
Tytuł: | Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć? |
czyli między osuszaczem i zaworem - tak. na dotychczasowym zaworze miałeś blaszkę z numerem - jak jest czytelny to napisz co tam jest i może numer z blaszki nowego zaworu. |
Autor: | MAN [ 21 lis 2015, 20:51 ] |
Tytuł: | Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć? |
Pytanie na ile jest przewidziana sprężarka w samochodzie, jeśli na 8 bar to żebyś tymi eksperymentami nie zniszczył sprężarki Możliwe że ten nowy zawór jest fabrycznie na 10 bar a nie 8 i dlatego nie otwiera a sprężarka ledwo dyszy i np przepuszcza kompresję przez pierścienie do układu smarowania |
Autor: | zzx [ 21 lis 2015, 20:55 ] |
Tytuł: | Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć? |
Cytuj: Pytanie na ile jest przewidziana sprężarka w samochodzie, jeśli na 8 bar to żebyś tymi eksperymentami nie zniszczył sprężarki
popatrz na zdjęcie nowego zaworu 8,1 bar.Możliwe że ten nowy zawór jest fabrycznie na 10 bar a nie 8 i dlatego nie otwiera a sprężarka ledwo dyszy i np przepuszcza kompresję przez pierścienie do układu smarowania może tak być że "nowy" zawór jest uszkodzony - nowe zawory chyba mają kolor aluminium, a nie malowane na czarno. |
Autor: | MAN [ 21 lis 2015, 21:02 ] |
Tytuł: | Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć? |
Zawór jest nowy Musisz mieć podłączony dodatkowy zbiornik aby zawór prawidłowo pracował skoro masz wyjście na dodatkowy zbiornik |
Autor: | zzx [ 21 lis 2015, 21:10 ] |
Tytuł: | Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć? |
do czego potrzebny jest ten dodatkowy zbiornik powietrza? |
Autor: | MAN [ 21 lis 2015, 21:14 ] |
Tytuł: | Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć? |
Z tego właśnie zbiornika zawór spuszcza powietrze z układu gdy osiągnie właściwe ciśnienie |
Autor: | zzx [ 21 lis 2015, 21:19 ] |
Tytuł: | Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć? |
aha, zawsze miałem wrażenie że to sam zawór się otwiera, ale może to taka konstrukcja mercedesa ( zawsze mieli dobra pomysły). |
Autor: | MAN [ 21 lis 2015, 21:27 ] |
Tytuł: | Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć? |
Przy każdym normalnym osuszaczu z zaworem spustowym masz zbiornik 5 litrów podłączony do osuszacza Dlatego się dziwię u ciebie i wywalił bym ten stary osuszacz i osobny zawór spustowy i zamontował typowy osuszacz który będzie prawidłowo osuszał powietrze. Montaż osuszacza za zaworem spustowy nic nie daje bo niema którędy pozbyć się wody z układu |
Autor: | zzx [ 21 lis 2015, 21:40 ] |
Tytuł: | Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć? |
takie konstrukcje jak ma ten mercedes były w latach 80-90 potem zaczęły wchodzić normalne osuszacze z bańką i zaworem spustowym. ja na miejscu kiepskiego też bym założył normalny osuszacz z aworem spustowym i działało by bez zastrzeżeń. ewentualnie starą sprawdzoną konstrukcję ze stara. |
Autor: | kiepski [ 22 lis 2015, 10:57 ] |
Tytuł: | Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć? |
Cytuj: czyli między osuszaczem i zaworem - tak.
Tak dokładnie. Do tej pary był zawór ze stara (zdjęcia pierwszy post)na dotychczasowym zaworze miałeś blaszkę z numerem - jak jest czytelny to napisz co tam jest i może numer z blaszki nowego zaworu. Cytuj: Pytanie na ile jest przewidziana sprężarka w samochodzie, jeśli na 8 bar to żebyś tymi eksperymentami nie zniszczył sprężarki
Sprężarka Knorra 2-3 lata temu po wymianie na nową, bije elegancko bez zadyszki do tych 10atm, i ja już gaszę auto, aby nic się nie stało. Możliwe że ten nowy zawór jest fabrycznie na 10 bar a nie 8 i dlatego nie otwiera a sprężarka ledwo dyszy i np przepuszcza kompresję przez pierścienie do układu smarowania Cytuj: Zawór jest nowy
Również dodatkowy zbiornik podłączałem i doooopa...Musisz mieć podłączony dodatkowy zbiornik aby zawór prawidłowo pracował skoro masz wyjście na dodatkowy zbiornik Znalazłem u siebie jeszcze jeden zawór regulacji ciśnienia wabco, po dokładnych oględzinach okazało się, że tych dwóch wyjść wogl nie ma, tzn są. Ale nawet nie ma w nich gwintu, aby cokolwiek przykręcić. Więc to atrapa. Tutaj jest jeden wabco i widać, że coś jest przykręcone w te dwa miejsca, ale uj wie co... http://allegro.pl/5638-zawor-regulacji- ... 78771.html Jutro oddam ten zawór do pneumatyka i niech mi sprawdzi na wyższym ciśnieniu czy puści. Może on puszcza dopiero na 12atm? Ogólnie chyba będę szukał kompletnego osuszacza Knorr... Może używany? W razie czego grzałkę mam na 100% sprawną. A jak podłączyć osuszacz? Wyjście, wejście, dodatkowy zbiornik, i przewód elektryczny do grzałki? To wszystko? |
Autor: | MAN [ 22 lis 2015, 11:18 ] |
Tytuł: | Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć? |
Dokładnie jak piszesz podłączasz nowy osuszacz z zaworem spustowym Grzałka to opcja w osuszaczu, najwyżej grzałkę przelorzysz Może być używany byle na 8 bar Co do śruby regulacyjnej jak ją wkrecasz to zwiekszasz ciśnienie otwarcia zaworu Na tym zdjęciu z aledrogo to zaślepki są wkrecone |
Autor: | kiepski [ 22 lis 2015, 15:16 ] |
Tytuł: | Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć? |
Dobra, to walić ten regulator. Zamawiam osuszacz. Znalazłem jedynie 3, które na 99% zrzucają przy 8 atm. Reszta jest albo na 12,5 albo bez tabliczek, albo nie widać numerów... Knorr LA8015 http://allegro.pl/renault-midliner-s150 ... 74172.html Według tej rozpiski: http://www.ayala.com.uy/Files/Utilidade ... 0KNORR.pdf Powinien być ok? Bo tam jest "Safety valve pressure [bar]" - 13 "Unloader cut-out pressure [bar] or Signalled (S)" - 8,6 czyli trzyma te 8,6 ATM? Czy 13? ------- Wabco 432 410 083 0 http://allegro.pl/scania-4-380-zawor-os ... 52018.html czyli wedłog tego: http://www.martextruck.pl/Media/files/f ... 0Wabco.pdf "432 410 083 0 Ciśnienie odłączania 9.3 bar. Grzałka: 24 V. Złącze elektryczne dla Scanii, WABCO Pojemnik M 39×1.5, 13 bar" Czyli zrzuca przy 9,3? Czy 13? I chyba taki jak mam L2000: Knorr LA6221 http://allegro.pl/osuszacz-powietrza-ma ... 64945.html Ten na pewno mi trzyma w L2000 8atm Dobrze myślę? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |