wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć?
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=45178
Strona 1 z 2

Autor:  kiepski [ 18 lis 2015, 21:42 ]
Tytuł:  Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć?

Witam!

Do tej pory w naszym leciwym Mercedesie mieliśmy założony osuszacz (bez zrzutu powietrza) powietrza Knorr i za nim zwykły zawór regulacji ciśnienia.

Obrazek Obrazek

Obrazek

Bardzo prosty jedno wejście z osuszacza, wylot powietrza na zewnątrz, i wyjście z zaworu dalej na układ.
Jako, że te zwykły zawory wytrzymują max rok, zakupiłem zawór Knorr DR3502. Tylko, że on ma więcej wyjśc... :/

Zawór wygląda miej wiecej tak samo. Wejście, wyjście, zrzut. Ale ma jeszcze dwa mniejsze miejsca na podłączenie czegoś...? Co tam trzeba podłączyć? Zaślepić? Przecież tamten nie miał...

Autor:  kiepski [ 20 lis 2015, 19:49 ]
Tytuł:  Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć?

Edit:

Po podłączeniu tylko wlotu i wylotu zawór nie działa. Wcale nie zrzuca powietrza. Z tych małych wyjść (23 i 4) nie idzie powietrze ni nic...


1- Wejście z osuszacza
21- Wyjście dalej na układ
22- Mały zbiornik powietrza (po co on jest wogl potrzebny?)
23- NIE WIEM
4- NIE WIEM

Nie wiem co robić...

Obrazek

Autor:  zzx [ 21 lis 2015, 8:16 ]
Tytuł:  Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć?

omiń na próbę osuszacz i może to będzie działać.
być może ten zbijak ciśnienia nie jest przystosowany do pracy z osuszaczem tylko powinien mieć dodatkowy zbiorniczek, w który leje się płyn przeciw zamarzaniu układu.
oglądając jeszcze zdjęcia wydaje mi sie że dotychczasowy zbijak ciśnienia jest ze stara lub jelcza.
a co jest przyczyną że "wytrzymuje tylko rok"??

Autor:  chodko [ 21 lis 2015, 13:09 ]
Tytuł:  Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć?

Wyjście 23 i 4 należy zaślepić mały zbiornik zbiornik jet potrzebny żeby zawór co chwila nie otwierał i zamykał wydmuchu im mniejszy tym szybciej po wydmuchu zacznie pompować w układ.Sprawdź czy nie zamieniłeś wejścia z wyjściem na układ bo osuszać przed tym zaworem jest bez sensu powinien być za nim żeby osuszał tylko powietrze idące w układ i jak wydmuchuje powietrze miał czas na wchłonięcie wilgoci.Może być też ustawiony na znacznie wyższe ciśnienie.

Autor:  MAN [ 21 lis 2015, 13:50 ]
Tytuł:  Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć?

Zbiornik na powietrze powinien mieć 5 litrów

Autor:  kiepski [ 21 lis 2015, 18:37 ]
Tytuł:  Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć?

Czy zaslepione czy nie nic się nie dzieje. Nawet próbowałem dać ciśnienie w te wejścia i nic... Powietrze ucieka wtedy dołem...

Regulowalem też, oporowo w jedną i w drugą i nic... Nie zrzuca...

Daje max 10atm więcej się boję.

Autor:  zzx [ 21 lis 2015, 19:43 ]
Tytuł:  Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć?

te 10 atm pokazuje manometr podłączony do zaworu bezpośrednio czy zegar na desce?

Autor:  kiepski [ 21 lis 2015, 20:29 ]
Tytuł:  Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć?

Zegar przed tym zaworem. Na desce prawie 11

Autor:  zzx [ 21 lis 2015, 20:43 ]
Tytuł:  Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć?

czyli między osuszaczem i zaworem - tak.
na dotychczasowym zaworze miałeś blaszkę z numerem - jak jest czytelny to napisz co tam jest i może numer z blaszki nowego zaworu.

Autor:  MAN [ 21 lis 2015, 20:51 ]
Tytuł:  Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć?

Pytanie na ile jest przewidziana sprężarka w samochodzie, jeśli na 8 bar to żebyś tymi eksperymentami nie zniszczył sprężarki
Możliwe że ten nowy zawór jest fabrycznie na 10 bar a nie 8 i dlatego nie otwiera a sprężarka ledwo dyszy i np przepuszcza kompresję przez pierścienie do układu smarowania

Autor:  zzx [ 21 lis 2015, 20:55 ]
Tytuł:  Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć?

Cytuj:
Pytanie na ile jest przewidziana sprężarka w samochodzie, jeśli na 8 bar to żebyś tymi eksperymentami nie zniszczył sprężarki
Możliwe że ten nowy zawór jest fabrycznie na 10 bar a nie 8 i dlatego nie otwiera a sprężarka ledwo dyszy i np przepuszcza kompresję przez pierścienie do układu smarowania
popatrz na zdjęcie nowego zaworu 8,1 bar.

może tak być że "nowy" zawór jest uszkodzony - nowe zawory chyba mają kolor aluminium, a nie malowane na czarno.

Autor:  MAN [ 21 lis 2015, 21:02 ]
Tytuł:  Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć?

Zawór jest nowy
Musisz mieć podłączony dodatkowy zbiornik aby zawór prawidłowo pracował skoro masz wyjście na dodatkowy zbiornik

Autor:  zzx [ 21 lis 2015, 21:10 ]
Tytuł:  Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć?

do czego potrzebny jest ten dodatkowy zbiornik powietrza?

Autor:  MAN [ 21 lis 2015, 21:14 ]
Tytuł:  Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć?

Z tego właśnie zbiornika zawór spuszcza powietrze z układu gdy osiągnie właściwe ciśnienie

Autor:  zzx [ 21 lis 2015, 21:19 ]
Tytuł:  Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć?

aha, zawsze miałem wrażenie że to sam zawór się otwiera, ale może to taka konstrukcja mercedesa ( zawsze mieli dobra pomysły).

Autor:  MAN [ 21 lis 2015, 21:27 ]
Tytuł:  Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć?

Przy każdym normalnym osuszaczu z zaworem spustowym masz zbiornik 5 litrów podłączony do osuszacza
Dlatego się dziwię u ciebie i wywalił bym ten stary osuszacz i osobny zawór spustowy i zamontował typowy osuszacz który będzie prawidłowo osuszał powietrze.
Montaż osuszacza za zaworem spustowy nic nie daje bo niema którędy pozbyć się wody z układu

Autor:  zzx [ 21 lis 2015, 21:40 ]
Tytuł:  Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć?

takie konstrukcje jak ma ten mercedes były w latach 80-90 potem zaczęły wchodzić normalne osuszacze z bańką i zaworem spustowym.
ja na miejscu kiepskiego też bym założył normalny osuszacz z aworem spustowym i działało by bez zastrzeżeń.
ewentualnie starą sprawdzoną konstrukcję ze stara.

Autor:  kiepski [ 22 lis 2015, 10:57 ]
Tytuł:  Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć?

Cytuj:
czyli między osuszaczem i zaworem - tak.
na dotychczasowym zaworze miałeś blaszkę z numerem - jak jest czytelny to napisz co tam jest i może numer z blaszki nowego zaworu.
Tak dokładnie. Do tej pary był zawór ze stara (zdjęcia pierwszy post)
Cytuj:
Pytanie na ile jest przewidziana sprężarka w samochodzie, jeśli na 8 bar to żebyś tymi eksperymentami nie zniszczył sprężarki
Możliwe że ten nowy zawór jest fabrycznie na 10 bar a nie 8 i dlatego nie otwiera a sprężarka ledwo dyszy i np przepuszcza kompresję przez pierścienie do układu smarowania
Sprężarka Knorra 2-3 lata temu po wymianie na nową, bije elegancko bez zadyszki do tych 10atm, i ja już gaszę auto, aby nic się nie stało.
Cytuj:
Zawór jest nowy
Musisz mieć podłączony dodatkowy zbiornik aby zawór prawidłowo pracował skoro masz wyjście na dodatkowy zbiornik
Również dodatkowy zbiornik podłączałem i doooopa...


Znalazłem u siebie jeszcze jeden zawór regulacji ciśnienia wabco, po dokładnych oględzinach okazało się, że tych dwóch wyjść wogl nie ma, tzn są. Ale nawet nie ma w nich gwintu, aby cokolwiek przykręcić. Więc to atrapa.

Tutaj jest jeden wabco i widać, że coś jest przykręcone w te dwa miejsca, ale uj wie co...

http://allegro.pl/5638-zawor-regulacji- ... 78771.html

Jutro oddam ten zawór do pneumatyka i niech mi sprawdzi na wyższym ciśnieniu czy puści. Może on puszcza dopiero na 12atm? Ogólnie chyba będę szukał kompletnego osuszacza Knorr... Może używany? W razie czego grzałkę mam na 100% sprawną. A jak podłączyć osuszacz? Wyjście, wejście, dodatkowy zbiornik, i przewód elektryczny do grzałki? To wszystko?

Autor:  MAN [ 22 lis 2015, 11:18 ]
Tytuł:  Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć?

Dokładnie jak piszesz podłączasz nowy osuszacz z zaworem spustowym
Grzałka to opcja w osuszaczu, najwyżej grzałkę przelorzysz
Może być używany byle na 8 bar

Co do śruby regulacyjnej jak ją wkrecasz to zwiekszasz ciśnienie otwarcia zaworu

Na tym zdjęciu z aledrogo to zaślepki są wkrecone

Autor:  kiepski [ 22 lis 2015, 15:16 ]
Tytuł:  Re: Zawór regulacji ciśnienia Knorr. Jak podłączyć?

Dobra, to walić ten regulator.

Zamawiam osuszacz. Znalazłem jedynie 3, które na 99% zrzucają przy 8 atm. Reszta jest albo na 12,5 albo bez tabliczek, albo nie widać numerów...


Knorr LA8015
http://allegro.pl/renault-midliner-s150 ... 74172.html

Według tej rozpiski:

http://www.ayala.com.uy/Files/Utilidade ... 0KNORR.pdf

Powinien być ok? Bo tam jest "Safety valve pressure [bar]" - 13 "Unloader cut-out pressure [bar] or Signalled (S)" - 8,6 czyli trzyma te 8,6 ATM? Czy 13? :?

-------

Wabco 432 410 083 0
http://allegro.pl/scania-4-380-zawor-os ... 52018.html

czyli wedłog tego:
http://www.martextruck.pl/Media/files/f ... 0Wabco.pdf

"432 410 083 0 Ciśnienie odłączania 9.3 bar. Grzałka: 24 V. Złącze elektryczne dla Scanii, WABCO Pojemnik M 39×1.5, 13 bar"

Czyli zrzuca przy 9,3? Czy 13? :?

I chyba taki jak mam L2000:

Knorr LA6221
http://allegro.pl/osuszacz-powietrza-ma ... 64945.html

Ten na pewno mi trzyma w L2000 8atm ;)

Dobrze myślę?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/