wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Kłonicówka - zabezpieczenie ładunku http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=45467 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Radhezz [ 04 lut 2016, 21:25 ] |
Tytuł: | Kłonicówka - zabezpieczenie ładunku |
Witam. Ostatni trafiła mi się dorywcza robota na zestawie jak w linku (KLIK), czyli bus z przyczepą kłonicową do przewozu 12-metrowych rur z plastiku. Póki co ładunek spinam tak jak to wymyślili magazynierzy w firmie, czyli zwykłymi pasami transportowymi, jeden pas na środku spina rury, a z przodu i z tyłu spina rury do jednego ramienia kłonicy, gdzie pas przechodzi również pod jej dolnym ramieniem. Problem z takim mocowaniem jest taki, że chyba przy takim wykonaniu całość nie do końca pracuje tak jak powinna i przy skrętach pasy się luzują - im ciaśniejsze i więcej skrętów tym generalnie gorzej. A że rury generalnie są śliskie, to problem się robi podwójny. Czy ktoś ma zatem jakieś pomysły/rady jak to zamocować poprawnie? PS. Może umiejscowienie "siodła" na pace busa ma też znaczenie? |
Autor: | zzx [ 04 lut 2016, 21:38 ] |
Tytuł: | Re: Kłonicówka - zabezpieczenie ładunku |
spróbuj spiąć tak; 1. jeden pas na śrdku ładunku 2. po jednym pasie poprzez opasanie do każdej z kłonic 3. w miejscach gdzie ładunek opiera się na obrotnicy i przyczepce dodaj podkładki antypoślizgowe zamocowane na stałe do obrotnicy i przyczepy. |
Autor: | Cyryl [ 05 lut 2016, 7:18 ] |
Tytuł: | Re: Kłonicówka - zabezpieczenie ładunku |
zobacz tu: http://ec.europa.eu/transport/road_safe ... nes_pl.pdf strona 65 ale możesz poczytać więcej |
Autor: | użytkownik usunięty [ 07 lut 2016, 13:02 ] |
Tytuł: | Re: Kłonicówka - zabezpieczenie ładunku |
No i w sumie bardzo dobrze. Zgodnie z zasadą, że wpierw usztywnia się cały ładunek a następnie mocuje do punktów kotwicznych. Ja jak wożę tego typu rury na naczepie to daje 2,3 pasy spinające ładunek a później 3,4 pasy mocujące do podłogi. Nigdy mi się nie przesunęły, wyszły "gdzieś bokiem". |
Autor: | dies_nefastus [ 07 lut 2016, 15:29 ] |
Tytuł: | Re: Kłonicówka - zabezpieczenie ładunku |
Cytuj: No i w sumie bardzo dobrze. Zgodnie z zasadą, że wpierw usztywnia się cały ładunek a następnie mocuje do punktów kotwicznych.
Dodam, że przy tak spiętym ładunku (stalowe rury spietrowane na ponad 1.5m) kolega miał wypadek i położył zestaw na boku. Rury były dalej przymocowane do podłogi.
Ja jak wożę tego typu rury na naczepie to daje 2,3 pasy spinające ładunek a później 3,4 pasy mocujące do podłogi. Nigdy mi się nie przesunęły, wyszły "gdzieś bokiem". |
Autor: | dies_nefastus [ 07 lut 2016, 17:12 ] |
Tytuł: | Re: Kłonicówka - zabezpieczenie ładunku |
Cytuj: Karol, zgadza się, że można w prawie każdych warunkach położyć auto. Ja w ubiegłym roku wiozłem 15 rur dla KGHM. 3 warstwy po 5 sztuk. Spięte razem, i do "podłogi". Wysoko na circa 2 m od poziomu podłogi. Dowiozłem, rozładowali i nic się nie stało. Inna kwestia, że pasów bylo chyba 15.
Chyba albo źle napisałem, albo źle przeczytałeś Kolega miał wypadek bo mu kobieta osobówka uderzyła w przednie koło i go położyło. A że miał tak spięte rury to niczego nie trzeba było zbierać na drodze bo sobie dalej "wisiały" w naczepie przypięte do podłogi tak były zabezpieczone. |
Autor: | użytkownik usunięty [ 07 lut 2016, 17:15 ] |
Tytuł: | Re: Kłonicówka - zabezpieczenie ładunku |
Tak, masz rację. Ja po łebkach przeczytałem |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |