Ciągle zmieniające się warunki polityczne i gospodarcze, gwałtowny wzrost konkurencji oraz zmieniające się przepisy ponownie wymusiły zmiany w strukturze organizacyjnej firmy. I tak na początku 1993 roku wyłoniła się samodzielna, niezależna spółka „Periba International”, nastawiona na międzynarodowy transport i spedycję. Równolegle z nią nadal funkcjonowała PKZ „Periba”, świadcząca tylko i wyłącznie usługi agencji celnej. Taki też układ – dwie niezależne spółki pod wspólnym szyldem „Periba” – istnieje do chwili obecnej.
Ponadto pod szyldem „Periba” lub „Bayer – Bayer” działają firmy o podobnym charakterze na terenie Niemiec, Litwy i Kazachstanu.
Firma „Periba International” od samego początku wyspecjalizowała się głównie w obsłudze rynków wschodnich, realizując w szczególności transporty pomiędzy Europą Zachodnią a Rosją, Kazachstanem, Uzbekistanem, Tadżykistanem, Kirgistanem, docierając ciężarówkami nawet do Chin i Mongolii.
Załamanie rynku krajów byłego ZSRR pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX wieku spowodowało chwilowe wycofanie się firmy z obsługi tych rejonów i przerzucenie mocy przerobowych tylko na rynki Europy Zachodniej (Niemcy, Francja, Szwajcaria, kraje Beneluksu).
Od końca 2001 roku „Periba” powróciła na rynki wschodnie, dopisując jednocześnie do listy obsługiwanych krajów Wielką Brytanię i Irlandię. W chwili obecnej większość samochodów kursuje w relacji: Wyspy Brytyjskie – kraje byłego ZSRR. Ponadto nadal przewożone są z Europy Zachodniej paczki dla prywatnych odbiorców w Polsce oraz przesyłki drobnicowe dla firm.
http://www.periba.pl