Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 lut 2017, 21:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2007, 21:16
Posty: 56
Lokalizacja: Pasłęk

Witajcie. Jest na forum ktoś kto zna temat pneumatyki w naczepie? Konkretnie potrzebuje rady jak podłączyć system podnoszonej osi. Oś ma podnosić się tylko i wyłącznie manualnie. Jakiś schemat by się przydał. Jakie zawory? Bardzo proszę o pomoc.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 862
Lokalizacja: POS

Sam przymierzam się do założenia osi podnoszonej w naczepie.

Ogólnie są dostępne takie zerstawy : http://allegro.pl/zestaw-podnoszenia-os ... 39127.html#

Obecnie przeglądam internet w przeszukiwaniu pojedyńczych cześci, moze wyjdzie taniej. Zawór można szukać w działach przemysłowych bo tam pneumatyki jest pełno, a ceny czasami są często tańsze, ale zastanawiam się nad ich wytrzymałością w naczepie
Ale największym problem są te uchywyty poduszek bo są trudno dostępne.

Zawory :
Główny zawór odcinający (który będzie odpowiadał za sterowanie )
Rozdzielacz, znalazłem taki, lecz jest on sterowany elektrozaworem a nie powietrzem. :
http://allegro.pl/zawor-podnoszenia-osi ... l#imglayer
I do tego zawór szybkiego spustu, Który po odcieniu powietrza przez główny zawór natychmiastowo opuści nam oś do pozycji jezdnej .

Reszty narazie szukam, bo dopiero pare dni temu zacząłem o tym głebiej myśleć.

_________________
DAF 95XF 430


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3588
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Osobiście bym nie czarował sam, tylko wziął ten kit od gościa z Tuszyna, użytkowałem to osobiście i jest wszystko bardzo w porządku, zawory z orginału, żadne sorle, złączki, tekalany wszystko jest...

Jedno popołudnie we dwóch i ośka się podnosi :wink:

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

dokłądnie tak jak kolega gada nie kombinujcie bo nic z tego nie będzie .
zawory do pneumatyki przemysłowej mają jedną bardzo poważna wadę:
nie są odporne na warunki atmosferyczne!.

jeśli chcecie kompletować zestaw sami to podstawa :
ZAWÓR PODNOSZENIA OSI ILAS WABCO 4630840000
poszukać sobie na alledrogo ale gdzieś inndziej.
dodatkowo taki zawór jest półautomatyczny po odpowiednim skalibrowaniu
sam opuści oś (podnoszenie ręcznie przez wciśniecie cyngla)

co do elementów "wykonawczych" wszystko zależy jakie osie posiadacie ??
każda ma swoje rozwiązanie, i np.
BPW starej daty podnoszone były
siłownikami pneumatycznymi jedno membranowymi podobnymi jak w hamulcach .
Mercedes (obecnie JOST) poduszki powietrzne podobnie jak i MEGA...

o te elementy + mocowania można by poszukać na szrotach by było taniej.

pozdrawiam.

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 mar 2011, 22:38
Posty: 9
GG: 1
Samochód: SCHMITZ
Lokalizacja: mazowieckie

Jakie naczepy? Są różne rozwiązania.. np jedno lub dwuobwodowy zawór poziomujący...itd ew piszcie priv

_________________
ASO KNORR BREMSE WABCO HALDEX BPW SAF SCHMITZ
specjalizacja naczepy/przyczepy
naprawy od A do Z
diagnostyka oryginalnymi narzędziami KNORR BREMSE WABCO HALDEX, programowanie, osie podnoszone itd


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: