wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Spedycja w przedsiębiorstwie transportowym. Praca tekstowa. http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=46784 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Tomaszz87 [ 03 kwie 2017, 20:51 ] |
Tytuł: | Spedycja w przedsiębiorstwie transportowym. Praca tekstowa. |
Dobry wieczór Jeśli w złym dziale piszę proszę o przeniesienie tematu lub skarcenie mnie Otóż, chciałbym prosić was o pomoc. Dokładnie chodzi branżę spedycyjną w przedsiębiorstwie transportowym. Zależy mi na transporcie krajowym. Czy zechciałby być ktoś życzliwy i opisać dwie sytuacje krytyczne?. Potrzebuję tych dwóch, gdyż już nie mam pomysłu żadnego, co mógłby opisać za zdarzenie. Chodzi ogólnie, co wam się przytrafiło, gdy byliście w trasie, na magazynie z rozładunkiem czy może w swojej firmie, gdzie jesteście zatrudnieni. Jakimi środkami zaradczymi, poradziliście sobie z tym, czy były jakieś konsekwencje u szefa/prawne. Oczywiście wszystko co będzie tu opisane, nie będzie w słowo w słowo skopiowane, będę tekst krok po kroku analizował. W tym podpunkcie mam mieć 5 analiz („analiza krytycznych sytuacji”), a jak na razie opisałem 3. Otóż takie: + analiza przebiegu kontroli ITD w przedsiębiorstwie transportowym + analiza dotycząca dokumentów przewozowych CRM (okiem prawa: brak wypełnionych rubryk niektórych) + analiza rozładunku oraz wgląd w list przewozowy. Nie chce dawać kolejnego przykładu związanego z tachografem, tutaj ma się sprawa bardzo prosto. Bardzo będę wdzięczny za komentarze z waszymi przeżyciami jak i samymi hasłami, jakimi mogę się zainteresować. O mnie: Jestem studentem 3 roku, Logistyki, transport i spedycja. I właśnie mam opisać 1 z rozdziałów. A zabrałem się właśnie za najtrudniejszy. Uprzedzam kąśliwe komentarze. Nie, nie jestem SWLP. Po prostu już nie mam pomysłów, co mogę umieścić w tych pozostałych dwóch punktach. Mój email: tom.mit.87@wp.pl Pozdrawiam i szerokiej! Tomasz87 |
Autor: | igoR84 [ 03 kwie 2017, 22:56 ] |
Tytuł: | Re: Spedycja w przedsiębiorstwie transportowym. Praca tekstowa. |
Większość spedytorów do przepisywacze ofert, a środek zapobiegawczy to nieodbieranie telefonu więc będzie ciężko o aż dwa przykłady |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 03 kwie 2017, 23:09 ] |
Tytuł: | Re: Spedycja w przedsiębiorstwie transportowym. Praca tekstowa. |
- Awarie sprzętu (głównie opony, poduszki, elektronika w aucie), przy chłodniach awarie agregatów. Tutaj tak naprawdę albo serwis, albo inwencja kierowcy, bądź ostatecznie przepinka naczepy/przeładunek. - Zaniedbanie przez kierowce (ewentualnie dyspozytor daje ciała często) - niewłaściwa ilośc towaru (niezgodna ze zleceniem), zła temperatura, złe zabezpieczenie towaru. Tak naprawdę wszystko zależy od widzimisię odbiorcy, ostatecznie ubezpieczalnia - Kradzieże towaru przez osoby trzecie. Tutaj cała procedura, policja, zgłoszenie spedycji/klientowi, ubezpieczyciel. - Choroby kierowców, ich ewentualnie wypadki. Tutaj auto się unieruchamia i znowu albo wrzucamy nowego kierowcę, albo przepinamy. - Wypadki, stłuczki. Tutaj zależy od skali. Stłuczka auta to najgorzej jakieś opóźnienie. Wypadek zestawu to większy problem, kwestia czy są ofiary, czy ewentualnie możemy przepiąć naczepe i jechać, czy konieczny jest przeładunek, czy cały towar uległ uszkodzeniu i jest mega kwas. Chociaż nie wiem czy to co ja napisałem, a to co ty rozumiesz przez sytuacje krytyczne to podobny kaliber. |
Autor: | Cyryl [ 04 kwie 2017, 6:34 ] |
Tytuł: | Re: Spedycja w przedsiębiorstwie transportowym. Praca tekstowa. |
Cytuj: ...W tym podpunkcie mam mieć 5 analiz („analiza krytycznych sytuacji”)...
inne krytyczne sytuacje:- zaplanowanie pojazdu na następny kurs nie uwzględniając zapisów w zleceniu transportowym drobnym drukiem: "przy rozładunku pierwsze 48h wolne od opłat". - przyjęcie eksportu do np. Niemiec kilku kursów w okresie między świętami, a sylwestrem, przekonując się, że większość firm w tym kraju w tym czasie nie pracuje - brak powrotów. - nie sprawdzenie przez kierowcę kodu miejsca rozładunku i zamiast pojechać do np. Rotenburg an der Fulda, kierowca szuka miejsca rozładunku w Rottenburg am Neckar. - niesprawdzenie zlecającego i brak płatności oraz odzewu na ponaglenia. - wysłanie pojazdu bez otwieranego dachu skrzyni załadunkowej pod załadunek górą. - przyjęcie nietypowego zlecenia, np. wywóz czegoś z wrocławskiego rynku, za duże pieniądze, bez załatwienia zezwolenia na wjazd dużym pojazdem. |
Autor: | Tomaszz87 [ 04 kwie 2017, 12:48 ] |
Tytuł: | Re: Spedycja w przedsiębiorstwie transportowym. Praca tekstowa. |
Cytuj: - Awarie sprzętu (głównie opony, poduszki, elektronika w aucie), przy chłodniach awarie agregatów. Tutaj tak naprawdę albo serwis, albo inwencja kierowcy, bądź ostatecznie przepinka naczepy/przeładunek.
Dziękuję za tak szyblą odpowiedź jak najbardziej prawidłowy kaliber Teraz napiszę, coś odnośnie tego Nevesu, jakby co proszę nie bierz tego do siebie, ja wcale nie wybrzydzam, chodzi o poukładanie w logiczny tok myślenia.- Zaniedbanie przez kierowce (ewentualnie dyspozytor daje ciała często) - niewłaściwa ilośc towaru (niezgodna ze zleceniem), zła temperatura, złe zabezpieczenie towaru. Tak naprawdę wszystko zależy od widzimisię odbiorcy, ostatecznie ubezpieczalnia - Kradzieże towaru przez osoby trzecie. Tutaj cała procedura, policja, zgłoszenie spedycji/klientowi, ubezpieczyciel. - Choroby kierowców, ich ewentualnie wypadki. Tutaj auto się unieruchamia i znowu albo wrzucamy nowego kierowcę, albo przepinamy. - Wypadki, stłuczki. Tutaj zależy od skali. Stłuczka auta to najgorzej jakieś opóźnienie. Wypadek zestawu to większy problem, kwestia czy są ofiary, czy ewentualnie możemy przepiąć naczepe i jechać, czy konieczny jest przeładunek, czy cały towar uległ uszkodzeniu i jest mega kwas. Chociaż nie wiem czy to co ja napisałem, a to co ty rozumiesz przez sytuacje krytyczne to podobny kaliber. 1.Awarie sprzętu. No hmm bardzo dobry punkt ugryzienia. Może do tego doczepić się ITD. 2. Niewłaściwa ilość towaru… hmm.. słyszałem ze często tak robią magazynierzy, że pakują do połowy ciężarówkę, dają CMR i każą odjechać. A kierowca czasem pyta się dwa razy jego, czy to na pewno tyle, a on tak, a tylko kierowca powiadamia spedytora o zapakowaniu i wyjeździe. Nie pisząc czy mówiąc o zaistniałej sytuacji, a potem dziwić się że będzie „spedytor obarczać winę na kierowcy”. 3. Obawiałem się nieco tego tematu, więc ten temat trzeba ugryźć i przeżuć i dać na pracę 4.Pomyślę nad wypadkiem, tylko oczywiście z brakiem jakichkolwiek ofiar. 5.Wypadek zestawu, to by mnie ciekawiło. Przykładowo opisze sytuację(lekko niechlujnie, gdyz jest to szkielet)(punkt: 5): Kierowca jadąc z załadowaną bagażówką, wiezie do firmy zlecającej, piwo. Na skrzyżowaniu, lekko myśląc chciał się dołączyć do pasa ruchu. Niestety kierowca przecenił czas włączenia się i został przewrócony na bok, jadącą z boku z dużą prędkością przez również bagażówkę, lecz pustą. Kierowca z ładunkiem piwa, nic się nie stalo, wyszedł z auta bez szwanku. Również kierowcy tamtemu tak samo. Auto Kierowcy 2 jest całkowicie do kasacji. Bagażówka kierowcy 1, spore wgniecenie ze strony drzwi kierowcy. Lecz ładunek jego zostal dotkliwie uszkodzony. Kierowca A jak i B zawiadamiają swoich spedytorów jak i policje i straż pożarną. A spedytorzy zaś swoich klientów. Po oględzinach badania sprawy wypadku, policja oznajmiła że jest to wypedk z całkowitej winy kierocy 1, gdyż jak było domyślane źle obliczył czas właczenia się do ruchu. Ładunek jego został uszkodzony na skalę 2/4 zawartości. Prędkośc kierowcy 2 będzie przypuszczalna 150 km/h. ta prędkość jest dozwolona, limit był 160 km/h. Przedstawiony obraz wypadku, tak wiem że jest ***adowski rysunek. https://zapodaj.net/images/08709c14a1357.jpg Pytanie: Czy w związku z tym wypadkiem kogoś się powiadamia jeszcze(chodzi mi glównie o przykładowe Inspekcie itp.)? Co dalej począć z tym 2/4 ładunkiem. Oddać firmie jak i zapłacić karę? Czy jakieś fakty tu pominałem? Jak wygląda sprawa ubezpieczenia? Tz. wiadomo że będą się migać lub nawet zwalać winę na kierowcę. Ale chodzi jak to wygląda w rzeczywistości. Pozdrawiam Tomasz |
Autor: | Tomaszz87 [ 04 kwie 2017, 13:00 ] |
Tytuł: | Re: Spedycja w przedsiębiorstwie transportowym. Praca tekstowa. |
Cytuj: Cytuj: ...W tym podpunkcie mam mieć 5 analiz („analiza krytycznych sytuacji”)...
inne krytyczne sytuacje:- zaplanowanie pojazdu na następny kurs nie uwzględniając zapisów w zleceniu transportowym drobnym drukiem: "przy rozładunku pierwsze 48h wolne od opłat". - przyjęcie eksportu do np. Niemiec kilku kursów w okresie między świętami, a sylwestrem, przekonując się, że większość firm w tym kraju w tym czasie nie pracuje - brak powrotów. - nie sprawdzenie przez kierowcę kodu miejsca rozładunku i zamiast pojechać do np. Rotenburg an der Fulda, kierowca szuka miejsca rozładunku w Rottenburg am Neckar. - niesprawdzenie zlecającego i brak płatności oraz odzewu na ponaglenia. - wysłanie pojazdu bez otwieranego dachu skrzyni załadunkowej pod załadunek górą. - przyjęcie nietypowego zlecenia, np. wywóz czegoś z wrocławskiego rynku, za duże pieniądze, bez załatwienia zezwolenia na wjazd dużym pojazdem. Otóż w tym zaplanowaniu nie jest tak że 24h darmowe, a 48 na „dziko”. Czyli płatne? Niemcy jak i inne kraje niestety lub stety, odpadają. Krajówka musi być Ale zawsze można podpiąć do czegoś Cytuj: - niesprawdzenie zlecającego i brak płatności oraz odzewu na ponaglenia.
Tutaj raczej adwokat, dowody i sąd. Za bardzo prosty wzór. Gorzej dla kierowcy, gdyż musi się hmm użerać i tracić nerwy.Cytuj: - wysłanie pojazdu bez otwieranego dachu skrzyni załadunkowej pod załadunek górą.
To jest istotny problem, to wina i kierowcy że nie sprawdził co ma w zleceniu. Ale przede wszystki spedytora. Dobry namiar.Pozdrawiam Tomasz |
Autor: | Ronin7 [ 04 kwie 2017, 17:34 ] |
Tytuł: | Re: Spedycja w przedsiębiorstwie transportowym. Praca tekstowa. |
Cytuj: Cytuj: - wysłanie pojazdu bez otwieranego dachu skrzyni załadunkowej pod załadunek górą.
To jest istotny problem, to wina i kierowcy że nie sprawdził co ma w zleceniu. Ale przede wszystki spedytora. Dobry namiar.
|
Autor: | Cyryl [ 04 kwie 2017, 21:54 ] |
Tytuł: | Re: Spedycja w przedsiębiorstwie transportowym. Praca tekstowa. |
Cytuj: ...Otóż w tym zaplanowaniu nie jest tak że 24h darmowe, a 48 na „dziko”. Czyli płatne?...
i tak i nie.są firmy tak zwane bezmagazynowe, gdzie elementy prosto z naczepy są przekazywane od razu na linie produkcyjne i w takim przypadku zlecający zabezpieczają się przed nieterminowym dostarczeniem towaru, więc w takich sytuacjach umieszczają zapis 48h wolne od opłat, a wyborem przewoźnika jest przyjąć lub nie przyjąć zlecenie. np. Opel w Gliwicach (o ile ostatnio nic się nie zmieniło). w zleceniach transportowych mogą znaleźć się zapisy: - zakaz doładunku, - zakaz przeładunków bez zgody zlecającego. - kierowca ma uczestniczyć w załadunku, liczenie lub pomoc, - zakaz pozostawiania pojazdów w miejscach innych niż wskazane przez zleceniodawcę lub parkingi strzeżone, - zwrot potwierdzonych dokumentów w ciągu 7 dni, w innym razie stawka niższa o 50% i płatność po 90 dniach (lub inne wartości liczbowe), - zabieranie palet zwrotnych w dobrym stanie, choć czasami kłóci się to z realizacją kursu powrotnego, - przewóz osób (pasażerów) i zwierząt zabroniony, - przestrzegania prawa podatkowego przez przewoźnika, - kierowcami muszą być osoby nie ścigane w innych krajach, - bieżące opłaty drogowe, - możliwość plombowania, - możliwość sprawdzenia stanu technicznego przez zleceniodawcę, - w przypadku kontroli policyjnej poza terenem zabudowanym po zmroku – nie zatrzymywać się, - ubezpieczenie minimum300 000 $ (lub inna kwota), - neutralność 12 miesięcy, - przesyłanie SMS-em informacji o ilości palet do zleceniodawcy, - zakaz wwożenia napojów alkoholowych na firmę, - podanie bezpośredniego numeru telefonu do kierowcy. i jeszcze wiele innych. przykłady ze zleceń Dachsera, DHL, JAS FBG i innych. rolą spedytora jest ocena (zaczynamy czytać zlecenie od tego co jest drobnym drukiem), czy dodatkowe warunki są możliwe do spełnienia czy nie. jak wiemy nie ma obowiązku przyjmowania zleceń transportowych. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |