Rejestracja:01 sie 2017, 21:29 Posty: 2
Samochód: man
Witam potrzebuje pilnie pomocy szukam warsztatu który pomoże mi z problemem bardzo wysokiego spalania a mianowicie ponad 50 l na 100 przy ładunku 24 t na wyświetlaczu pojawia się komunikat " usterka oczyszczania spalin " i błędy GDK/PDF AKTIV 501542-05 I GDK/PDF AKTIV 505018-13 . byłem w serwisie tam gdzie był kupiony i oni rozkładają ręce bo błędy są tylko na wyświetlaczu a komputer ich nie widzi .Były ustawiane 3 razy zawory i po ostatnim ustawieniu Man zyskał na mocy ale spalanie waha się od 19l sam koń do 51L z pełnym obciążeniem jak go kupiłem spalanie było 26 sam koń do 45 z pełnym obciążeniem bardzo dużo jeździmy na pusto według moich wyliczeń wychodzi średnie spalanie w granicach 33 , 35 l przy średnim obciążeniu 7 , 8 ton bardzo proszę o pomoc vrstransport@wp.pl
Nie zawsze błedy zostana. Najlepiej jest sprawdzic w wartosciach jakie sa cisnienia adblue. Bo pewnie tam jest problem w dozowniku i w filtrach no i zawor ograniczenia cisnienia adblue. Czujniki temp. nie maja nic do tego.
druga sprawa czy to spalanie sprawdzasz na wyswietlaczu czy mierzysz w zbiorniku i obliczasz. W manach ze spalaniem jest temat rzeka na wyswietlaczu pokazuje swoje a w zbiorniku swoje.
Powiedz jaki to dokladnie man z jakim silnikiem D20 D26? i ile ma nalatane.
jak czesto wystepuja te przepaly? .... i czy jeden kierowca jezdzi tym autem?
Cisnienie adblue ma byc 3.4Bar to jest ksiazkowe wiecej moze wyrzucic blad mniejsze tez. W przewodzie zasilania adblue masz filtr tz. popkorn jest to filtr wstepny puzniej masz główny na klucz 36 no i trzeci tz. sitko schowane pod przewodem zasilania wchodzacym do modułu adblue.
Sa to bledy z cisnienia adblue. proponuje wymiane filtrów adblue wszystkich czyli 3 szt. i dozownik do mycia najlepiej zdemontuj i wrzuć do gorącej wody. Nastepnie proponuje złożyć do kupy i podpiac pod kompa wykonac pierwsze uruchomienie i sprawdzic cisnienia.
Jeszcze jedna sprawa? .. czy jezeli wystepuja te bledy czujesz ze auto spadło na mocy? bo tak naprawde jezeli wystepuje problem w oczyszczaniu spalin auto moze ale nie musi... wejsc w tryb awaryjny czyli automatyczna redukcja mocy do 75%..
Rejestracja:01 sie 2017, 21:29 Posty: 2
Samochód: man
witam może zacznę od tego ze jestem z wielkopolski okolice Jarocina i z miłą chęcią podjadę od warsztatu który postanowi mi pomóc Man jest z 2012 r euro 5 jak go kupiłem miał 465 tys teraz ma 500 tyś to jest pierwszy samochód jaki mamy spalanie adblue waha się w granicach 6 7 procent po ostatnim ustawieniu zaworów przedtem nie schodziło poniżej 8, 9 procent w stosunku do on. Wyliczenia spalania są po tankowaniu i praktycznie pokrywają się z tym co pokazuje wyświetlacz. Samochodem jeżdżę osobiście , dla przykłady dzisiaj robiłem trasę Jarocin - Świnoujskie jeździmy starą drogą 92 i 24 do Skwierzyny a dalej już S3 staram się jak najwięcej jeździć własnie eskami (unikamy tylko A2 ) naczepa załadowana materacami 5,5 tony spalanie średnie 27 l/100
Drugi przykład po którym postanowiłem tu poprosić o pomoc trasa Szczecin-Jarocin załadowany 24 tony średnie spalanie 35 l pauza w Jarocinie 45h wykasowałem średnie spalanie i ruszam dalej Jarocin Radomsko nadal 24 t i SZOK 217 km i auto spaliło 112 l czyli 51,6 na 100
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Jazda pod silny wiatr do tego częste ruszanie z miejsca czy hamowanie i ponowne rozpedzanie z 24 tonami to na dystansie 200 km można zrobić średnią 50 litrów na 100 km
Pytanie czy w tym czasie były aktywne błędy od adblue bo pewnie jechałeś z ograniczoną mocą silnika
Rejestracja:13 kwie 2011, 18:39 Posty: 360
GG: 1
Samochód: Coś tam zawsze jest
Lokalizacja: Konin, Wielkopolska i reszta świata
"STAR- MOT "Rumin, 4 km od Konina.Zjazd z nowej obwodnicy Konina {DK 25} na pierwszych światłach w lewo jadąc od Kalisza. Szef 601 732 487.Kumaci ludzie, może pomogą.Na skróty z Jarocina nie przelecisz, za rondem w Gizałkach utknęli 18 t .
_________________ Ganiam hulajnogą,bo lubię świat bez pedałów.
Dodam jeszcze ze problem na duze spalanie ma wpływ duzo czynników:
1. tak jak kolega "MAN" powiedzial ruszanie z miejsca, wiatr, rozpedzanie sie, Ruszanie z miejsca np. ze swiateł poderwac 24t na plecach to jest przepał do 0.7L przeliczeniowo takze jak najmniej dopuszczac o zatrzymywania zestawu niech te kola sie lekko obracaja..
2. moze warto sprawdzic podjechac do serwisu MANA jest cos takiego jak TEST DLS kosztuje to kilka stów ale masz sprawdzony kompletny uklad wtryskowy. czy tam czasem wtryski nie podlewaja.
3. wiedz tez ze w Manie jest tak ze co wymiana oleju regulacja zaworów takie sa wskazania Niemców.
Sacy 0.50, wydech 0.80, hamulec 0.60
4. to jest jazda autem. Jezeli masz pedał w podłodze przy kazdym rozpedzaniu zestawu to przepał masz gwarantowany i to wysoko.
5. Wiem ze to smieszne ale czesto zmieniało sie ograniczniki predkosci na 85km to zaoszczedzało nawet do 3L paliwa na 100km.
Proponuje tak ja w punkcie 2 opisałem kompletna diagnoze ukladu CR. i regulacje sprawdzenie ustawienia zaworów.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 6 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę