Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 wrz 2017, 19:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:58
Posty: 449
Lokalizacja: OB

Pany, problem. Tak wiem, to Iveco.

Od paru dni wywala błędy ECM 8E i ECM EF. Mruga kontrolka od DPF - dymek z kropelkami. Do tego auto dzisiaj jest wyjątkowo mułowate, na pusto nawet nie chce iść. Wracając z Opola nawet chciałem mu temperaturę podnieść nie uzywając 11 i 12 biegu, ale to nic nie dało. Nie zauważyłem zmiany spalania AdBlue, tankowane w jednym miejscu. HiWay 460, 480kkm nalotu.
Odczytałem w komputerze diagnostykę i pokazało dwa aktywne błędy dla ECM:

DTC | FMI | OC
9F 0D 126
9F 0D 001

Miał ktoś podobny przypadek? A może ktoś potrafi to rozszyfrować?


Post Wysłano: 19 wrz 2017, 19:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Ja nie znam się ns Ivecach, ale zawsze jak cos mi się psuje, to też nie używam dwóch ostatnich biegów w nadzieji, że się samo uzdrowi.

We Volvie zawsze działa!

W Renacie sprzęgło sie ślizgało! Dwa dni jazdy na połówce i jeździ do dziś!

Kiedyś debastro mi nie grzało, pokatowalem trochę, i grzeje go dziś!

:D

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 19 wrz 2017, 20:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1364
Lokalizacja: BIA

W Iveco czasami pomagało rozłączenie akumulatorów :lol:
A tak poważnie, raczej nie znajdziesz w sieci listy błędów do Iveco. Podyktowanie kodów błędów do serwisu też nic nie da, pewnie usłyszysz, że trzeba podłączyć komputer i przeprowadzić diagnostykę.

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 19 wrz 2017, 20:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:58
Posty: 449
Lokalizacja: OB

Cytuj:
. Podyktowanie kodów błędów do serwisu też nic nie da, pewnie usłyszysz, że trzeba podłączyć komputer i przeprowadzić diagnostykę.
To samo usłyszałem, a prąd heblem rozłączałem i żadnego efektu, chyba że bym samą masę zdjął, ale nie wiem czy to coś da ( o ile nie jest to równoznaczne z przekręceniem hebelka od prądu)


Post Wysłano: 19 wrz 2017, 20:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak problem z adblue to za pewne silnik chodzi w trybie awaryjnym i ograniczenia moc silnika

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 20 wrz 2017, 11:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:58
Posty: 449
Lokalizacja: OB

Ja wiem czy w takim awaryjnym...
Może to mało istotne, ale zauważyłem wyciek/nieszczelnosć przy wtryskiwaczu AdBlue w tłumiku. Dawno temu miałem przypadek, że uszkodzony wtryskiwacz nie rozpylał, tylko rozlewał ten płyn do wydechu, zrobiła się taka twarda kluska, dlatego też stracił na mocy, dusił się.

O ile to wszystko rozbiega się wokół Adblue.


Post Wysłano: 20 wrz 2017, 12:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli Ci mruga kontrolka od adblue ten dymek to ci automatycznie ogranicza moc silnika abyś nie jeździł z nie sprawnym układem adblue
Skoro płyn cieknie na zewnątrz a nie do tłumika

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 20 wrz 2017, 14:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:58
Posty: 449
Lokalizacja: OB

Owszem, mruga kontrolka bardzo często i wywala błędy, samochód nie kopci, ani nie widać by coś z tłumika kapało, lub nawet z wtryskiwacza. No nic, trzeba będzie się doprosić o serwis, samemu raczej nic nie wydłubię.


Post Wysłano: 20 wrz 2017, 14:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

To samo miałem we fiacie z 2008 roku, tęż mocy nie miał i lał do tłumika adblue, aż sople wisiały pod tłumikiem. Wymiana wtryskiwacza nie pomogła, pompa dawała zbyt małe ciśnienie.

W moim przypadku jako,że dziadem jestem sprawę załatwił emulator i zapomniałem o temacie. Remont pompy dużo kosztuje i nie ma gwarancji czy zaraz się nie zepsuje. A nowa to w ogóle chore pieniądze.


Post Wysłano: 22 wrz 2017, 21:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Ja już to pisałem, walka z wiatrakami.
Wymieniłem pompe która pochodziła 2,5 roku po czym to samo koszt ponad 3 klocki.
Wkońcu poszedłem po rozum do głowy i....neutralizacja systemu...teraz śmiga az miło :lol:


Post Wysłano: 23 wrz 2017, 10:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Bez komputera nie znajdziesz źródła problemu. Albo wtrysk, albo pompa, albo któryś czujnik.


Post Wysłano: 24 wrz 2017, 1:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Najpierw sprawdź czy katalizator nie jest zapchany.


Post Wysłano: 24 wrz 2017, 10:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:58
Posty: 449
Lokalizacja: OB

Dzięki chłopaki za poradę. Niestety doprosić się o serwis u mnie czasem jest ciężko, ale spróbujemy. Opisywałem przypadek tej kluchy z adblue w tłumiku, może tu jest to samo, ale np wczoraj rano lecę do Wrocławia nic kompletnie się nie działo, na powrocie złapał zamułę i do odciny ciężko było się rozbujać.. Nie wiem , może wilgoć ma znaczenie, może jakość płynu..

A jest opcja uruchomienia wypalania dpf manualnie? O ile rzecz dzieje się w tłumiku, może jak dostanie temperatury to odpuści?


Post Wysłano: 05 paź 2017, 14:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:58
Posty: 449
Lokalizacja: OB

Sorry za ppp.

Jednak nie odpuścił , dziś w nocy było ok szedł jak trzeba. Nad ranem chcę wyjechać z placu, a tu klops, błędu brak, kontrolka z dymkiem świeciła jednostajnie i odcięło moc, ograniczyło prędkość do 20 km/h. Zatargali go na serwis, tam wypruli cały tłumik i coś bąkneli - dpf i coś z wtryskiwaczem w tłumiku. Nie wiem dokładnie o co chodzi, dowiem się jak mi auto oddadzą. Przebieg nieco ponad 480kkm.


Post Wysłano: 06 paź 2017, 14:43

Pewnie zapchany DPF i przytkany wtryskiwacz. DPF z racji "biedronkowych" strzałów nie miał okazji się zregenerować i stąd skutek. W DAFie była opcja manualnej regeneracji DPFa (klawiszem na desce rozdzielczej), ale co w Iveco? Może z poziomu komputera, w czasie postoju, gdy silnik pracuje?
Ciekawe, czy i kiedy ktoś sprawdzał cięgno od VGT. Bo za chwilę (o ile już nie) odmówi współpracy. I wówczas nowy błąd.


Post Wysłano: 06 paź 2017, 17:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:58
Posty: 449
Lokalizacja: OB

Co do manualnego wypalania w iweku nie mogłem znaleźć takiej opcji, podobno kiedyś sami na serwisie ustawili 2k rpm i zostawili go na kilka godzin... Masz rację Użytkownik, wcześniej tu pisałem o skrystalizowanej klusce adblu w tłumiku, przez co auto (w tamtym przypadku autobus ) czasowo tracił moc, aż odcięło tak jak mi w czwartek. Taka specyfika jazdy myślę, na placu poruszyliśmy tematy emulatorów, ale szybko sprowadzili nas na ziemię, że stary na to nie pójdzie :P Auto już chyba zrobione, bo w grafiku na niedzielę mam to auto ujęte.

Co do VGT, to z Ociem kiedyś poruszyliśmy ten temat, ale z tego o Paweł mówił, jest tu deczko inna konstrukcja w porównaniu do Stralisa I i II, aczkolwiek może też zaraz to wyskoczyć.


Post Wysłano: 07 paź 2017, 23:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Otóż to, E6 ma eVGT, czyli turbosprężarkę o regulowanej geometrii sterowanej elektronicznie i elementem wykonawczym jest tutaj silnik krokowy. Jak działa to jest bezobsługowy.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 08 paź 2017, 18:41
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3589
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Tym zabiegiem pięknie ominęli patowe sterowanie powietrzem, zacierające się zawory(kostka) czujnik w niej, membrany i inne wężyki.

Bo w "starych" stralisach cuda się działy z turbinami, janusze mechaniki potrafili zmieniać turba z tytułu zatartego trzpienia od sterownika :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: