wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Potrzebna pomoc /skrzynia Mercedes G240-16 http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=47406 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mikon [ 25 gru 2017, 11:32 ] |
Tytuł: | Potrzebna pomoc /skrzynia Mercedes G240-16 |
Witam serdecznie Potrzebna pomoc w zwązku z unieruchomieniem żurawia Grove ze skrzynią Mercedesa G240-16. problem wygląda następująco : • Nie możemy załaczyć żadnego biegu i ruszyć żuraw z miejsca . Na obu funkcjach AUTO i Manual . • Na podniesionych podporach koła się kręcą ale nie z pełną prędkością tylko jak by nie była w pełni załaczona przekladnia ?! • Na opuszczonych podporach żuraw pozostaje w miejscu . • Po starcie silnik jest na 2 biegu ale soamoczynnie wraca do położenia N neutral .Słaychać jak zawory powietrzne się przesterowują podczas próby zmian przekaladni ale fizycznie przekładnia nie wskakuje , żuraw pozostaje w bezruchu. • Na biegu wstecznym koła się lekko obracają ale słuchać mały chałas z przekładni. • Ponieważ żuraw stał jakiś czas , baterie były rozładowane . Wemieniliśmy je na nowe 180AH cc 1000A x 2szt • Pojawiły się na początku 2 errory : 4009 - non parameterized control module GS gear control is detected 3010 - Control unit AGN Automatic transmission commercial vehicle has failed Udało nam się je wykasować ale to nie pomogło w załaczeniu przekładni . • Sprawdziliśmy poziom oleju w skrzyni – OK • Ciśnienie w systemie 7,5Bar • Sprawdziliśmy wszystkie kable wizualnie i wtyczki na skrzyni – OK • Wykonaliśmy procedurę TECH IN ale nie można jej ukończyć ponieważ w punkcie 7 nie może znaleźć pozycji NEUTRAL.( załącznik). Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi i sugestie w tej sprawie . Jeśli ktoś posiada servisówkę lub schemat to bardzo bym prosił. Żuraw jest w Afryce i brak dostępu do serwisu mercedesa Pozdrawiam i dziekuję Mirek |
Autor: | zzx [ 25 gru 2017, 13:31 ] |
Tytuł: | Re: Potrzebna pomoc /skrzynia Mercedes G240-16 |
w mojej ocenie jest zbyt niskie ciśnienie w układzie 7,5 to zdecydowanie za mało. |
Autor: | Kierownik [ 25 gru 2017, 13:35 ] |
Tytuł: | Re: Potrzebna pomoc /skrzynia Mercedes G240-16 |
Nie koniecznie. To że w układzie jest 12atm nic nie znaczy. Np w Volvo na skrzynie ma iść 6 do 8 atm. Tutaj kolego chyba Ci nie pomożemy. My tu trochę ogarniamy ale zwykłe Tiry, a Ty pytasz o sprzęt którym z użytkowników pewnie nawet nikt nie jeździł. |
Autor: | zzx [ 25 gru 2017, 13:59 ] |
Tytuł: | Re: Potrzebna pomoc /skrzynia Mercedes G240-16 |
spróbuj w automacie mercedesa przełączyć bieg bez powietrza(z niskim ciśnieniem) zobaczysz czym się to skończy - wiem bo przy zakupie "handlowiec" tak zrobił. nie ma wiatru nie ma jazdy przynajmniej w mercedesie. |
Autor: | Luka [ 25 gru 2017, 14:13 ] |
Tytuł: | Re: Potrzebna pomoc /skrzynia Mercedes G240-16 |
Cytuj: • Wykonaliśmy procedurę TECH IN ale nie można jej ukończyć ponieważ w punkcie 7 nie może znaleźć pozycji NEUTRAL.( załącznik).
Nie wiem co to za procedura, ale sprawdzaliście czujniki na skrzyni? Nie wiem czy jest tam coś takiego jak w manualach "czujnik biegu neutralnego", no ale taki błąd wyrzuca, więc skądś się on bierze.
|
Autor: | Mihu [ 25 gru 2017, 14:21 ] |
Tytuł: | Re: Potrzebna pomoc /skrzynia Mercedes G240-16 |
Jezeli to G240-16 to powinno dać się przeprowadzić procedurę nauczania. Jeżeli nie przejdzie odczytać błędy. Bez tego ciężko będzie pomóc. |
Autor: | zzx [ 25 gru 2017, 14:32 ] |
Tytuł: | Re: Potrzebna pomoc /skrzynia Mercedes G240-16 |
próbowałeś tutaj zapytać: https://www.mercedes-benz.co.za/content ... ealer.html |
Autor: | mikon [ 26 gru 2017, 8:46 ] |
Tytuł: | Re: Potrzebna pomoc /skrzynia Mercedes G240-16 |
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi . Ciśnienie w systemie 7,5Bar wg. specjalistów z Grove jest normalnym Ciśnieniem operacyjnym .Tak czy owak spróbujemy podnieść do 8-9 Bar i zobaczymy czy to coś zmieni . Jeśli ktoś może ma dostęp do schematu tej skrzyni z czujnikami który do czego itd . Będę zobowiązany . Procedura nauczania to jest procedura Tech IN którą próbowaliśmy kilkanaście razy i nie przechodzi .dochodzi do punktu 7 i nie może znaleźć pozycji neutral . Problem polega na tym że nie ma żadnego erroru na panelu GS. Wygląda na to że komunikacja pomiędzy skrzynią- panelem jest OK bo w czasie przełaczania levarka monitor pokazuje zmianę przekładni . Z naszych obserwacji wynika że usterka może być związana z układem powietrznym . Jszcze raz dziękuję i jeśli ktoś może ma jakieś dokument / schematy tej skrzyni będę wdzięczny . Pozdrawiam Mirek |
Autor: | zzx [ 26 gru 2017, 10:18 ] |
Tytuł: | Re: Potrzebna pomoc /skrzynia Mercedes G240-16 |
jeżdżę krótko mercedesem i jak się zorientowałem to skrzynia w twoim pojeździe to Telligent w moim pojeździe można dopiero ruszać gdy ciśnienie ma wartość minimum 8,4-8,5 bara - próba włączenia biegu przy niższym ciśnieniu skutkuje zablokowaniem skrzyni a raczej możliwości zmiany biegów - pojazd pozostaje na biegu który próbowaliśmy włączyć. co więcej wtedy nie ma nawet możliwości uruchomienia - receptą na to jest uzupełnienie powietrza z innego pojazdu i ponowne nauczanie zgodne z instrukcją. w/g mnie masz problem ze zbyt niskim ciśnienie a tym samym ilością powietrza w zbiornikach potrzebną do zrobienia nauczania -za ilość powietrza odpowiada zawór 4(czy 6) drożny . poszukaj jeszcze na forum kontaktu do Łukasza mechanika i z nim pogadaj (ostatnio nie widziałem by cokolwiek pisał) więc tylko telefonicznie. |
Autor: | mikon [ 26 gru 2017, 10:40 ] |
Tytuł: | Re: Potrzebna pomoc /skrzynia Mercedes G240-16 |
Dzięki bardzo . Będziemy kombinować ze zwiększeniem ciśnienia w systemie .... cdn |
Autor: | mikon [ 27 gru 2017, 8:16 ] |
Tytuł: | Re: Potrzebna pomoc /skrzynia Mercedes G240-16 |
Podnieśliśmy ciśnienie do 10 Bar w systemie i niestety dalej to samo .Wykonaliśmy procedurę nauczania skrzyni i dalej jest podobnie Następny krok to wyjąć aktuator sprzęgła i wyregulować PLUNGER . Jeśli ktoś ma jakieś sugestie będę wdzięczny. |
Autor: | chodko [ 27 gru 2017, 18:31 ] |
Tytuł: | Re: Potrzebna pomoc /skrzynia Mercedes G240-16 |
Podłącz manometr na zasilaniu skrzyni i obserwuj ciśnienie podczas nauczania ,to że na osuszaczu masz 10 bar nie znaczy że masz tyle na skrzyni |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |