Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sty 2018, 23:28
Posty: 25

Witam
Mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów.
Nabyłem nie dawno Mana L2000, mam przy nim jeszcze trochę pracy ale tym razem chodzi mi o hamulce.
Czy w takich samochodach reguluje się je w jakiś sposób? Ponieważ wydaje mi się że zbyt ostro łapią po wciśnięciu pedału hamulca, wydaje mi się że nie ma płynnego hamowania przy lekkim wciśnięciu pedału tylko dopiero po mocnym wciśnięciu hamulce reagują nagle i bardzo agresywnie robiąc tak zwanego kangura. Zauważyłem także że podczas hamowania blokuje się tylne lewe koło co powoduje także ściąganie samochodu w jedną stronę.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2018, 22:24
Posty: 14
Samochód: Man

Jeśli są hamulce bębnowe na grzechotkach to jest regulacja.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

Te many nie mają grzechotek. Mam 6 sztuk takich i nigdy takiego problemu nie miałem. Może korektor siły hamowania. Zacząłbym od sprawdzenia ciśnień jakie dochodzą do siłowników.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sty 2018, 23:28
Posty: 25

Witam
A mam jeszcze pytanie od czego jest rurka na siłowniku idąca na zewnątrz od jego początku do końca. Ostatni zauważyłem że była rozłączona i syczało tam powietrze może to jest przyczyna nierównego hamowania.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Kiedy te powietrze syczało?
Jeśli cały czas syczy powietrze z tej rurki to jest uszkodzony silowniki i przepuszcza powietrze z sekcji roboczej lub z sekcji hamuleca ręcznego

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sty 2018, 23:28
Posty: 25

Witam
Po prostu robiłem remont tylnego oświetlenia i podczas prac usłyszałem jakieś syczenie w okolicy koła. Schyliłem się i zobaczyłem że na siłowniku jest rurka która wychodzi na początku siłownika i wchodzi z powrotem do siłownika przy samym kole. Rurka wchodzi i wychodzi poprzez takie gumowe kolanka i z jednej strony po prostu była wypięta. Więc ją wpiąłem z powrotem ale niestety ze względu na obecne duże zaśnieżenie w mojej okolicy nie miałem okazji sprawdzić czy to coś pomogło podczas jazdy próbnej

Tutaj widać dobrze tą rurkę idącą po siłowniku.
http://esklep.star-hurt.pl/Handlers/Art ... 54262010_1


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

dobra z której strony siłownika leciało powietrze z tej rurki?
Tam nie powinno lecieć żadne powietrze to jest tylko odpowietrzenie przestrzeni w której pracuje membrana w siłowniku a bu się nie robiło podciśnienie kiedy cofa się siłownik oraz ciśnienie w obudowie gdy wysuwa się siłownik
Gdy masz wciśnięty pedał hamulca i z tej rurki leci powietrze to na 99% masz uszkodzona membranę siłownika przez co koło słabiej hamuje i może ciebie ściągać na bok

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sty 2018, 23:28
Posty: 25

ta rurka ma takie kolanka gumowe na końcu i po prostu wyskoczyła z jednego kolanka przy samym kole. Zauważyłem to jak samochód stał na ręcznym. Włożyłem tą rurkę w kolanko i przestało syczeć.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To zobacz jak będziesz miał okazję jeśli będzie lecieć powietrze z tej rurki to siłownik jest uszkodzony

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sty 2018, 23:28
Posty: 25

No dobra ale akurat to koło się blokuje a nie hamuje gorzej więc raczej wszystko będzie ok z siłownikiem.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Bo może być pęknieta sprężyna w środku która cofa siłownik

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sty 2018, 23:28
Posty: 25

Nie ukrywam że jestem lekko zielony w temacie ponieważ nigdy jeszcze nie rozbierałem takiego siłownika ponieważ jest to mój pierwszy samochód ciężarowy i dopiero się wszystkiego uczę. Czy jest gdzieś opisana instrukcja jak się za to zabrać tak żeby nie chodzić po dentystach. Czy ewentualnie taką sprężynę dokupi bez problemu? A może to że hamuje lewe koło jako pierwsze to odpowiedzialny jest regulator siły hamowania?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Regulator siły hamowania opowiada tak samo za rozkład siły hamowania jak w pojeźdze osobowym
Czyli przód hamuje mocniej od tyłu
Co do siłownika hamulcowego to możesz jedynie odkręcić tą obejme metalową na śrube M8 i wtedy dostaniesz się do membrany gumowej oraz tej małej sprężyny
Jak chcesz mieć wszystkie zęby to nie próbuj otwierać siłownika z drugiej strony tam gdzie jest ta śruba do awaryjnego zwalniania hamulca ręcznego
Przed demontażem siłownika musisz wykręcić do oporu tą śrubę na klucz 22 lub 24 żeby zwolnić nacisk sprężyny która wypycha tłok z siłownika hamulcowego

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: