Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 paź 2017, 21:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Witam wszystkich. Ostatnio miałem pasażera i nagle przestało działać zamykanie/podnoszenie szyby pasażera. Nie wiem czy razem zasterowaliśmy jego szybą typu on w dół a ja do góry (czy to ma jakiś wpływ?) ale przestało działać zamykanie. W domu sprawdziłem bezpiecznik, przełącznik działał poprawnia, sterował ok bo sprawdzałem kontrolką i dobrałem się do przekaźników. Są tam 2 x BOSCH 0 332 209 206. Jeden z nich działał przy opuszczaniu szyby (słychać było jak cewka zwiera styki), ale drugi lekko tylko "pstrykał". Pojechałem do sklepu z przekaźnikiem i dali mi odpowiednik 571. Dla pewności na zapas wziąłem jeszcze 551 bo szczerze mówiąc to schemat tego 571 mi się nie podobał i wg mnie działał inaczej niż mój BOSCH. Według mnie w oryginalnym BOSCHu po podaniu sterowania pojawia się prąd na wyjściu(pinie) 87a, a kiedy cewka nie jest wyzwolona to na pinie 87. Na odpowiedniku 571 kiedy damy sterowanie pojawia się na pinie 87, a kiedy nie jest uruchomiona cewka to na 87a a więc jest dokładnie odwrotnie niż w moim BOSCHu (bo cewka zawsze przyciąga łącznik stykowy, tak? czy może też odpychać i schemat dotyczy stanu początkowego styków bez podania sterowania a więc BOSCH i 571 są identyczne?).
Po zamontowaniu przekaźnika o dziwo szyba działała! Nacieszyłem się może kilkukrotnym użyciem i znowu nie działała, ale tym razem opuszanie, spalił się ten nowy przekaźnik, zamontowałem go widocznie w drugiem gnieździe bo inaczej po spaleniu nie działałoby znowu podnoszenie... Opisy pinów z tyłu przy BOSCHu i 571 są identyczne, pin 87a jest z tyłu idealnie na środku. Zastanawia mnie jeszcze ten przekaźnik 551, jak rozróżnić który pinu 87 z tyłu, obydwa mają tą samą nazwę a na schemacie widać, że obojętnie czy cewka jest wyzwolona czy nie to zawsze na pinie 87 będzie prąd....?
Co to za opornik jest narysowany na oryginalnym BOSCHu? Ma za zadanie jakoś "wyciszyć" pojawiające się napięcie a 571 tego nie ma i to może być problemem? Proszę aby ktoś mnie oświecił...
P.S. Wiem, że nie działa przekaź nik danej funkcji typu "opuszczanie/podnoszenie" bo po przełożeniu przekaźników działa funkcja przeciwna.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pytam jeszcze przy okazji, od czego jest bezpiecznik zaznaczony na czerwono na dwóch ostatnich fotkach? Mam go cały czas rozwartego bo po załączeniu silnik jakoś inaczej pracuje, jakby miał mniej mocy i łagodniej pracował, sądziłem, że to od wentylatora wiskozy, ale to chyba nie to, ostatnio zwarłem go i zrobiłem jeden kurs to auto pracowało dziwnie jakby inny silnik, mieszanka mana i kamaza.... Początkowo wziąłem z niego prąd do zasilenia ledów ale potem zrezygnowałem i podłączyłem do kolejnego bezpiecznika na prawo od niego, mam nadzieję, że to nie ma nic wspólnego z paleniem się moich przekaźników szyb;-)
Obrazek

Obrazek


Post Wysłano: 02 paź 2017, 22:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Co się dzieje jak w miejsce tego spalonego przekaźnika wsadzisz dobry.
Czasami te nowe przekaźniki nie dają rady, kup inny a najlepiej innego producenta
Co do przekaźnika 551 gdy cewka niema napięcia to między stykami 30 a 87 nie ma przejścia
Po podaniu napięcia przejście pojawia się na obu stykach 87 równocześnie
Przekaźnik 571 brak napięcia na cewce to zwarte styki między 30 a 87a, napięcie na cewce zwarte styki na pinach 30 i 87

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 paź 2017, 22:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Zamieniam przekaźniki odwrotnie i działa funkcja przeciwna czyli będzie się szyba opuszczała a nie będzie chciała podnieść... Jeśli dobrze pamiętam to spalony przekaźnik musi być także włożony w gniazdo bo inaczej nie działa żadna funkcja, widocznie potrzebny jest prąd na pinie "normalnie zwartym" spalonego przekaźnika (ten na którym jest napięcie bez wyzwolenia cewki)
Zaraz zaraz, w takim razie Bosch [...] 206 ze zdjęcia działa identycznie jak 571...
w 571 jest napisane 10/20A, czyli po wyzwoleniu cewki może max 20A przekaźnik podać na pin 87, a bez podania sterowania przekaźnik może podać max 10A na pin 87a?

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 05 paź 2017, 7:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Rozbierzez ten stary przekaźnik oryginalny i zobacz czy czasem tylko styków nie skleiło

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 10 mar 2018, 1:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
Rozbierzez ten stary przekaźnik oryginalny i zobacz czy czasem tylko styków nie skleiło
Skleiło oczywiście, na jednym i drugim, przekaźniki nowe wytrzymywały tylko kilka otwarć szyby, nie wiem, może silnik za duży opór miał przy podnoszeniu jej... Zakupiłem przekaźnik diesel technic (dt) o prądzie 30A i na razie wszystko od kilku miesięcy śmiga...
Kolego MAN dziękuję bardzo za pomoc!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: