wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
MAN TGX E5 Błąd 05018-13 http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=48489 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | 5eba [ 05 mar 2019, 20:51 ] |
Tytuł: | MAN TGX E5 Błąd 05018-13 |
Znalazłem ,że to : zawór podgrzewania Adblue w stanie otwartym, temperatura wyższa od oczekiwanej Następnie poprzez google znalazłem temat naszego forumowicza który miał więcej błędów ale też miedzy innymi ten co ja i opisał usunięcie tak : Dziś walczyłem z problemem więc tak zacząłem od sprawdzenia rezystancji na zaworze od ogrzewania i dozowniku. Zawór ogrzewania 28-30 Ohm, dozownik 13 Ohm. Więc komponenty sprawne. Po odłączeniu kostek od dozownika i zaworu płynu błędy te same z końcówka Fmi 13. Więc zacząłem od instalacji. Wiązka która idzie od zaworu ogrzewania płynu łączy się z grubym peszlem który idzie do pompy. Właśnie w tym miejscu na samym łączeniu a dokładnie tym plastikowym trójniku urwany był jeden kabel od zaworu regulacji ogrzewania. Oraz różowy kabel który idzie od pompy gdzieś pod ramę również był cały zjedzony ale jeszcze się jako tako trzymał. Poodcinałem po parę cm dosztukowałem brakujące długości zgrzałem za pomocą koszulek termokurczliwych. Po przekręceniu zapłonu kontrolka mignęła jeszcze parę razy i zapaliła się na stałe. Po odpaleniu auta w diagnozie Błąd 5 05018-13 Passiv 5 01542-05 Passiv natomiast 3 05019-13 Aktiv . Moje pytanko : gdzie ten zawór ogrzewania płynu ?? Tam pod tą przykrywką z tyłu pod kabiną ? |
Autor: | maniche888 [ 07 mar 2019, 8:37 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGX E5 Błąd 05018-13 |
Sprawdzałaś napięcie na tym przewodzie do zaworu ogrzewania ? Ma być 24v, oprócz tego sprawdź jeszcze ten krótki przewód od wtyczki do zaworu. Błąd na 99,9% dotyczy instalacji el. Otwórz tą wtyczkę która idzie do zaworu, pociągnij za przewod i powinienes znaleźć, jesli nie to wyciągnij wtyczkę od pompy adblue i pociągniej mocniej te 2 przewody od zaworu ogrzewania. Tydzień temu miałem zasniedzialy przewód mniej więcej w połowie drogi do pompy |
Autor: | sebotrucker [ 10 mar 2019, 1:11 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGX E5 Błąd 05018-13 |
Cytuj:
Znalazłem ,że to :
Majster ty cytujesz moje słowa Masz przetarta wiązke między ramą a pompą adblue. rozetnij peszel i sprawdz które przewody zgniły. Posztukuj polutuj i będzie działać
zawór podgrzewania Adblue w stanie otwartym, temperatura wyższa od oczekiwanej Następnie poprzez google znalazłem temat naszego forumowicza który miał więcej błędów ale też miedzy innymi ten co ja i opisał usunięcie tak : Dziś walczyłem z problemem więc tak zacząłem od sprawdzenia rezystancji na zaworze od ogrzewania i dozowniku. Zawór ogrzewania 28-30 Ohm, dozownik 13 Ohm. Więc komponenty sprawne. Po odłączeniu kostek od dozownika i zaworu płynu błędy te same z końcówka Fmi 13. Więc zacząłem od instalacji. Wiązka która idzie od zaworu ogrzewania płynu łączy się z grubym peszlem który idzie do pompy. Właśnie w tym miejscu na samym łączeniu a dokładnie tym plastikowym trójniku urwany był jeden kabel od zaworu regulacji ogrzewania. Oraz różowy kabel który idzie od pompy gdzieś pod ramę również był cały zjedzony ale jeszcze się jako tako trzymał. Poodcinałem po parę cm dosztukowałem brakujące długości zgrzałem za pomocą koszulek termokurczliwych. Po przekręceniu zapłonu kontrolka mignęła jeszcze parę razy i zapaliła się na stałe. Po odpaleniu auta w diagnozie Błąd 5 05018-13 Passiv 5 01542-05 Passiv natomiast 3 05019-13 Aktiv . Moje pytanko : gdzie ten zawór ogrzewania płynu ?? Tam pod tą przykrywką z tyłu pod kabiną ? |
Autor: | 5eba [ 08 maja 2019, 20:45 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGX E5 Błąd 05018-13 |
Uszkodzony był wtryskiwacz Ad-blue - spalona cewka |
Autor: | 5eba [ 10 sie 2019, 22:22 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGX E5 Błąd 05018-13 |
Teraz czasami pojawia się 05085-01 i 05531-01 - ostatni z nich pokazuje ,że aktywny ale pomarańczowa lampka się nie pali - mrugnie w momencie wyświetlenia błędu i więcej się nie zapala - po kasowaniu jakiś miesiąc spokój i znów |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |