Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sty 2019, 10:43
Posty: 20
Samochód: Volvo FH12 420 2006r E3

Witam! Mam taką sytuację która jest w sumie odkąd śmigam tym Volvem kiedy stoję na światłach czy ruszam z pod rampy i spuszczam ręczny znacznie spada mi ciśnienie powietrza w drugim układzie ale zaraz sprężarka dobija. Pierwszy układ stoi w miejscu. Po jakimś czasie w pierwszym wskazówka troszeczkę się uniesie ale nadal jest w zielonym polu. Komputer pokazuje 10.4bara. Latem jeszcze miałem sytuacje po ruszeniu na autostradzie tez był spadek podczas jazdy,sprężarka dobijała i po chwila spadało, dobijała i po jakimś czasie spadało. Potem się uspokajało. Co to może być?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Ma dobijać do 12atm. Jeśli dobija, a na wskaźnikach jest na zielonym, to nie kombinuj.
Czterodrożny kosztuje ze 6 stów, a wcale nie musi się polepszyć.
U mnie w każdym, czy to po wciśnięciu sprzegła, czy puszczeniu z hamulca ręcznego widać, mocne dygnięcie na wdkaźnikach, po chwili wszystko wraca do normy. Ten typ tak ma.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sty 2019, 10:43
Posty: 20
Samochód: Volvo FH12 420 2006r E3

Czyli czworak to będzie Twoim zdaniem? Generalnie pokazuje różnie ciśnienie najczęściej jest 11,6/11,9.
Czy załączanie się sprężarki co pare chwil jest normalnym objawem?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Równie dobrze może się zacinać jakiś zawór i tamtędy uciekać powietrze w atmosferę, stąd taki spadek ciśnienia powietrza na jednym obwodzie podczas jazdy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Moim zdaniem to nie kombinuj, ale tak za rozdział wiatru na uklady jest odpowiedzialny czworak.

Kompresor ma się załączać przy 10,5 i odcinać przy 11,8 - 12,00.

Nabij wiatru, zgaś wóz, powciskaj sprzęgło, pohamuj trochę, jak nie wyjdą jakieś wycieki, to zostaw.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 480
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Jeśli spadek masz po spuszczeniu ręcznego to prawdopodobnie któryś siłownik puszcza przez chwilę w momencie jak dostaje ciśnienie,wtedy przez chwile syczy z modulatora EBS.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sty 2019, 10:43
Posty: 20
Samochód: Volvo FH12 420 2006r E3

Cytuj:
Moim zdaniem to nie kombinuj, ale tak za rozdział wiatru na uklady jest odpowiedzialny czworak.

Kompresor ma się załączać przy 10,5 i odcinać przy 11,8 - 12,00.

Nabij wiatru, zgaś wóz, powciskaj sprzęgło, pohamuj trochę, jak nie wyjdą jakieś wycieki, to zostaw.
Ok. Dziękuje bardzo za pomoc. Dzisiaj zjechałem. Jutro sprawdzę wszystko co i jak.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sty 2019, 10:43
Posty: 20
Samochód: Volvo FH12 420 2006r E3

Cytuj:
Jeśli spadek masz po spuszczeniu ręcznego to prawdopodobnie któryś siłownik puszcza przez chwilę w momencie jak dostaje ciśnienie,wtedy przez chwile syczy z modulatora EBS.
Czyli membrana w siłowniku może być walnięta?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Tak, ale ta od ręcznego. Jej się nie wymienia, bo i tak tego nie złożysz, a jeszcze sprężyna coś Ci urwie. Do wymiany siłownik cały, ze 300zł.

Ale to chyba nie to. Tam wszystko jest dobrze. Ja jeździłem wieloma Volvami, wszystkie tak mają że wskazówki od powietrza dygną po spuszczeniu z ręcznego.
W tym najnowszym na 2 sekundy potrafi zapalić się ten wykrzyknik od za niskiego ciśnienia. Poprostu ten typ tak ma, z czasem przetajesz na to zwracać uwagę.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sty 2019, 10:43
Posty: 20
Samochód: Volvo FH12 420 2006r E3

Cytuj:
Tak, ale ta od ręcznego. Jej się nie wymienia, bo i tak tego nie złożysz, a jeszcze sprężyna coś Ci urwie. Do wymiany siłownik cały, ze 300zł.

Ale to chyba nie to. Tam wszystko jest dobrze. Ja jeździłem wieloma Volvami, wszystkie tak mają że wskazówki od powietrza dygną po spuszczeniu z ręcznego.
W tym najnowszym na 2 sekundy potrafi zapalić się ten wykrzyknik od za niskiego ciśnienia. Poprostu ten typ tak ma, z czasem przetajesz na to zwracać uwagę.
Jeżeli chodzi o regeneracje siłownika to coś o tym wiem bo w Renault Premium DCI z 2005roku, dwa razy przeprowadzałem regeneracje z wymianą membrany i sprężyny Meritor. Niezła pułapka tam była ukryta ;)

Ok czyli wątek można zamknąć. Jeżeli ten typ tak ma:)

Dziękuje wszystkim za udzieloną pomoc i wiedzę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 835
GG: 0

aaa może któryś czujnik ciśnienia jest mocno czuły (te z przodu na rogu z lewej), bo ja mam np takie spadki na tym wskaźniku właśnie po wymianie czujnika I układu, założyłem podróbę bo kosztowała ponad 100zl a nie jak orginał ponad 500 :lol:

_________________
:mrgreen:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sty 2019, 10:43
Posty: 20
Samochód: Volvo FH12 420 2006r E3

Może też tak być.
Tylko jak padnie Ci czujnik ciśnienia oleju nie wymieniaj na podróbe:) temat przerabiany:) dwie podróby padły w ciągu dwóch tygodni.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sty 2019, 10:43
Posty: 20
Samochód: Volvo FH12 420 2006r E3

Panowie chciałbym powrócić do tematu.
Opis sytuacji:
Zatrzymuje się na parkingu do wc, po wszystkim ruszam i podczas jazdy autostradą zauważam cykliczne spadki ciśnienia najpierw na pierwszym zbiorniku, po chwili na drugim. Sprężarka dobija i po paru kilometrach znowu to samo aż ostatecznie wyświetla się komunikat obciążenia sprężarki. Zjeżdżam na parking klinuje auto spuszczam hamulec w celu poszukiwania ubytku i nic. Ruszam dalej i wszystko się uspokaja. I tak raz na jakiś czas się działo nie mam pojęcia czy to jakiś zawór czy co? Czworaka zmieniałem teraz bo syczał.
Pomoże ktoś?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: