Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2019, 21:05
Posty: 28

Witam zaczyna pojawiać się problem w moim Volvo FM9 skrzynia i-shift z przystawką odbioru mocy.
Przystawka napędza pompę podciśnieniową w beczkowozie - po ok minucie pracy jak już zrobi w beczce odpowiednie ciśnienie i ma ciężej - zwalniają obroty na pompie , silnik chyba raczej nie zwalnia ale jeszcze dzisiaj dokładnie sprawdzę obroty silnika. I tak ok pół minuty ma mniejsze obroty a potem znowu przyspiesza.
To wygląda tak jakby się sprzęgło zaczynało ślizgać i jak by przypaliło sprzęgło i po nagrzaniu tarczy znowu przenosi całą moc na wałek.
Nie wiem jak realizowane jest przeniesienie mocy na wałek , czy tam jest osobne sprzęgło , czy korzysta ze sprzęgła głównego , czy może jakieś inne rozwiązanie.
Problem występuje ok 2 tyg , wcześniej nigdy obroty wałka nie spadały tak nisko.
Pompę podciśnieniową raczej wykluczam że robi za duży opór - jest nowa , ma 3 miesiące - smarowanie w pompie też jest.
Zaznaczam że to skrzynia i-shift , sprzęgło się nie ślizga w czasie jazdy.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2019, 21:05
Posty: 28

Problem rozwiązany.
Aż wstyd się przyznać , zostawię temat może się komuś przyda , tak bardzo szukałem skomplikowanej awarii , że zapomniałem o najoczywistszym - paski klinowe napędzające pompę były nowe i się pewnie lekko rozciągnęły .
Po naciągnięciu lekko pasków już się nie ślizga.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: