Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Witam wszystkich:-)
Mam od dawna, a może od zawsze problem z podświetleniem liczników oraz obrotomierzem. Podczas jazdy bez świateł podświetlenie obrotomierza pali się (choć nie powinno) i obrotomierz wskazuje poprawnie, gdy tylko włączę światła i mam załączone podświetlanie zegarów obrotomierz natychmiast rozłącza się (wskazuje 0) a podświetlenie działa na wszystkich zegarach oprócz właśnie obrotomierza! Żeby obrotomierz poprawnie wskazywał obroty na włączonych światłach muszę ustawić nastawę siły podświetlania (zaznaczyłem na czerwono) na wartość 0 czyli zupełnie wyłączyć podświetlanie i wówczas wyłączy się podświetlanie wszystkich zegarów oczywiście za wyjątkiem obrotomierza! Podgiąłem specjalnie piny na kości wchodzącej do obromierza i przesmarowałem wazeliną, dodatkowo próbowałem przemyć płynami typu wd nastawę podświetlania, ale tylko napsikałem do wewnątrz nie rozbierając go, osuszyłem i nic nie pomogło...

Obrazek


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Sprawdziłbym przewody masowe od obrotomierza.
Inna sprawa to że te obrotomierze potrafiły umrzeć z starości, jak się kończył obrotomierz to wystarczyło w niego popukać aby zaczął działać z powrotem.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Dziękuję za pomoc!
Będę szukał, nie pamiętam czy masowy przewód wchodzący w okrągłej wtyczce do liczników miał kolor brązowy, ale na pewno znajdę... Jeśli nie dam rady to wystarczy, że jeżdżę w nocy bez podświetlania zegarów i obrotomierz pracuje normalnie;-).
Mam jeszcze pytanei przy okazji z innej beczki, nie chcę już tematu nowego zakładać o taką pierdołę:
Czy czajnik taki 300W 24V to pociągnie mi moje oryginalne gniazdo zapalniczkowe oraz przewody je zasilające? One oryginalnie za grube nie są... Prąd popłynie jakoś 300W/24V = ok 13A, da radę? Czajniczek taki 0,7L albo 1L używany bardzo sporadycznie żeby 2 małe kawy zrobić dla siebie i operatora, wolałbym czajnik niż butlę kupować i naboje bo pewnie tak robią zawodowi kierowcy...

https://allegro.pl/oferta/czajnik-samoc ... 7313578383


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: