wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

MAN TGM
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=49769
Strona 1 z 1

Autor:  Luka [ 21 wrz 2020, 19:45 ]
Tytuł:  MAN TGM

Szukam opinii o MANach TGM, solówka 18t DMC. Interesują mnie głównie silniki 290 KM, 330 KM, od biedy 250 KM - jakieś opinie?
Jak wygląda tam kwestia automatycznej skrzyni biegów? Daje to radę, czy lepiej unikać?
Typowe bolączki tego auta? Na co zwracać uwagę?

Autor:  JĘDREK [ 22 wrz 2020, 6:03 ]
Tytuł:  Re: MAN TGM

Miałem tgm 18.330 generalnie spoko auto , bolączki są takie że wersja 18t to już największa i niestety ale takim manem załadowanym do pełna nie ma tego komfortu co np w tga/x lub innym pełnowymiarowym 18t. Na plus jest to że jest lekki, kabiny dość fajne jak na lekką ciężarówkę. Na minus elektryka u mnie bypassów byś nie zliczył, co chwila jakiś przewód nie drożny. Spalanie przyzwoite nawet z przyczepą. Co do automatu nie podpowiem bo miałem manuala ale bez połówek i tego mu brakowało.

Autor:  Luka [ 22 wrz 2020, 20:12 ]
Tytuł:  Re: MAN TGM

Dzięki za odpowiedź.
Auto do tłuczenia na miejscu, na komforcie jakoś bardzo nie zależy, przeładowywane też nie będzie, więc liczę, że pojeździ. Podoba mi się wysoko powieszony zderzak i to chyba główna przewaga nad konkurencją no i TGSem. TGS to też znacznie solidniejsze auto, z większą kabiną, podejrzewam, że spoko cięższe. No i z oberwanymi narożnikami zderzaka :D
Mówisz, żeby patrzyć głównie po błędach? Bo MANy raczej rzucają błędami na każdą bzdurę.
Jak będzie hak to spoko, jak nie to trudno. Jakie miałeś DMC zestawu, 32t?

Autor:  JĘDREK [ 22 wrz 2020, 20:31 ]
Tytuł:  Re: MAN TGM

Błędy to nie problem bo przynajmniej wiadomo na ogół o co kaman gorsza była sprawa jak któryś przewód nie miał przejścia a najlepiej jak tylko czasami nie miał przejścia. Miałem dość spory problem z czujnikiem luzu - bez tego nie odpalisz , zgasiłem kiedyś pod rampą i nie chciał zagadać a zanim dowiedziałem się że można odpalić awaryjnie to już kilka razy na zwarcie dziada brałem. Dmc miałem 36 także z dużą 2 osiową było ok i spalanie w 30 się mieściło. Jeśli do niezbyt ciężkiej roboty to będzie Pan zadowolony, a drobne bolączki ma każdy dyliżans.

Autor:  Luka [ 22 wrz 2020, 22:10 ]
Tytuł:  Re: MAN TGM

W jaki sposób odpalić awaryjnie?
Żeby do lekkiej pracy, to bym nie przesadzał, bo jazda na krótkich dystansach, po mieście, pusto-pełno, to takie sobie warunki. Ale w DMC, więc myślę, że da radę.
Ciekawe, że DMCZ 36, w Volvach/Renaultach/Dafach chyba było 32t.

Interesuje mnie informacje o automacie w tych autach, bo sporo jest właśnie z taką skrzynią.

Autor:  zzx [ 23 wrz 2020, 5:34 ]
Tytuł:  Re: MAN TGM

w konfiguracji 2 osie samochód (dmc 18) i przyczepa 2 osie ( na "normalnych" oponach 19,5 ) zawsze będziesz miał 36 ton dmc.

Autor:  5eba [ 23 wrz 2020, 8:50 ]
Tytuł:  Re: MAN TGM

Wersja silnikowa też ma znaczenie dla DMC zestawu.

Przecież masz TGS na stalowym wysokim zderzaku budowlanym.
TGM i TGS to wnet te same kabiny - mała różnica jest w krótkiej dziennej (szerokość ta sama), a sypialna jest identyko dla obu modeli.
Mana jak coś boli choćby pierdoła - świeci to na desce.

Autor:  Luka [ 23 wrz 2020, 9:39 ]
Tytuł:  Re: MAN TGM

Cytuj:
w konfiguracji 2 osie samochód (dmc 18) i przyczepa 2 osie ( na "normalnych" oponach 19,5 ) zawsze będziesz miał 36 ton dmc.
Nie mogę teraz znaleźć żadnego zdjęcia tabliczki znamionowej, ale - nie, przy tych mniejszych autach, zdarza się, że dmcz jest mniejsze, 32, 36, rzadko kiedy jest 40, czy 44.
Cytuj:
Wersja silnikowa też ma znaczenie dla DMC zestawu.

Przecież masz TGS na stalowym wysokim zderzaku budowlanym.
TGM i TGS to wnet te same kabiny - mała różnica jest w krótkiej dziennej (szerokość ta sama), a sypialna jest identyko dla obu modeli.
Mana jak coś boli choćby pierdoła - świeci to na desce.
Tak, tylko ciężko takiego znaleźć, dwie osie, mała kabina i stalowy zderzak. No i jest cięższy, a potrzebuje, żeby podwozie ważyło <6t.

Autor:  eRKaZet [ 23 wrz 2020, 12:15 ]
Tytuł:  Re: MAN TGM

Kabina z TGL/TGM dość znacznie różni się od TGS. Jest krótsza i ma trochę mniej miejsca. Zderzak w TGS nie jest taki straszny, przez 10 lat obydwa narożniki zerwały się tylko po jednym razie, a czasami ze względu na ładunek są dość nisko nad nawierzchnią.

Autor:  JĘDREK [ 23 wrz 2020, 20:49 ]
Tytuł:  Re: MAN TGM

Ja miałem koła 22.5 i dmc było 36t, myślę że dmc zestawu jest uzależnione od masy samochodu bez ładunku. Mana awaryjnie odpala się trzymając pedał gazu wciśnięty do połowy i kluczyk trzymać na pozycji w jakiej powinien działać rozrusznik , po ok 10sekundach powinien zagadać. Jeśli chodzi tylko o zderzak to celuj w wersję ze zderzakiem budowlanym, ja mam tgx-a z takim właśnie
Obrazek

Autor:  Luka [ 23 wrz 2020, 21:38 ]
Tytuł:  Re: MAN TGM

Nie no, to nie kwestia tylko zderzaka, chociaż też. Chodzi o małe, lekkie auto, z nieduża, niską i krótka kabiną. Tgs to też pewnie większe, mocniejsze i cięższe silniki, a do solówki bez przyczepy 250-350 km sobie wystarczy.

No a znaleźć takiego mana 6x2 z budowlanym zderzakiem to spore wyzwanie. Chociaż, jeśli zabudowa ma ~7,2m to jest to pewne ułatwienie.

Autor:  JĘDREK [ 23 wrz 2020, 21:56 ]
Tytuł:  Re: MAN TGM

TGM będzie dobrym wyborem, ja mojego też kompletowałem tak aby był jak najlżejszy i różnica np między TGM a Scanią 4x2 była ok 1,5t więc sporo.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/